Annons:
Etikettraser
Läst 9804 ggr
NinniH
12/18/11, 10:13 PM

Presentera era vovvar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för vovvar och varför valde ni just den rasen?

Kan börja själv. Här hemma bor två clowner av rasen Staffordshire bullterrier. Jag och min sambo valde rasen då vi ville ha en tålig hund av lite mer behändig storlek och som hade ett temperament som passar oss. Valet blev då just staffen. Vi har en tik (Evi) på 6 månader och en hane (Grim) på 20 månader, tiken är vi fodervärd åt. Hanen är musklerna och tiken är hjärnan i det här fallet. Flört Grim föredrar att ägna sig åt sysselsättning såsom Weight pull och Evi gillar att använda hjärnan och nosen. Ni kommer säkerligen få se en hel del bilder på dessa godingar här på sajten.

Så - er tur. Glad


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Loveradio
12/18/11, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då fortsätter jag Glad

Jag har en Boxer som heter Valentin (Valle). Han är 8 månader.

Varför jag valde Boxer är för att jag ville ha en brukshund. En hund som jag kan jobba med, som är aktiv och som inte har några begränsningar då jag vill testa på lite allt möjligt. Och träna bruks med. Men som samtidigt inte är för krävande, utan kan nöja sig med bara långpromenader och lite lättare hjärngympa om man inte har orken eller är sjuk. Jag ville ha en ras som är en bra familjehund, som är social och trevlig. Det jag föll för hos rasen är den stora personligheten, humorn och spralligheten.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LillyB
12/18/11, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Rolig tråd! Glad

Jag hade bestämt mig för att köpa en renrasig Amstaff och letade noggrant efter en uppfödare som la stor vikt på att hundarna skulle ha en god hälsa. Amstaffen passar mig väldigt bra då jag vill ha en stor och tålig hund som gillar att göra det mesta men som även klarar av ett par dagar i soffan ibland. Jag tycker att rasen är otroligt vacker och charmig, jag är helt enkelt förälskad i den.
Men mitt i sökandet så snubblade jag över en annons om en kull blandrasvalpar. Mamman var Pitbull och pappan var Amstaff/Dogo Argentino. En av valparna gick helt enkelt inte att sluta tänka på så jag mejlade annonsören, då fick jag dessutom höra att just den valpen var tingad till ett par i Norge där han troligen skulle bli avlivad i tullen eller senare av polisen i landet eftersom dessa raser inte är tillåtna där. Jag stod inte ut med tanken att han skulle bli avlivad och annonsören hade inga problem med att sälja till Norge, så jag lyckades övertala henne att sälja honom till mig istället. Ett par veckor senare satte jag mig på ett tåg ner till Vänersborg för att hämta min lilla gris och 24 timmar senare var jag hemma med honom i Timrå. Idag är han 2,5 år!

Jag älskar honom över allt annat och är väldigt glad att jag hittade honom! Han är mest som en Amstaff till sättet och har allt jag sökte. Han är väldigt glad och rolig, följer gärna med på allt så länge det är bra väder men har inget emot att leka soffpotatis ett par dagar om man är trött eller sjuk. Och se bara så vacker han är!
Han har allt jag sökte, utom hälsan. Eftersom han har epilepsi, flera olika hudproblem, mm, så kommer jag nästa gång att vara ännu mer bestämd att köpa en renrasig Amstaff och vara noga med att den är avlad för att ha en god hälsa. Om jag inte snubblar som jag gjorde sist! Hehe

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
12/19/11, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag hade sedan jag var omkring 14 år fått upp ögonen för just Amstaff. Jag gillade främst deras utseende men jag blev även fäst vid deras glada och nyfikna sätt. Jag läste en hel del om dem, och fastnade för dem än mer.

När jag och sambon för lite mer än ett år sedan började prata om att skaffa hund var amstaff en stark kandidat. Vi ville ha en kraftig hund, men inte allt för stor. Rottweiler stod även högt på listan, men jag kände att vi inte skulle ha tillräckligt att ge, samt lite för stora. Till skillnad mot dig Lilly så tycker jag inte att amstaff är såå stor ;) När man är van vid 50 kg rottis känns 25 kg amstaff ganska så lätt och nätt ;)

Vi letade lite smått, kollade annonser osv. Några dagar innan nyårsafton förra året hittade jag en annons som verkligen gjorde mig intresserad. Vi åkte och hälsade på henne 30/12 och vi båda blev verkligen förälskade i henne. Hon var så glad och go. 3/1 2011 hämtade vi vår lilla tjej, då 6 månader gammal.

Chilli är född i juni 2010 och är alltså en Amstaffbastard. En underbar tjej på många sätt och vis, speciellt mot alla nära och kära. Främlingar är hon osäker på. Hennes osäkerhet märks även i andra situationer, detta jobbar vi på för att det ska blir bättre och vi märker en stor förändring mot hur hon var för snart ett år sedan.

Hon är lyhörd, sammarbetsvillig och lite ”tik-envis”. Hon älskar att jaga bollar och springa fritt, och är verkligen en riktig buse med mycket energi. Samtidigt som hon är urmysig och tillgiven när vi ligger och slappar i soffan. Hon absolut älskar uppmärksamhet.

Min fina flicka <3

Mischa
12/20/11, 12:08 AM
#4

Har haft stort intresse för hundtypen och i iaf 10år, och även då apbt, men tack vare den kunskapet så var jag heller inte intresserad av att äga rasen.

Så jag beslöt mig för att det skulle bli en staffe, men så fick jag nys om en omplacering som verkade blivit tränad en del i tävlingslydnad, nyfikenheten blev för stor och jag (med fler intressenter) besökte hunden, inte bara en gång utan flera…till slut blev jag utvald att överta henne och beslöt mig för att jag ville ha hunden trots att planerna inte gick som det var tänkt.

Det var för 3år sedan.

≧◔◡◔≦

liiillap
1/4/12, 4:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en blandis  tik som är : Rottis, Amstaff, labbe och schäfer :) 
Hon är född den 31:a Maj 2010 :)
Jag och mitt ex skulle åka och kolla på Mixy och hennes syskon för att kanske köpa en av dom sen , då var hon 4 veckor gammal :) 

Funderade mellan henne och hennes syster som hade rottis teckning :P 
Men när vi väl hade hållt i henne så ville hon inte släppa oss .. hon stog vid gallret och gnällde efter oss :') 
Så det var hon som valde oss :) 
Folk som möter oss ute tror jämt att hon är en flate eller Labbe blandning :P 
Fick alltid förklara att hon är en blandis och inte har flate isig :) 

Hon älskar att leka med kottar :) 
Och gillar våra katter och kattungar :D

det som är lite negativt med henne Är att hon ÄLSKAR allt och alla och gör vad som helst för att få uppmärksamhet :P

fick hem henne i juni 2010

Ixectrona
1/4/12, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Perro Dogo Mallorquín

Det började med att jag såg en bild på rasen i "All Världens Hundraser" av Renée Willes. Jag hade sett rasen i en annan bok (lexikonet med en tollare på framsidan), men visste inte vad det var då.
I allafall, det där var våren 2008, och jag blev småförälskad i den hunden direkt (även om jag numera tycker den har för kort nos och brett framställ ), men tänkte att "Äh, den kräver väl megamycket motion och en massa annat så en sådan blir det aldrig".

Några månader senare började jag forska om rasen, jag fann att den fanns i Sverige, och läste på om den till och från ända tills jag hämtade valpen i Juli 2010.
För den visade sig faktiskt passa mig bra.

* Rätt storlek (52-58 cm, 30-38 kg), stor men inte för stor.
* Rätt pälstyp (kort/släthårig).
* Social, positiv och glad.
* Kräver förhållandevis lite motion, i jämförelse med andra raser i samma storleksklass som ofta är arbetande raser (mer eller mindre i allafall). Ingen brukshund, kan man säga.
* Vaktinstinkt - men inte väldigt, de ska vara vänliga mot främlingar i "normala" situationer (men så hänger det ju, som med alla andra raser, på uppfostran också). Jag vill inte ha en Labrador men inte en Fila Brasileiro heller, om man säger så.
* Ingen särskild jaktinstinkt.
* Mastiffer är inte så lättstressade som t.ex. vallhundar - de är ju ändå avlade för att mest gå runt och vara "coola" (cool som i lugn, inte "ball" om någon trodde det…) och ha koll på läget.
* Ej särskild tendens till skällande (till skillnad från exempelvis europeiska spetsar).
* Relativt frisk - inga kända rassjukdomar.

De andra raserna jag funderade på seriöst var Amerikansk Akita (åkte mest pga. jaktinstinkten och hundaggressiviteten), Perro sin Pelo del Perú (åkte pga. storleken och deras tendens till skygghet; en hund som vaktar för att den är rädd är inte en hund man vill ha), och Grosser Schweizer Sennenhund (åkte pga. storleken och arbetsbehovet).

Wikus föddes i Maj 2010, och bilden togs innan han fyllt ett år.

Annons:
Kalli
1/4/12, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har en drygt treårig blandras mellan Rottweiler och Amstaff som ursprunligen kommer från Holland. Hur det blev så att han hamnade här och dessutom blev kvar hos mig är dock en lång historia jag inte ska tråka ut någon med. Jag gissar att vi kan skylle det på slumpen. Var inte ute efter ännu en hund så snart efter att jag skaffat min första men ödet ville annorlunda.

Chilli10
1/4/12, 11:36 AM
#8

#7 Då fick jag mitt svar på  vad han är för ras :) Jättefin!

Ni andra också såklart :) Roligt att läsa om era hundar och varför ni valde rasen :)

nottheonly
1/4/12, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

åh, vad roligt med denna sida!! har väntat länge på att bullhundar.ifokus skulle få klartecken och öppna Flört

"Min" hund, Bimbo är en blandras mellan Amerikansk Bulldogg och Amstaff. Hon är egentligen inte min på det sättet då hon kom in i mitt liv genom att min pappa skaffade en ny flickvän och hon hade henne, så det är ju hennes hund. Men hon är ju ändå min älskling! mysigare hund får man leta efter Kyss 

Hon bor ju hemma hos min pappa och jag bor hos min mamma så vi träffas ju inte lika ofta som jag skulle vilja. Men när vi väl träffas blir det massa mys Skrattande

LillyB
1/4/12, 5:52 PM
#10

Åh, jättefina hundar allihopa!! Kyss

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

MoaL
1/5/12, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vår kille är en amstaff på snart sex år (tiden går alldeles för fort), som heter Roy. Han flyttade hit till oss när han var två år gammal, och är det bästa som någonsin har hänt oss. Världens största kelgris som sover under täcket på min arm varje natt. ^^ Min bebis som jag skulle göra allt för.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Loveradio
1/5/12, 12:55 AM
#12

#11 Han är riktigt fin Kyss

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

MoaL
1/5/12, 1:03 AM
#13

#12 Tack! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
ikapika
1/5/12, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Vi har en springer spaniel, William och en liten staff på 4 månader här hemma vid namn Tengil:)

Vi har länge varit sugna på en till hund och staffen har allt som vi vill ha helt enkelt ;) Det tog ett bra tag innan vi kom fram till just staffen, har varit inne på många andra raser men det blev så självklart när ni åkte och hälsade på Tengils uppfödare! Och nu känner vi att vi har valt helt rätt ras och vi älskar Tengil han är perfekt! ;)

Chilli10
1/5/12, 4:16 PM
#15

#14 Jättefin är han :D

ikapika
1/5/12, 4:31 PM
#16

# 15 Tack :D

LillyB
1/5/12, 4:35 PM
#17

#14: Jättefina båda två! :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Lilllens
1/6/12, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Troja, 6årig rottweilertik. Lång historia om varför vi valde rottweiler, den orkar jag inte dra haha. Vi tänkte iallafall först köpa dobermann, men rottweilern passade bäst och jag är glad att vi valde en rottis, Troja är världens bästa :)

LillyB
1/6/12, 3:23 PM
#19

#18: Åh, en sån stilig tjej! :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

myra82
1/6/12, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har en rottweiler tik f. 06, hon heter Debella's Amalia Anemone men kallas för Flizan. En underbar hund och min bästa träningskamrat men nu för tiden är hon mer eller mindre pensionerad pga. skada.

Har även en tosa tik f. 09, hon heter Massive Dog's Aoi men kallas för Myra. henne har jag tränat mycket bevakning inom försvaret med och det tycker hon är super roligt men lydnaden tycker hon väl si så där om… men jag visste ju innan jag skaffade henne att det inte är en lätt ras att träna Glad

Annons:
LillyB
1/6/12, 9:16 PM
#21

#20: Jättefina! :D Och spännande med bevakning inom försvaret!
Vad tränade du med Flizan innan pensionen? :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

myra82
1/6/12, 9:42 PM
#22

#21 jag tränade lydnad och spår. Hon var/är riktigt duktig så det är så synd att hon inte fixar det längre Rynkar på näsan

LillyB
1/6/12, 9:47 PM
#23

#22: Aw, okej Rynkar på näsan Ja det var ju riktigt tråkigt.. Men ändå tur att hon klarar av att vara pensionär! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

myra82
1/6/12, 11:51 PM
#24

ja det är tråkigt men jag är glad för varje dag jag får med henne nu då vi inte hade räknat med att få ha henne så här länge…

LillyB
1/7/12, 1:52 AM
#25

#24: Det förstår jag! Man ska vara glad för varje minut man får med dom, det lärde jag mig då Liston fick sitt första epilepsianfall. Då trodde jag att det var slutet, och nu förstår jag hur fort det kan gå och hur tacksam man ska vara. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

thilda-
1/7/12, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Akillez är av rasen perro dogo mallorquin

Ramlade över honom av en ren slump och jag bara rent älskar rasen :)
stort + är att det är inga kända sjukdommar förutom dåliga höfter..

Dom är modiga, mkt drifter, dådkrafter m.m Allt i min smak :)

LillyB
1/7/12, 10:10 PM
#27

#26: Han är himla stilig Akillez! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
thilda-
1/7/12, 10:14 PM
#28

#27 Tack :)

L8sson
1/7/12, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Va kul att läsa om alla :)

Jag har 2 st American staffordshire terrier, Leia och Bill. Har även haft en annan tik vid namnet Zona innan Bill. Innan dess hade jag Jämthund och JRT, det var då jag fick upp ögonen för Amstaffen. Jag blev kär i rasen och dess utstrålning. En kompis hade en amstaff som jag träffade och beslutade att det är en amstaff jag ska ha.

Började läsa på mer och mer om rasen, insåg att det var den optimala hunden för mig. Arbetsvillig, terrier och vacker. MUMS. Maj 2009 så kom Leia in i mitt liv! Idag är jag inne på min 3e amstaff! Lyckligare kan ingen vara :) Jag är fast i rasen.

Bilden är sen i sommras när jag var hundvakt och jourhem åt 2 yttligare amstaff mixar. Frv: Leia, Zona, jag, Tjejen och Schelssie!

LillyB
1/7/12, 11:17 PM
#30

Kalli: Jag skulle vilja höra historien om hur han kom till dig! :D Skulle gärna vilja veta vad din tik är för raser också! :)

#29: Gud vilken härlig bild!! KyssSkrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
1/7/12, 11:24 PM
#31

#29 Jättehärlig bild :D

Loveradio
1/7/12, 11:49 PM
#32

#29 Kul att läsa om dina hundar också Glad härlig bild på fina vovvar

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

tezzla
1/8/12, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Freja är ett lyckat misstag, impulsköp och jag hade inte mycket kunskap alls om kamphundraser då, hon är blandras, ast/rottis, hon blir 10 år nu i april och är lika pigg än idag, en glad och framåt hund som älskar att jobba i alla väder! Frejas föräldrar var skkreg och därav kom mitt intresse för ast, genom hennes pappa, vi började åka på lite uts och hunsträffar för att träffa ägare/hundar och sen var det bestämt vad nästa hund skulle bli!

Rex ast, omplacering, jag hämtade hem honom för 3 år sedan, han halkade in på ett bananskal hos oss! han är 6 år idag, väldigt bekväm liten herre, soffpotatis om han får välja själv, Om Freja är plus så är Rex minus, han har sina fördelar, men ingen ultimat hund att arbeta med tyvärr, mina tävlingsplaner gick åt skogen! men jag ångrar inget, han är en mycket bättre hund nu än när han kom, då var han tyvärr stressad och osäker utomhus pga att han blivit attackerad 6 ggr av lösa hundar vid 6 olika tillfällen, det var mer jobb än kul med hund som start, men all träning gav resultat!

Sen har jag en jack russel terrier som heter Yatzy, han är 2½ år och är som en liten duracellkanin, han kallas oftats för råttan och vi har inte hunnit med så mycket, han har travat lite vänstervarv och är numera SE UCH, sen har vi börjat med lydnad och testat lite agility, vi får se vad det blir detta år

vi är aktiv inom wp, lydnad, spår, agility, utställning, annars är vi mycket i skogen, joggar, åker på hundträffar, går olika kurser, simmar mycket på sommaren mm

LillyB
1/8/12, 7:45 PM
#34

#33: Jättefina hundar och vilken härlig bild! Glad Roligt att du har en omplacering, verkar vara många omplaceringar här på forumet och jag funderar på en jag också. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Chilli10
1/8/12, 8:12 PM
#35

#33 Dina hundar är så fina!

pippa__
1/8/12, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Har 2 tjejer

Locca som är 3,5 år. Hon är min svarta pärla. Oj, så mycket bekymmer vi har tagit oss i genom med enorm rädsla för hundar och människor (har än idag). Hon är ganska laid back av sej och har oftast inte bråttom nånstans. Tycker fysisk aktivitet är överskattat, så drag och cykling är inget för henne. Simma på sommaren kan hon stå ut med ;) Nä, hennes grej är spår. En riktig stjärna som tar spår på alla möjliga underlag oavsett årstid :D

Nimba kom till mej som 10 månaders unghund. Hon är idag 3 år. Denna tjej är familjens atlet och hon ÄLSKAR fysisk aktivitet! Allt ska helst gå jättefort också så henne får man bromsa oftast..Även Nimba är en superstjärna på spår och är alltid väldigt nogrann! Drar kätting me Nimba och det är skoj tycker hon!

Ja, lite om mina hundar. Båda är blandraser

Loveradio
1/8/12, 11:53 PM
#37

#36 Fina tjejer du har Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

pippa__
1/8/12, 11:57 PM
#38

#37 Ja mina stjärnor =)

LillyB
1/9/12, 12:17 AM
#39

#36: Jättefina! Kyss En väldigt trevlig beskrivning på två väldigt olika hundar!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

pippa__
1/9/12, 12:24 AM
#40

#39 Jo, dom är som natt och dag ;) (bildligt talat också)

LillyB
1/9/12, 12:26 AM
#41

Haha Skrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
SamanthaJones
1/9/12, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag ägs av en boxer som i det dagliga livet heter Prins men som i stamtavlan har namnet Queensies James Bond.

Vi var helt inne på att vi skulle ha antingen en hoffe eller en labbe (hur tänkte jag?) men sen så kom det in en helt underbar liten boxertik till mig på jobbet och efter det så var det kört. Och det är jag otroligt glad över för nu finns det ingen annan ras för mig, eller jo kanske en hh…:P

Prins är idag 1.5 år och vi har inte hunnit med så jätte mycket mer än att vi har ställt ut ett par gånger med väldigt bra kritik. Vi tränar även lydnad och har som plan att starta lk1 till våren/sommaren och sen till hösten ska vi försöka göra debut i ak spår. Prins är en arbetsnarkoman utan dess like och om han får tråkigt så roar han sig själv med att gå på skattjakt vilket betyder att alla lösa föremål han kan hitta lägger han i sängen alternativt i mitt knä :) Vi tränar även skydd ett par gånger i veckan och detta är något som Prins Ä.L.S.K.A.R! Märker han att man packar ner skyddsutrustningen så är det kört, då är det precis som att ha en femåring dagen innan julafton (ett extremt tjat).

Ja, det var väl lite om min Prins och vad vi sysslar med! :)

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Chilli10
1/9/12, 11:34 AM
#43

#42 Haha, charmig bild :D

Loveradio
1/9/12, 12:51 PM
#44

#42 Trevlig presentation Glad skydd är nånting jag tror att min kille skulle gilla också. Och jag älskar den bilden haha typiskt clowneri Skrattande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

SamanthaJones
1/9/12, 12:53 PM
#45

Ja, skydd är helt fantastiskt roligt! Får du möjlighet så tycker jag att du ska prova!

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Chalin3
1/9/12, 3:46 PM
#46

#42 Så gör min boxer också. Bakbenen påsoffan, frambenen på golvetochhakan på soffbordet Skrattande

LillyB
1/9/12, 7:38 PM
#47

#42: Hahah vilken härlig bild!! Skrattande Jag har länge velat träna skydd då det verkar väldigt intressant och bra mental/fysisk träning för hunden, men min blandraskille har inte mentalitet för det då han är ganska osäker av sig. Nästa hund ser ut att bli en renrasig Amstaff eller Staffe och om hunden är stabil så kommer jag nog att träna lite skydd med henne! Någon som känner till någon Amstaff eller Staffe som tränar det? Känner till en Amstaff som jobbar med sin husse inom bevakningsyrket och den hunden har tagit många bovar på olika konserter mm. Men det är faktiskt den enda jag känner till.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Kalli
1/17/12, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#30: Ah, missade den frågan. Svaret är väl att jag också skulle vilja veta vad min tik är för raser, tyvärr har jag ingen aning. Brukar kalla henne min renrasiga byracka.

Annons:
mejamylove
1/17/12, 6:23 PM
#49

hejsan!! jag har två boxrar som är riktiga små charmtroll vid namn Meja och Isa :) Isa är 11 år och "min" hund Meja blir 3 nu i vår. Meja är den hund jag kmr prata mest om här. jag tränar agility nu med mitt lilla charmtroll Meja-mys, där de går väldigt bra (det är ja som inte hänger me bara :P) hon är riktigt duktig! jag ångrar mig inte en sekund sen vi åkte o hämtade henne

vi ville ha en hund som var snabb, snäll, aktiv, lugn, klok o kärleksfull! så våran familj valde boxer då vi tyckte att det inte fanns något annat alternativ :P

jag har inga bilder på Meja nu men det kmr senare :) Det är Isa på min profilbild :)

de va inte så mkt om mina hundar om hur de är som person men de får duga tills dess! :P

LillyB
1/17/12, 10:39 PM
#50

#48: Haha renrasig byracka :D Och jag kallar Liston för en renrasig shitbull :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Loveradio
1/17/12, 11:47 PM
#51

#49 Skulle vara jättekul om du ville lägga in bilder på dina Boxrar Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LillyB
1/18/12, 12:03 AM
#52

#51: Instämmer! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Howard]
1/18/12, 9:48 AM
#53

Roger - Renrasig och stambokförd APBT hane, registrerad i ADBA. En hund i lite större storlek med motor utan dess like och en sann arbetsnarkoman oavsett vilket arbete han sätts att göra.

Bettan - Renrasig och stambokförd APBT tik, registrerad i BFKC. Ja, i princip identisk i breskrivningen som Roger förutom att hon märkvärdigt mindre i storlek.

Loveradio
1/18/12, 10:58 AM
#54

#53 Du har inga bilder på dom som du vill dela med dig av? :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maliiin
1/18/12, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Kul tråd :) Här kommer en berättelse om hur Heffa kom till oss :)

Jag och min sambo satt och kikade lite på internet och av en slump snubblade vi över just boerboel.
Jag vart störtkär i den ganska omgående. Jag letade upp info om rasen och läste precis allt jag hittade. Där efter visste jag, att boerboel var rätt ras för mig!

Vi letade upp en kennel (Northstar Boerboel) och ringde honom för att ställa lite frågor. Han berättade att han hade 2 valpar som var 8 veckor. De var inte tingade!
Så jag och min sambo drog någon vecka senare dit för att kika på dem. Dessa små korvar var bara sååå söta när de sprang omkring och busade.

Han släppte även ut en annan tik på 4 månader. Han hade tänkt spara henne först men sen skulle dom flytta och lite så dom hade bestämt sig för att dra ner lite på antalet hundar. Så även denna tik var till salu!

Hon charmade oss totalt! Hon var den som hela tiden skulle vara i centrum. Hon kastade sig gång på gång i min famn.
Å då bestämde jag mig, det blir visst en 4 månaders tik som får flytta hem till oss. Det kändes verkligen som att hon valde oss!

Så en vecka senare åkte vi åter igen tillbaka för att hämta hem vår buse! Nämligen Heffa :)
Och jag kan säga att jag ångrar det absolut inte. Hon är bara så underbar!

Tillsammans spårar vi, tränar lydnad och hon är med mig överallt. Jag bara älskar denna vovve!

Heffa är nu lite mer än 14 månader, så vi har många år kvar!

Annons:
Memzo
1/18/12, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Mimi heter jag. 20 år, finns i Skåne. Hunden heter Enzo och är snart halvåret gammal Skrattande för att inte skapa disskusioner, säger jag att han är blandras av okänd härstam.

Jag har haft hundar i hela mitt liv. Framförallt utav terriersläkten. När sambon och jag började prata om att skaffa hund ville han bestämt ha en kolsvart pitbull . Jag resonerade helt olikt, brydde mig inte så mycket om varken ras eller färg.

Vi letade mycket och länge för att kunna matcha husses önskan, men till slut hittade jag Enzo och vi föll båda 2 Glad

LillyB
1/18/12, 2:39 PM
#57

#55: Åh, hon är så vacker!! Och så maffig! :D

#56: Han är så himla fin!! :D Helsvarta hundar har börjat falla mig i smaken riktigt mycket på senare tid.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

mejamylove
1/18/12, 8:20 PM
#58

#51-#52 de kmr :) har en ny data bara :P

Maliiin
1/18/12, 8:42 PM
#59

#57 Tack så mkt :D Haha ja å större blir hon ;) Ligger på 44 kg nu :)

Wand
2/18/12, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Gjorde nyss en presentation om min voffis, men jag kan ju lägga in en här också på en gång… 

Gaia är 4 månader gammal, och hon är schäfer/golden retriever/amstaff av färgen brindle.

Blandningen är aningen knepig, men resultatet är fint! Hon är en väldigt fin hund och när hon blir vuxen så kommer hon nog att bli extremt vacker. Hon har kortare och mjukare päls än både schäfer och golden, men hon har lite längre än amstaff, dessutom är hon delvis lockig.
Hon har rediga schäferöron när hon ställer upp dem, men när hon låter dem hänga så är det rena amstafföron - riktigt skum kombination det där!
Hennes kropp är helt och hållet schäfer tycker jag, och hennes huvud är en liten mix mellan schäfer och amstaff. Tycker inte att det finns någon som helst antydan till golden i henne, så det ska bli kul att se om det kanske växer fram senare i livet.

Hon är aningen vaktig och skäller åt saker hon finner suspekta, hon är dessutom extremt valpig just nu och bits, hoppar och gör allt hon verkligen inte får göra. Men ack vad jag älskar henne ändå!

Hämtade henne förra fredagen, det hela gick mycket fort.

Hade bestämt med en uppfödare som också är vän med mig och min mor att jag skulle ta en av valparna i hennes kommande kull, en whippet. Whippet har alltid varit min absolut favoritras, redan då jag var 6-7 år gammal.  
Men när jag såg Gaia på blocket så kunde jag inte låta bli, så jag tog kontakt med säljaren och 3 dagar efter var hon min.

Hon är väldigt lättlärd, men gör inte saker hon inte vill. Dock så går ju allt att mutas till med lite godis…

Hon är en jättetrevlig hund, och när jag sätter mig i sängen med henne så lägger hon sig i mitt knä. Snacka om mysfaktor. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mandariiin
2/23/12, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Har snart 6 åriga tiken Athena som är pitbull.

Hon kom till oss av en ren slump för 3 år sen.

jag ville ha dvärgschnauzer och sambon ville ha en rottis. Eftersom det var jag som skulle få ta det största ansvaret över en hund så tyckte inte jag att sambon hade så mycket att säga till om. Jag hade tidigare vart inne på att skaffa amstaff/pit, men var osäker på att jag hade tiden och orken med en så krävande hund.

jag satt och surfade runt på internet en natt på jobbet och hittade då en annons om Athena som sökte en avlastnings familj. mitt jobb är lite tokigt, så dom har spärrat de flesta internet sidor och man har ingen möjlighet att se bilder. så jag föll direkt för en text som beskrev Athena. Mailade ägaren direkt och förklarade vem jag var, boende m.m. och förklarade att om jag verkade intressant så fick hon gärna höra av sej, så kunde jag prata med sambon då om att skaffa hund. Uppenbarligen gjorde jag ett bra intryck i mitt mail och hon bad mej prata med min sambo.

Några dagar senare åkte vi dit och hälsade på. Efter någon vecka kom Athena till oss på prov över en helg. Sen blev hon kvar. Första halvåret hade vi henne i två veckor i streck för att hon sen var hos ägaren/uppfödaren en vecka igen. Efter drygt ett halvår var hon hos oss på heltid och efter ca ett år tog vi över henne helt.

Ångrar inte en sekund att hon flyttade till oss. Och för mej var det den bästa lösningen att ha henne på "foder" första tiden för att kunna känna av om vi verkligen klarade av denna ras.

Vi ville ha en positiv, nyfiken och korthårig hund. Jag ville ha en mindre, sambon en större, så Athena på 22kg är en kompromiss. ;)

Lia@mandariiin.com

Upp till toppen
Annons: