Annons:
Etikettallmänt
Läst 2194 ggr
LillyB
1/18/12, 3:30 PM

Staffeuppfödare som HD/ED röntgar?

Kikar runt lite smått efter staffeuppfödare men det är ju en djungel. Ni som är mer insatta i rasen, kan ni tipsa om några staffeuppfödare som HD/ED röntgar sina avelsdjur?

Gör listan så lång som möjligt!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
NinniH
1/18/12, 3:43 PM
#1

Ett tips är att kolla inne på Staffinfo, då hon som håller i sidan har en del krav för att de ska få annonsera därinne. Bland annat är det känd HD/ED-status på avelsdjuren, samt resultat för L2HGA och ögonlysning.

http://staffinfo.se/annonser_valpar.htm


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

LillyB
1/18/12, 3:51 PM
#2

#1: Tack för tipset, men var nyss där inne! :)

Tricky Treet's gillade jag och fanns nära mig, men valparna de hade nu hade tyvärr för mycket vitt. Vill inte ha så mycket vitt, iallafall inte i ansiktet, just för att de ibland kan bli så känsliga mot solen som Liston är. Men ska hålla koll på om de får fler kullar. :)

De andra på sidan just nu låg antingen väldigt långt bort, t.ex Norge, eller så var inte hundarnas typ tilltalande för mig.

Ninni, vart kommer dina hundar ifrån? Tycker dom är himla fina! :) Fast de kanske inte röntgar?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Memzo
1/18/12, 4:30 PM
#3

Vet inte mycket om dom, men här nere pratas det mycket om Swedstaffs :)
Som sagt, vet inget om dom, men du får ett namn iaf :)

NinniH
1/18/12, 4:54 PM
#4

#2: Mina är ifrån Meder´s GoldDog och dem röntgar tyvärr inte. Otroligt trevliga att ha att göra med. Glad


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Mischa
1/18/12, 7:25 PM
#5

Ballstaff är en personlig favorit.

≧◔◡◔≦

LillyB
1/18/12, 8:15 PM
#6

#3: Hm, Swedstaffs är väll Amstaffs och Bullterriers? :)

#4: Okej! :) Synd att de inte röntgar! :(

#5: Tack! Dom verkar väldigt bra! Tilltalande friska hundar och bra mål med uppfödningen. Ska nog skicka iväg ett mail! :) Synd att det var så långt bort bara, men rätt hund är ju värd resan.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Mischa
1/18/12, 8:28 PM
#7

#6

I mitt tycke är dom bland dom mest intressanta för mig med, kul med uppfödare som värnar om hälsa och mentalitet.

Vart bor ni?

Vet en person i sthlm-området med ballstafftik som har planer på ev. valpkull framöver, hon är mycket aktiv med sina hundar och drivit upp sveriges enda staff i elitspår.

≧◔◡◔≦

LillyB
1/18/12, 8:36 PM
#8

#7: Ja, det är sån avel jag vill stödja om jag inte köper en omplacering. Men jag känner verkligen att jag skulle vilja ha en frisk, mentalt mycket stabil och positiv hund så blir det en omplacering så blir det en passande renrasig omplacering.

Jag bor i Sundsvall, men att åka till sthlm gör man ju över dagen så det är ett helt okej avstånd! Låter helt klart intressant, men när är isåfall framöver tror du?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Mischa
1/18/12, 8:38 PM
#9

#8 PM:ar

≧◔◡◔≦

Upp till toppen
Annons: