Annons:
Etikettpresentationer
Läst 19819 ggr
Chilli10
1/3/12, 10:50 PM

Presentationstråd

Hej och välkomna hit!

Presentera gärna dig och din hund här. I denna tråd är du välkommen att skriva ytterligare några rader om din hund.

Under "Om sajten" kan du läsa om sajtvärden och oss Medarbetare.
Fråga gärna någon av oss om det är någonting ni undrar!

Sajten för alla som älskar bullhundar, eller bara är nyfiken!
  • Redigerat 4/19/21, 12:57 PM av Niklas
Annons:
[Empisen]
1/4/12, 12:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar jag då… Glad
Emelie heter jag, har två hundar: Hugo och Silas. Hugo är en Jack russell terrier och Silas är en Amstaff/Pitbull/Dobermann blandning på 10 veckor. En glad men smått kaxig liten filur Flört
Inte mycket till presentation men det får duga! Skickar med en bild på lille Silas.

Denna kommentar har tagits bort.
Chilli10
1/4/12, 9:21 AM
#3

#1 Åh vad söt :D

Johanstensson
1/4/12, 9:36 AM
#4

Ok.

[Empisen]
1/4/12, 10:18 AM
#5

#3 Vi tackar! Skrattande

Memzo
1/4/12, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Äntligen! Som vi har väntat på denna del av iFokus! :D

Mitt namn är Mimi. Jag och min pitbullvalpis finns nere i Skåne! Kommer i vår att börja min utbildning till hundinstruktör och just nu håller vi på med valp/allmänlydnad.

Enzo är strax över 5 månader, pigg och glad och ÄLSKAR alla människorSkrattande

Annons:
Chilli10
1/4/12, 11:13 AM
#7

#6 Vad roligt! Jättefin :) Är det en stambokförd Pitbull?

Memzo
1/4/12, 11:16 AM
#8

#7 Nej, det är han inte. Jag säger pitbull för att han är mest av det. Men antagligen "utspädd" med lite amstaff också.
Oskyldig

Chilli10
1/4/12, 11:29 AM
#9

#8 Okej, jag förstår :)

[Howard]
1/5/12, 3:34 PM
#10

Går under namnet Howard, äger och intresserar mig mest i "working type" hundar så som den riktiga SBTn och APBTs. Div, andra kampraser ligger även dom i intresset.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LillyB
1/5/12, 6:18 PM
#13

Memzo: Enzo är riktigt söt!! :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Memzo
1/5/12, 6:52 PM
#14

#13 Tack så mycket LillyB Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Chilli10
1/9/12, 11:36 AM
#22

Över 50 medlemmar nu! Hjärtligt välkomna! Glad

CLA
1/9/12, 6:30 PM
#23

Går under Namnet CLA.

Bosatt i vårt kära Estocolmo.

Har en blandras med tusen procent prinsessa och noll procent intelligens.  ;)

Chilli10
1/9/12, 6:36 PM
#24

#23 Haha, härligt! ;) Ser att precis registrerade dig här på iFokus, hur hittade du hit? :)

CLA
1/9/12, 6:38 PM
#25

Jag känner Elishia.

Chilli10
1/9/12, 6:42 PM
#26

#25 Okej, trevligt :)

LillyB
1/9/12, 7:05 PM
#27

#23: Varmt välkommen! Glad Riktigt stilig prinsessa du har! Vad heter hon? :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Wand
1/12/12, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Mitt namn är Tula-Lina, är snart 18 år och har en hund tillsammans med min pojkvän/fästman. Hon är en korsning mellan pitbull och whippet, jättego och snäll. Bäst, såklart. Oskyldig

Orkar inte göra någon större redogörelse om mig, det börjar bli tjatigt att skriva om hela mitt liv i alla presentationstrådar på iFokus, så jag hoppar över det denna gång. 

Bor i Hudiksvall (Hälsingland, Gävleborgs län), har utöver hund (som bor i Jönköping) även 2 råttor, 8 möss, 3 hamstrar och 6 gerbiler.

Går musiklinjen, andra året på gymnasiet. Bästa skolan, bokstavligt talat, utsedd till Sveriges bästa gymnasieskola -06, och blir bara bättre och bättre. Hihihi.

Så kul var det. Slänger in en dålig bild på min älskade Mia!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Loveradio
1/12/12, 12:28 PM
#29

#28 Vilken sötnos! Glad en hund som är pitbull/whippet har jag nog inte sett förut.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Wand
1/12/12, 12:50 PM
#30

#29 Det är hon verkligen! Nej, det är en lite udda blandning, och vissa vinthundskorsningar kan se riktigt lustiga ut i kroppsbyggnad och övrigt, men Mia är riktigt fin för att vara en så konstig korsningsvovve. 

Eftersom att hon är terrier/vinthund så klassas hon som lurcher. Men ändå.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Maliiin
1/12/12, 10:19 PM
#31

Om man har en boerboel, är man välkommen här inne på Bullhundar då? :)

LillyB
1/12/12, 10:45 PM
#32

#30: Hon är jättefin verkligen! :D Intressant att läsa om Lurcher också! Vet du varför dom lägger in blandningarna under ett eget namn?

#31: Självklart! :) Lägger till Boerboel i listan nu, hade bara glömt att skriva upp den och det är nog fler jag glömt som visar sig med tiden. :)
Men även om man har en pudel så är man välkommen här! Så länge man är nyfiken eller har ett intresse för bullhundar! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Maliiin
1/13/12, 10:20 AM
#33

#32 Vad bra :D För det är ju faktiskt en bullhund Flört Då kliver jag in!

Wand
1/13/12, 10:51 AM
#34

#32 Jag vet faktiskt inte varför de benämner det med ett eget namn. Det är lite underligt! Jag fick bara höra det då vi åkte till Uppsala och hämtade henne, på adoptionscenter. Vi var så upptagna med att pussas med vår nya valp, haha. ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Maliiin
1/13/12, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Hej på er!

Mitt namn ä Malin och jag är stolt ägare till en Boerboeltik! Inte så vanlig ras ännu men det kommer fler och fler. Så vi får väl se om det kommer fler hit till Bullhundar. Än så länge tror jag iaf att vi är ensamma :)

Min boerboel, Heffa, är nu 14 månader och jag blir bara mer och mer förälskad i denna underbara hund!
Tillsammans tränar vi lydnad och spårar. Hon är även med mig i stallet och så gott som överallt. Hon följer matte helt enkelt :)

Vi är bosatta i Småland än så länge. Men en flytt ligger i tankarna och vi får då se vart vi tänker bege oss :) Tills dess Småland iaf!

En bild på mig och Heffa. Här var hon runt 7 månader :)

Loveradio
1/13/12, 12:56 PM
#36

#35 Fin bild Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Kalli
1/13/12, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

En kortfattat presentation skulle väl låta: Norrländska boende i Göteborg med en svaghet för omplaceringar och diverse husdjur som dras med folks fördomar.

Fast det sista är inte med flit, det har faktiskt bara blivit så. Delar mitt liv med tre stycken äckliga kloakråttor, en hemsk dödsbringande gatuhund och en mördarhund.

Råttorna heter Lilja, Tuva och Svala. Mördarhunden heter Trams och är en 3-årig Rottweiler/Amstaffkorsning. Gatuhunden är egentligen bara en fejk eftersom hon aldrig bott på gatan, hon heter i alla fall Blue och är snart 6 år gammal.

Själv är jag 28 och är uppvuxen med främst fågelhundar, skaffade Blue som är min första hund lite över 2½ år sedan, Trams kom 2½ månad senare. Råttor har jag haft sedan 2007, inte samma som de jag har nu då.

LillyB
1/13/12, 6:32 PM
#38

#34: Hehe okej! :)

#35: Jättefin bild!! :D Varmt välkomna! Roligt att det droppar in lite ovanligare raser också! 

#37: Kul med en presentation! :D Och vilken fin bild, så fina hundar!
Älskar också råttor föresten! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Kalli
1/13/12, 6:37 PM
#39

#38: Det vet jag, kommer ihåg dig från diverse forum och att du också haft de små gynnarna. :)

LillyB
1/13/12, 6:38 PM
#40

#39: Hehe jaha se där! :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Kalli
1/13/12, 6:43 PM
#41

Samma med Mischa, hon har också haft råttor. Hennes har jag till och med träffat en gång. Kanske finns en samband, råttor och bullhundar. Tungan ute

Annons:
LillyB
1/13/12, 7:20 PM
#42

#41: Hehe brukar faktiskt vara såna samband! Samma gäller ormar tycker jag. Kanske att vissa människor har en omedveten dragning till "såna" djur? :) Och vissa kanske är extra blödiga, som vi! ;) Jag är iallafall det, hehe! Har märkt det då jag blickat tillbaka över mina djurköp. Tog hand om en halvdöd kanin från grannen, ännu fler vanvårdade kaniner från en kaninuppfödning, avlivningshotade katter från samma ställe, drivit en anmälan mot ett stort djurpensionat (samma ställe) då jag gick i högstadiet, tog han om en orm som skulle släppas i skogen, min första häst blev en kraftigt vanvårdad nordishingst, hunden en avlivningshotad bullblandis, osv osv. Det finns liksom ett mönster tycker jag! Haha :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
1/13/12, 7:36 PM
#43

#41 Inga råttor här! Deras svansar skrämmer mig Flört

LillyB
1/13/12, 10:34 PM
#44

#43: Nej men vad säger du Maria!! ;) Vi får bota den där rädslan tycker jag! Råttsvansar som är så mysiga! :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
1/13/12, 10:58 PM
#45

#44 Haha ;) *ryser*

Maliiin
1/14/12, 11:23 AM
#46

#36 och #38 Tack så jättemkt :D

Loveradio
1/14/12, 4:59 PM
#47

Håller med Maria haha :P svansarna är otäcka

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

animal-lover
1/18/12, 5:28 PM
#48

Heter Denise och bor i Västerås med min bullishane Edsel på 2 år, är utbildad djurvårdare och jobbar på ett friluftsmuseum där jag tar hand om utrotningshotade lantraser Skrattande

Utöver Edsel så har jag 7 illrar (föder upp och kenneln heter Raggarillerns), 2 majsormar, 3 geckos, 1 vitknäad brasilianskfågelspindel, 2 katter, 1 indiskhalsbandsparakit och 1 akvarium med guppys Skrattande Dom flesta djuren är omplaceringar som jag tagit över, förutom ena ormen som en kompis hittade ute på sin veranda. Haft djur hela mitt liv alla sorter, gnagare, reptiler och pälsdjur

Det var lite om oss Glad 

Kan säga att jag tycker det är superkul att det kommit en sajt om bullhundar, har väntat på det Glad

Annons:
zickan
1/19/12, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Victoria, 27 år. Använder Zickan även utanför iFokus. Seriös råttuppfödare och smådjursägare av en del annat. Sajtvärd på Exotiskadjur iFokus.

Ägare till en 5årig blandras hane(tax/dalmatin/kines) och en 1½årig Bullterrier tik.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Loveradio
1/19/12, 6:51 PM
#50

#49 Vilken söt bild Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LillyB
1/19/12, 6:56 PM
#51

#49: Åååh, jag svimmar va sött! KyssSkrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Sara B
2/1/12, 2:24 PM
#52

#49 Underbar bild! Kyss

Wand
2/18/12, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Vill göra ett tillägg till min presentation i #28

Hämtade ju hem min nya hund förra fredagen, så nu är jag nymatte!

Gaia är 4 månader och schäfer/golden retriever/amstaff. Knepig blandning, men fantastiskt vacker hund. Massor av energi och mycket vaktig, resultatet från schäfern i henne misstänker jag. 

I vissa vinklar, bl.a framifrån, är hon extremt lik Mia. Skillnaden syns främst i öronen när hon har dem upprätt (rena schäferöron) samt när man ser hela hennes kropp.

Det ska bli så intressant att följa hennes uppväxt, då jag misstänker att hon kommer bli en fantastiskt vacker och trevlig hund!

Just nu är hon riktigt, riktigt jobbig emellanåt får jag lov att säga, men så är det väl med småbarn… Flört


Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Olga RW
3/9/12, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hallå hallå!

Olga heter jag och bor i Boden, Norrbotten, tillsammans med sambon och vårt hundgäng.

AST ligger närmast hjärtat, men är även intresserad av SBT, BT, MBT och en del molosser.

Föder upp American Staffordshire Terrier under kennelnamnet RuffWood.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Chilli10
3/9/12, 11:55 AM
#55

#54 Välkommen hit Olga! :)

Annons:
Olga RW
3/9/12, 7:56 PM
#56

Tack, Maria :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

myra82
3/22/12, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Mitt namn är Emelie, 30 år. Har just nu 2 hundar, 1 rottis tik på 6 år - Flizan och 1 tosa tik på 3 år - Myra. Sen har jag också 1 häst, 4 katter och några höns.

Har alltid haft hund och har sen tonåren tagit hand om omplaceringar av alla djurslag som farit mycket illa på ett eller annat sätt. Detta har givit mig mycket kunskap som kan vara svårt att få annars. Att hjälpa ett djur som är fysikt och psykiskt instabil och sen se förändringen, det finns inga ord som kan beskriva den känslan…

Jag är mycket aktiv med mina hundar i spår, lydnad och en del bevakning. Håller lite kurser ibland på bhk också då jag tycker det är mycket lärorikt för mig själv då man riktigt får tänka efter "varför" och "hur" när man lär ut till andra.

Ska i år ansöka om ett kennel namn och om ca 3 år blir nog min första kull och då självklart rasen tosa!

Det var lite om mig Glad

Mina två vackra damer

Bullemor
5/4/12, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Hej!

Frida heter jag, djurgalen hundidiot född -76.

Har haft hundar (och andra djur) runt mig hela livet och sedan 1997 är det Bullterrier som är rasen för mig!

Har för tillfället fyra Bullar här hemma som ser till att vardagen aldrig blir för långsam!

På bilden ses en flirtande Doris!

Hoppas få kontakt med andra trevliga Bullhundsmänniskor här på forumet som precis som jag tycker det är viktigt att förebygga mot fördomar mot våra raser, samt kanske hjälpa nya bullhundsägare med tips och råd vid behov.

Ha det gott!

Loveradio
5/4/12, 11:14 PM
#59

#58 Välkommen hit! Och tack för din presentation :) hoppas du kommer trivas.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Bullemor
5/5/12, 10:31 AM
#60

#59 Tack så mycket! Glad

Nonas
6/29/12, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Veronica heter jag, kallas Nona. Jag har huset fullt av djur - 4 hundar, 2 katter och mer än lovligt knasig grå jako!

En av hundarna är mix med amstaff och han är väldigt mycket staff! Han är skuld till att min nästa ras blir en bull, jag älskar verkligen deras mentalitet, deras underbara psyke och deras utseende. Jag gick med här för att lära mig så mycket som nånsin går om den här typen av hundar för även om jag har en livslång (45 år än så länge) erfarenhet av hundar och är djurmänniska ut i fingerspetsarna så finns det alltid mer att lära sig och jag anser att dessa raser förtjänar kunniga ägare!

Bullemor
6/29/12, 9:58 PM
#62

#61

Hej och Välkommen Veronica! Skrattande

Annons:
Loveradio
6/29/12, 10:47 PM
#63

#61 Välkommen hit Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

740tjejen
8/14/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Jag heter Hanna bor i Dalsland, har just nu en Staffe hane på prov.

Han är 2 år och supergo.

Loveradio
8/14/12, 2:13 PM
#65

#64 Välkommen! Glad Söt kille

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

740tjejen
8/14/12, 3:23 PM
#66

Tack, :) han och katten har träffats, dock inte som jag tänkt, men hunden har mer skråmor än katten. så får se om de kommer över ens senare.

Cis-j
10/2/12, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Jag (Cissi) och min kille (Wictor) tog över en staffetjej för två månader sedan, fast det känns som att vi alltid haft henne. Tyra heter hon och är 18 månader.
Vi är fodervärdar och hon omplacerades till oss för att hon inte trivdes i flocken med de tre andra hundarna där hemma. Det visade sig att hon behöver ha mer tid bara och ett hem som boostar hennes självförtroende. Här hemma har hon verkligen utvecklats och blivit ett riktigt charmtroll och är sådär staffeglad som dom ska vara!

Jag tycks väl också ha något undermedvetet som gör att jag har lite djur som är relativt missuppfattade. Jag har liksom vildråttor och en crazy murder dog ;o
Nej men iaf så finns det två råttor här hemma också, Kråkan och Alice. Har haft 6 råttor sammanlagt, inklusive dessa två. Har haft råttor sedan -09, varav en omplacering. 

Ja och sen så är jag ju uppväxt med kaniner, katt och hund. En lapphund som somnade in när jag var fem, sedan efter några år skaffade mamma Arrak som är schäfer/golden retriever. Han är nu tretton och busar med Tyra så gott han hänger med ;)

Ja och sen jobbar jag som djurskötare på en ekologisk mjölkgård. Så där är Tyra med ibland och käkar ensilage med kossorna på foderbordet ;)

Men här är iaf en bild på Tranrikets Timjan "Tyra"
(Bilden är lånad från tranrikets hemsida).

Loveradio
10/3/12, 4:15 AM
#68

#67 Så fin tjej du har Glad välkommen hit

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
10/3/12, 9:19 AM
#69

#67 Fin hon är! :) Välkommen!

Annons:
Cis-j
10/3/12, 10:51 AM
#70

Tack så mycket! :)

Bullemor
10/4/12, 5:01 PM
#71

Välkomna Cis-j och 740tjejjen! Glad

Lillalukas
10/6/12, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Malin heter jag, Kiwi heter vår härliga staffordshire bullterrier. Ett riktigt litet bustroll på 1,5år.

vi bor i kungsbacka som ligger strax utanför göteborg :)

Bild: jag och kiwi när hon var valp :)

Loveradio
10/7/12, 3:05 PM
#73

#72 Haha charmig bild, välkommen hit Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maja2
10/9/12, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Hej, jag heter Maria och bor utanför Skellefteå i Västerbotten. Jag har 4 hundar, alla fd gatuhundar från Portugal och Spanien. Det är främst mitt senaste tillskott i flocken som jag skulle vilja presentera, hon heter Sally, är drygt ett år gammal, förmodligen en hel del Dogo Argentino i henne. Hon är en underbar hund, men helt döv.

Cis-j
10/9/12, 11:02 AM
#75

#74 vad fin hon är! Tyvärr så är det väl en ganska vanlig företeelse att de är döva när de har helvita öron. Men det fungerar bra i vardagen och så? :)

Maja2
10/9/12, 11:11 AM
#76

#75 Jo, det funkar hur bra som helst. Jag "klickertränar" henne med en liten ficklampa :)

Annons:
Cis-j
10/9/12, 11:15 AM
#77

Såg det i ditt andra inlägg :) Vad kul!

Loveradio
10/9/12, 1:36 PM
#78

#74 Välkommen hit och tack för presentationen :) Sally är så fin

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
10/9/12, 1:43 PM
#79

#74 Åh har du en ny vovve! :) Har jag inte sett förrän nu. Välkommen!

fridaas
10/11/12, 12:23 PM
#80

Frida heter jag och är 23år. Har en tik på 4år som är en blandning mellan dalmatiner/bordercollie/engelsk setter, en omplacering som aldrig blev social- eller miljötränad som valp/unghund, har haft henne sen hon var 17mån, världens räddaste lilla benrangel kom hem då. Nästa vecka flyttar troligtvis en staffe in på obestämd tid. Ägaren har inte riktigt tid för henne just nu, så hon får komma hit och agera sällskap och moraliskt stöd till vår nuvarande hund. I framtiden ligger planerna att skaffa en amstaff eller flera ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Chilli10
10/11/12, 2:45 PM
#81

#80 Roligt med en till vovve. :) hoppas att det går bra! Välkommen hit!

fridaas
10/11/12, 3:21 PM
#82

#81 Ja det ska bli riktigt kul. Och tack så mkt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Chabelis]
11/1/12, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Dobermannägare och även haft renrasig APBT då min sambo hade henne när vi flyttade in.Hon var linjeavlad på Gr Ch Badger.
Tiken var kall och gick lös med mig,älskade katter trots att hon oftast fick örfilar av dom när hon försökte ge dom en kyss.Brydde sig aldrig om andra hundar och människor älskade hon.

Min dobermann är en brun import som älskar att äta och gosa.Han hatar katter och är inte så förtjust i regn.

Förhoppningsvis blir det en valp till våren,planerat att meritera hunden i IPO.

Annons:
Chilli10
11/2/12, 12:06 PM
#84

#83 välkommen hit! Är det apbtn på bilden?

[Chabelis]
11/2/12, 12:26 PM
#85

#83 Ja det är det

[hannahwolgast]
11/25/12, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Hej, jag heter hannah är 18 år och har två blandraser Lisa och Elvis, lisa är en amerikansk bulldog/amstaff och elvis är en amstaff/engelsk staffordshire bullterrier. vi är ofta ute i skogen, Lisa är ofta lös, men inte elvis då han inte är så jätte bra på inkallning.. här på bilden är min prins :)

[hannahwolgast]
11/25/12, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

och här är en bild på min prinsessa, världens skönaste stil :)

NinniH
11/25/12, 6:14 AM
#88

#86: Välkommen hit. Glad Den där sittstilen i #87 känner jag igen. Min staffetik sitter ofta sådär av någon anledning.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

fridaas
11/25/12, 2:02 PM
#89

Ändrar i #80 det blev inget med staffen, matten valde att sälja henne istället.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Explosive]
1/2/13, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Hej, Linda heter jag och här är en bild på min underbara Staff tik TeQuila. Bilden är tagen för några år sen och damen börjar bli lite till åren, men är lika underbar.

fina hundar ni har.

Annons:
NinniH
1/2/13, 9:20 PM
#91

#90: Vad skoj med en till staff härinne. Stilig fröken. Glad


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Loveradio
1/2/13, 10:54 PM
#92

#90 Välkommen hit! Vilken sötnos

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Cis-j
2/10/13, 3:35 PM
#93

#90 vilket härligt uttryck hon har på bilden :) jättefin!

Nelliie
2/16/13, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

#90 åh, har en liten staff tjej på 12 veckor som ser ut att vara riktigt lik din!

Jag har som sagt två hundar, Hero, en brun och vit Border collie på snart 2 år. Världens snällaste hund på alla sätt och vis!

Nelliie
2/16/13, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Slängde med Hero även fast han kanske inte passar in här. 

Har även sen staff tjejen Stella på 12 veckor också!

Cis-j
2/20/13, 2:12 PM
#96

#95 men åh vad söt! :D
din collie med!

dizzi
4/25/13, 11:01 PM
#97

hej Dizzi heter jag, har fött upp raserna bullterrier o minibull i över 20 år, har aldrig haft så kul som sedan jag fick raserna, födde tidigare i ca 10 år upp schäfer men började med den bästa raserna som i mina ögon finns minbull o standard, har i dag 4 st, 3minisar som jag tränar blodspår,personsök o lite vardagslydnad, visst är dom envisa men det gäller att vara lika envis tillbaks, så fort jag lär mej att sätta in blider rätt så kommer dom

Annons:
Loveradio
4/25/13, 11:41 PM
#98

#97 Välkommen :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

dizzi
4/26/13, 11:49 PM
#99

Tack!

anneli1965
5/4/13, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Hej. Anneli heter jag, bor i Garphyttan utanför Örebro. Jobbar på timmar som bussförare. All min lediga tid delar jag med mina 4 SBT. Troja 9 år, Holger och Hjördis 7 år och Kelly 5½. Född på kennel, har haft eget kennelnamn sedan 1988, Humbug's. Haft raserna Bouvier des Flandres, Norfolkterrier och nu, enbart staffarna. Att jag gick från bouvier till staffar är min kompis Pias fel. Min tjänstehund hade nyss gått bort alldeles för tidigt i lymfom när jag hälsade på henne och alla Rozcoezhundar. Hon hade en tik som väntade valpar, några månader senare kom Troja till familjen (och tog över) och på den vägen är det. Staffarna är det bästa som hänt mig. Alltid glada, fulla med bus. Två älskar att spåra (om det inte regnar) medan två av dem hellre ligger och jäser i sängen eller solar sig tills man får släpa in dem. I familjen ingår även en sambo sedan 24 år och två söner, numera vuxna men fortfarande hemmaboendes.

Loveradio
5/4/13, 3:37 AM
#101

#100 Välkommen! Vilken fining på bilden :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Bullemor
5/6/13, 1:19 PM
#102

#100 Trevligt! Välkommen! 🙂

PeerS
10/23/13, 5:21 PM
#103

God eftermiddag!

Heter Per, huserar i huvudstaden och har ett intresse sedan länge för hundar. Äger ingen just nu och inte gjort på många år, men alltid kul att diskutera hund för det.

Mvh

Loveradio
10/25/13, 11:57 AM
#104

#103 Välkommen! :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
Strutsen87
6/28/14, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Hej,

Emma heter jag och har en amerikansk bulldog (11 veckor) vid namn Diego. Jag har även två barn på två ben varav min yngsta på fem år har autism. 

Intresset för amerikansk bulldog uppkom redan när jag som barn såg filmen "Den otroliga vandringen". Att det skulle gå tjugo år efter filmen innan jag fick min älskade amerikanska bulldog och att jag däremellan hade en BC, en schäfer och en rottweiler (och jag älskade dem alla) gjorde inte så mycket. Nu är Diego här och det känns helt rätt 🙂

I don't think the worst thing that could happen to me is raising a child with special needs. I think the worst thing is to raise a child who is cruel to those with special needs.

Bullemor
6/30/14, 9:39 AM
#106

Välkommen till forumet och lycka till med sötnosen  :)

oh-la
7/3/14, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

åh, vilken trevlig tråd :) jag blev för snart fyra veckor sedan (jösses vad tiden går) tillsammans med sambon "mamma" till en liten staffetik, Fei. vi bort i stockholm tillsammans med henne och två birma-tjejer då sambon pluggar, men kommer ursprungligen från Kungsbacka söder om Göteborg.

Fai hoppas jag ska bli min träningskompis. har mycket planer och tankar, och än så länge tycker hon det är kul att hitta på saker. vi hoppas att det ska hålla i sig :)

Bullemor
7/4/14, 12:36 PM
#108

#107 Välkommen! Hon var ruskigt söt din lilla tjej  😘

Heyjen
11/14/18, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Hej. Jag vet att detta är ett super bra forum ( har tittat in här tidigare) och klart att jag vill visa upp min Luna och delta mer nu när jag har henne!!! Vet faktiskt inte vad hon är för ras /raser men bullhund är hon definitivt 🙂

Upp till toppen
Annons: