Grim & Evi #2
Förra bildtråden blev lite väl lång, så här kommer fortsättningen, som säkerligen lär bli lika lång den med till slut. 
Idag var det så härligt väder att vi tog en sväng till gärdet.
Regn och rusk ute, vad väljer hundarna att göra? Slappa i soffan såklart. Vem ger sig ut frivilligt i regn om det inte är absolut nödvändigt.. 
I skrivande stund ligger båda ihoprullade till bollar bredvid mig. Trångt ska det vara!
Alltså, du måste ju förstå att dina hundar vill till mig. Dom tittar ju mot mig hela tiden, springer mot mig och ler mot mig med öronen upp.. 
#24: Haha, lycka till. Evi skulle bli väldigt olycklig om hon var tvungen att separeras från sin älskade matte. 
# 25 men varför tittar hon då så sött mot mig hela tiden?? ;)
Fantastiska bilder på ett par ursnygga hundar! 
#27: Tackar. ^^
Baddag idag, då båda börjat bli lite väl skitiga. Evi gillade det som vanligt inte. Svansen slickad mot magen och med en blick som sa "varför måste jag?!". Men den här gången flög hon inte ur badkaret i panik åtminstone, utan stod kvar i badkaret med väldigt mycket uppmuntran. Så det går framåt. Sen är det Grims tur att duscha och det är raka motsatsen, för han älskar att bada. Gärna varmt också.
Flyttar man munstycket så flyttar han efter. 
Haha Grim verkar så go
tar det mesta med ro. Man ser verkligen att han njuter.
Valle är som Evi och avskyr att bada. Börjar skaka och ser väldigt besvärad ut. Har inget badkar utan duschar honom, och då och då försöker han göra rymningsförsök förbi duschdraperiet. Men efteråt är allting frid och fröjd igen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#31: Nä, det är inte mycket som bekymrar den herrn. Vilket är otroligt skönt, för det gör att Evi inte blir lika upphispad när det gäller något. Sen är det trevligt att det går enkelt att duscha av när det behövs. I och för sig har Grim fått sin beskärda del av duschar i och med hans demodex som yngre. Då blev det en del bad med särskilt schampo.
Det roliga är dock att bada i sjön går inte för sig. Han går ut tills vattnet tar i magen (max!), men längre än så går han inte. 
Igår var vi till fältet igen för lite trevligt bus.
Fröken långskånk.
Evi gillar att leka "katt" när hon är ut och stryker sig runt benen på en lite då och då.
Lilla fröken har nu blivit stor fröken och inlett sitt första löp för ett par dagar sedan.
Då hon gärna ligger i både soffa och sover med oss i sängen så blev det tikskydd som gäller.
#50 Grattis Grim :)
Vad fin Evi är :) gillar verkligen #33 och #48.
#50 Grattis i efterskott Grim 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#52: Grim tackar. 
#53: Ja, hon är jättefin. Saknas bara ett aningens bredare huvud, men hon är ju inte så gammal än. ^^ Grim tackar för gratulationerna.
#53 Nej precis, det kommer ju antagligen senare. :)
Helt underbart fina hundar du har och jättefina bilder! :)
Grim är ju så underbart söt så det finns inte! 
Grim tackar och struttar runt aningens malligt i lägenheten. 
Äntligen slipper Evi sitt tikskydd och hon och Grim leker nu som innan igen. Vi gick till deras favoritlekplats (ett "fält" relativt centralt) och det bekymrade dem inte alls att det var fullt med vattenpölar överallt, snarare tvärtom.. Vi träffade även på en liten hanhund som båda hälsade på. Evi lekte med honom och de var lika "ettriga" båda två.
En 10 månaders blandning med bland annat boston terrier och tax. Man såg dragen av boston i, men med kortare ben, lägre och var även mer avlång i kroppen.
Evi hittade en bit av en tennisboll som hon lekte med.
Grim föredrog att leka med bollen vi tog med oss.
Nu har det sagt *poff* och grönskan har kommit till deras fält! Till både Grims och Evis stora lycka.
Grims favoritsyssla när första gräset kommit..
Alltid lika lätt att försöka få båda att vara stilla och titta in i kameran, samtidigt..
Vi har varit och besökt svärföräldrarna ett par dagar och här kommer lite bilder från den vistelsen.
Farbror Eddie ville också vara med och busa lite.
Haha "farbror Eddie"
jättefina och härliga bilder. Alltid roligt när du lägger upp nya bilder på godingarna 
#106: Ja, han är ju farbror. Nästan 7 bast ju.
Beter sig oftast som en aningens grinig gubbe.
ca 50 bilder i rak har du lagt upp. Och över 90 bilder totalt. Jisses.
Men SÖTA är dom!
ÅÅååh de är så sjukt fina!!! :)
Skulle jag haft så fina hundar hade jag också lagt in massor av bilder på dem!
#109: Hehe ja, det är väl klart jag vill dela med mig av mina godingar. 
#110 Jo klart, men man behöver inte gå överdrift. t.ex #73 eller #77 och en massa andra är inget att se på
Men du gör som du vill.
#111 Överdrift? Det är ju ändå TSs tråd och TS avgör väl ändå hur mycket bilder hon vill lägga upp. Och öppna inte tråden då om det inte är något att se på. "Problemet" löst! 
Jätte fina bilder :)
#112 ja, du läste helt rätt. Överdrift. Ja hon hör som hon vill. Men fortfarande, överdrivet. Över 90 bilder som resulterar ca 10 kommentareri tråden. Någon får väl påpeka ;)
#113 Tycker du helt ärligt att det känns nödvändigt att kommentera det? Om du hade gjort en sån här tråd om din/dina hund/hundar, hade du då velat ha en sådan kommentar? Tvivlar på det.
So what om det bara är ca. 10 kommentarer i tråden? Det är en bildtråd.
Lika snygga bilder som vanligt!
Den som inte vill se alla dessa bilder behöver ju inte heller klicka på tråden. Det är därför alla mina bilder har en alldeles egen tråd. 
#115: Tackar.
Och bara för att man inte alltid kommenterar betyder det ju inte att man inte njuter av vackra bilder på vackra hundar. Jag följer tråden med glädje!
Vad fina dom är!!
Blänker som kopparbunkar i solen! 
Finaste staffarna i världen!
Sakar er!
#113 Vad jag vet så finns det ingen gräns på hur många bilder man får lägga upp. Eftersom det inte är din bildtråd så behöver du inte vara otrevlig..eller? =/
#111 Nu tycker jag att du är otrevlig. Jag är fotograf och tycker att de bilderna du nämnde visst är något att titta på! Speciellt den sista, underbart gullig!
Detta är en bildtråd och vill du inte titta så slipper du! :)
Gud så snygg han är i #104!
Vilken goding!