Annons:
Etiketttävling-och-utställning
Läst 3331 ggr
Chilli10
2012-04-04 12:05

WP-tävling i Lund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen ska vi ner till Lund och Weightpull-tävlingen som är där 7-8 april. Ska bli grymt kul att se hur allt går till, se massa fina hundar osv osv. Är sjukt glad att vi faktiskt bestämde oss för att åka, var nämnligen lite osäkra först.

Sambon ska tävla med Prince. Det blir ju såklart hans första tävling, men även Prince första tävling då han inte tävlats innan. På sista träningen var han verkligen hur grym som helst. 
Han har gjort väldigt stora framsteg sen vi tog över honom, tex mkt lättare att få kontakt med/söker även kontakt betydligt mkt mer, lyssnar bättre och har bättrat på lydnaden en hel del. Det var främst dessa faktorer som gjorde att vi till sist bestämde oss för att vi ska åka. Det är ju väldigt bra att "träna" tävling också. Ge hunden så bra förutsättningar som möjligt, och verkligen se till att hunden lyckas.

Är några fler från Norrköpingsgruppen som ska åka så det blir skoj. Sen är det hela 45 hundar anmälda till tävlingen. :)
Prince klass -30 är den största klassen, 12 hundar anmälda.

Någon som ska dit? :)

Chilli får stanna hemma hos min far och ha lite äventyr där istället, blir så tråkigt för henne o typ bara sitta i bilen annars. till nästa tävling ska hon dock få följa med, då blir det nog en funpull för oss. :)

Följ vår träning med hundarna i bloggen: www.chilliwp.wordpress.com

Annons:
Loveradio
2012-04-04 14:18
#1

Gud vad roligt Glad glöm inte kameran Flört Håller tummarna för att det går bra för fina Prince! Har kikat in din blogg och läst om hans framsteg, så det går säkert bra på tävlingen!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-04-04 14:45
#2

Haha, nejdå det lovar jag att inte göra. Flört Det lär bli en hel del bilder! :D Åh vad roligt att du läser bloggen!

Chilli10
2012-04-05 09:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kiki Dee och Prince i sina nya tävlingsselar! Skrattande
De blev verkligen helt sjukt snygga!

Chilli10
2012-04-05 09:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Loveradio
2012-04-05 11:57
#5

Grymt snygga selar! Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-04-05 12:18
#6

Visst är de! :D Kommer att bli matchande halsband till sen med, hann dock inte klart med dem till nu. Isabell ska göra dem till nästa tävling. :)

Annons:
LillyB
2012-04-05 12:23
#7

Ååh, va spännande!! Skrattande Lycka till! Och såklart vill vi se massor av bilder! Och riktigt snygga selar!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Loveradio
2012-04-05 12:24
#8

#6 Vad roligt! Fast eller halvstryp? :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LillyB
2012-04-05 12:27
#9

Föresten så är Prince otroligt stilig!! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
2012-04-05 12:37
#10

#7 JA :D Längtar som attan nu! Blir hem o packa och fixa efter jobbet.
Tack! Lovar att det kommer bilder sen Glad

#8 Det blir fast. Ett sånt brett som Chilli, som detta Skrattande

Loveradio
2012-04-05 12:49
#11

#10 Okej, blir nog jättefint Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Banankaka320
2012-04-05 22:35
#12

Jag är intresserad att åka och titta, men är "fast" hos pojkvännen utan bil & pengar till buss. Någon som åker förbi Löddeköpinge? (a)


Chilli10
2012-04-05 22:39
#13

#12 Åh vad segt.. Obestämd Vi gör inte det, åker ner till Lund imorgon. Sen har vi rätt knökat i bilen också.

Annons:
Chilli10
2012-04-05 22:52
#14

här finns lite close-ups på selarna :)

tezzla
2012-04-07 15:40
#15

har ni Prince på foder? eller er han er? lycka till, uppdatera gärna, nyfiken om Kiki vinner sin klass

Chilli10
2012-04-08 22:14
#16

Än så länge lånar vi honom bara :) när/om vi tar honom kommer vi att ha honom på foder. har inte hunnit uppdatera än, är på väg hem nu. Tävlingen drog ut mkt på tiden båda dagarna. Men det har varit grymt kul! Dock kallt :-P kiki blev trea totalt. Hon var grym, men dixie o en dansk var bättre. Det var dock inte isabell eller tomas som tävlade med henne, uatnn pia-lotta soom har rut om du vet vem det är :) prince gjorde en asbra första tävling :) kommer mer om det senare o så massa bilder såklart :) 2rött nu, men är väl inte hemma förrän om 3 timmar :P

Chilli10
2012-04-11 00:46
#17

Nu finns bilder mm från lördagen upplagt på bloggen. Kolla gärna och släng in en kommentar! :D

www.chilliwp.wordpress.com

tezzla
2012-04-11 10:35
#18

Kul att ni är nöjda, jag har sj fått äran att träna med Kiki i norrköping, jag är van med min lata ast som inte har något driv, han är inte mycket terrier så vi la ner tävlingsplanerna, han skulle gå i -25 och har ingen chans

men vi ska försöka ta oss på en tävling och titta =)

Chilli10
2012-04-11 10:55
#19

Ja, absolut :) Första dagen var han verkligen grym, sen fick han ju inte så bra placering totalt men vi är nöjda ändå. :)

Kiki har verkligen ett driv utan dess like och så go och mysig, verkligen en underbar hund. :) Tåkigt att det inte blir någon tävling för hans del. Hur går det med yatzy då?

Härligt! :) Vi planerar att åka till den i torsby i maj, sen sommarkampen såklart. :D

tezzla
2012-04-11 11:16
#20

vi har inte tränat med yatzy, enbart kätting, vagnen funkar inte så vi tog paus, vi får se om vi tar upp träningen riktigt till nästa år, ska vi komma någonvart så måste all fokus ligga på vagnen, men som det är nu så har jag inte tid/ork att lägga ner på en sak, han blir stressad vid vagnen, skäller, kastar sig, vi har testat allt.

vi har ingen egen liten vagn, så vi ska bygga en nu så vi kan börja lite lätt, sen får vi se om vi hittar något nytt sätt att jobba på problemen

Annons:
Chilli10
2012-04-11 11:55
#21

Okej okej, då finns det ju lite som behöver jobbas på. Svårt det där när man verkligen testat det mesta och inte vet hur man ska gå vidare..

Lycka till iaf! :) Så får vi se när vi ses. :)

Loveradio
2012-04-11 13:07
#22

Så roligt att kolla på alla fina bilder! Många snygga hundar också. Och kul att det gick bra Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-04-11 14:21
#23

Ja visst var det massa snyggingar! :) Ska bli intressant att se hur det går på nästa tävling. Man märker att det är så mkt mer än att bara gå in o dra med hunden, man måste tänka taktiskt osv. :)

Chilli10
2012-04-11 14:24
#24

Kommer förhoppningsvis införskaffa ett nytt objektiv till nästa tävling, det vi ha nu är ett tameron o lite för segt o inte så bra bildstabilisator på. bilderna blir lite suddiga, så hoppas på bättre resultat då så jag slipper redigera alla bilder, haha ;)

PS. Kommer fler bilder under kvällen, från dag 2 :)

Loveradio
2012-04-11 14:31
#25

#23 Jo det kan jag tänka mig :) och nu vet ni ju hur det går till också och har fått se vad andra använder sig för taktik och då kanske det går ännu bättre på nästa tävling Glad

#24 Jo det är ju inte helt lätt att fota hundar i rörelse. Låter bra :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-04-12 15:18
#26

#25 Ja, precis. :) Hehe, nej det är det verkligen inte. Har redigerat massa bilder nu. :P Har uppdaterat bloggen med mer från söndagen o bilder från söndagen nu.

www.chilliwp.wordpress.se

Upp till toppen
Annons: