Annons:
Etikettallmänt
Läst 3563 ggr
Chilli10
2/26/12, 10:37 PM

Soldyrkare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några soldyrkare därhemma?

Chilli bara älskar att ligga i solen. Nu när den börjar komma fram lite mer söker hon sig vart den än är sol. Hon kan ligga/sitta på de mest konstiga sätt för att komma åt solen. Så flyttar hon sig med solen också sötnosen. På våren/sommaren kommer den första solen in och hamnar då under köksbodet, då slingrar hon in sig där och lägger sig. :P Här om veckan låg hon på armstödet på soffan för att få njuta av solen.

Här är en bild fotad idag. :)

Annons:
NinniH
2/27/12, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Våra är soldyrkare av högsta kaliber. Minsta lilla gnutta sol måste tas tillvara på. Tungan ute


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Empisen]
2/27/12, 4:22 PM
#2

Silas är inte någon soldyrkare sådär vad jag märkt, men Hugo däremot är helt galen i solen! Minsta solfläck och han lägger sig där! Glad

axilur
2/27/12, 5:13 PM
#3

Solfläckar är det bästa som finns! Cool

/Anneli

LillyB
2/27/12, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Liston är en renrasig soldyrkare!! :D Morgonsolen lyste in härom dagen och var väldigt stark och varm, så jag klev upp och drg för persiennerna så att det inte lyste mot mig och Liston. Då flyttade han sig till soffan där solen lyste starkt! Och oftast så ställer han sig vid balkongdörren och gnäller tills jag släpper ut honom, och då ska han ligga på sin bäddade bänk där och steka. Inglasad balkong och där ligger han även på sommaren då det blir som en bastu! Ibland får jag tvinga in honom pga att värmen blir oroväckande, och det går åt en hel del solskydd till hans ansikte! Haha :)

Såhär ser det oftast ut på vintermorgnarna innan han tvingar mig att öppna balkongdörren! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

LillyB
2/27/12, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och såhär ser det ut då balkongdörren öppnats! Fast då brukar han lägga sig på bänken och kolla på folket nedanför, eller bara somna :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Wand
2/28/12, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hon fann sig en plätt där det inte låg någon snö, mitt i solen, där hon satt och solade sig skönt. Cool När vi är ute så vill hon gärna stå/sitta rakt i solen och värma sig, men hon har lite kryp i benen och tar några språng emellanåt för att inte bli alldeles för seg……

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Chilli10
2/28/12, 11:48 AM
#7

Åh vad söta bilder ni lägger upp. :) Många vovvar som gillar soolen Glad

[Empisen]
2/28/12, 4:06 PM
#8

#5 Mysigt ni har det på balkongen! Skrattande

thilda-
2/29/12, 12:57 PM
#9

Akillez är en gubbe.. han njuter inte lika hårt i solen som era gör :P  men är han ute så är han ute… men därimot så dyrkar han att bada i sjön! speciellt att hoppa från bryggan och rakt ut i vattnet!

Chilli10
3/7/12, 8:52 PM
#10

#9 Haha :D Önskar att Chilli gillade vatten, men hon tycker mest det är läskigt :P

Hoya
3/8/12, 1:26 PM
#11

Bella älskar sol! På sommaren brukar hon lura i mig att hon är superduper kissnödig (hon krafsar aldrig på dörren ifall det inte är akut, typ lös i magen) för att sen bara lägga sig i första solfläck :)

#10 Donnan här avskyr också vatten, allt från regn till vattenpölar. Hon trillade i plurret när hon var liten så det hjälper säkert till! Men överlag är bullterriern inget fan av dåligt väder. Hon är dock jätteduktig när hon ska duschas! Skönt det :)

Fjordell
3/9/12, 1:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jackson är också en tvättäkta soldyrkare :) Han kan sitta och blunda i solen hur länge som helst, både inne och ute. Han hade en av sina njuta av solen-moments när jag försökte fånga några bilder på honom häromdagen…

Chilli10
3/9/12, 11:59 AM
#13

#12 Hihi, vad söt :D

Annons:
Olga RW
3/9/12, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

När jag hade en städrunda i huset, satte jag upp lite grejjer på hundkojjan (en XXXL dörrlös bur, som är rätt hög). Vart hittade jag Fjant Isaksson? Klart gossen låg och solade :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Fjordell
3/9/12, 9:05 PM
#15

#14 HAHAHAHA

Loveradio
3/9/12, 10:58 PM
#16

#14 Haha Skrattande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Wand
3/9/12, 11:55 PM
#17

#14 Hahahahaha men jösses vilken charmknutte då! Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Olga RW
3/10/12, 1:47 AM
#18

Fjanten har ett antal oläsliga bokstavskombinationer skulle jag tro Tungan ute Han är vår clown och man får skratta åt honom varje dag Glad

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Susanna_w
3/10/12, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här har vi en rejäl soldyrkare! Minsta lilla stället med sol han hittar sätter/lägger han sig på!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

axilur
3/11/12, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det här är det bästa som finns efter att man varit ute i skogen och sprungit med en kompis en förmiddag. :)

/Anneli

Annons:
Chilli10
3/11/12, 1:55 PM
#21
Chilli10
3/15/12, 10:27 PM
Loveradio
3/15/12, 10:38 PM
#23

#22 Kyss

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
3/25/12, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Efter dwn tyckte Chilli det var nog, bättre att ligga och sola istället. Flört

Ixectrona
3/26/12, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Inte så mycket till soldyrkare här inte - förra sommaren på balkongen.
Jag sade till Wikus att han ju är spanjor och då får man faktiskt tåla lite sol. Tungan ute

(BTW, den tunna, ljusa filten lade jag på honom för att skydda honom från solen, sedan om det fungerade är en annan sak.)

Chilli10
3/26/12, 7:25 AM
#26
Jenna_Nord
3/28/12, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Ohja! Tyra är en riktig soldyrkare hon! Flyttar med solen i lägenheten eller var ni än är. Hon är min solar-kompis på sommaren!

Här är en bild från förra sommaren då hon tvunget skulle sitta och mysa i soffan fast det var så ofattbart varmt!
Längre tunga har hon nog aldrig haft, men hon SKULLE sitta där! Så var de bara Tungan ute

Mvh Jenna

Annons:
Loveradio
5/20/12, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

:)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Upp till toppen
Annons: