Annons:
Etikettövrigt-och-ot
Läst 1948 ggr
[Doglovers]
9/1/12, 8:04 PM

Hundtjuvar i farten igen

Bilen är en vit Renault Master (transportbil med skåp) av äldre årsmodell ca 8 gammal. Kan ha varit av från 04-05. Regnummer BH0883BO
Tyvärr hanns det inte med att se någon nationalbeteckningen på bilen riktigt.
Men fler har sett bilen så det kommer kanske fram lite senare i dag. Men det kan ha varit UA som står för Ukraina och alla männen var av utländskt ursprung. Det är polisanmält.

Den här händelsen har jag kopierat från fb. Det hände vid Fredriksberg. Som tur var hade hunden en pejl så ägaren kunde åka ikapp bilen som stannat ca 5 km från upptagsplatsen, Det var 5 män i bilen och alla stack till skogs utom en som hundägaren kunde tala med. Men personen kunde knappt engelska. Han fick som tur var tillbaka hunden.

Det är hundägaren själv som berättat detta i en grupp jag är med i på fb.

Annons:
[Madlene]
9/1/12, 8:48 PM
#1

vad heter gruppen där då? :)

[Doglovers]
9/1/12, 9:59 PM
#2

Fb och där heter gruppen svenska stövarklubben.

zickan
9/1/12, 10:11 PM
#3

Är väl samma bil som varnats om i evigheter nu men som ingen tar på allvar.

Måste dock fråga. Är det fredriksberg, västerås det talas om?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Doglovers]
9/1/12, 10:17 PM
#4

Jag ville inte kopiera allt då det stog en del namn. Hundägaren tror bilen är från Ukraina. Han kan ju identifiera åtminståne en av dom nu. Jag ska kolla upp vilket Fredriksberg det gäller.

zickan
9/1/12, 10:19 PM
#5

#4 vore toppen. Ska leta själv också. Såg det för en stund på fb själv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Doglovers]
9/1/12, 10:28 PM
#6

Du satte ju själv in hela artlkeln där jag satte in en liten del. Då såg du nog att det stog Dalarna va?

Annons:
zickan
9/1/12, 10:31 PM
#7

#6 ja jag är bra trött bara. Läste Fredriksberg och sedan drogs tankarna iväg på att det var här, och resten av texten uppsnappades inte.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

vallhund
9/1/12, 11:50 PM
#8

Jagade de mink eller grävling med en stövare?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Doglovers]
9/2/12, 10:04 AM
#9

VALLHUND Från den 21/8 FÅR man släppa stövare för träning och då har man faktiskt pejl på hunden. FRÅN den 1/9 börjar harjakten. OCH många stövarägare jagar grävling med sina hundar… Man lär sej något nytt varje dag, eller hur…? Man jagar inte bara hare med sin stövare. Många jagar även LO och Björn med dom.

#7 Hahaha, jag var också rätt trött i går faktiskt.

zickan
9/4/12, 10:30 PM
#10

De verkar hålla sig uppåt i landet just nu. Låter som detta kan vara samma.

Ann-louise Andersson
VARNING!! Den vita bussen som åker runt och stjäl hundar/saker är i bergsjö nu! Var nyss ner på gården hos (Elin Ädel ´s )mamma och pappa även fast hon var hemma.. Håll utkik! DELA!!!!!

Gilla · · Dela · för 4 minuter sedan i Sundsvall-området ·

Ann-louise Andersson Har kopierat detta från Hälsinglands Hund Sökar Grupp på fb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Doglovers]
9/7/12, 6:34 AM
#11

Härom dagen såg jag en varning från Snäre utanför Ljusdal. Har lite svårt att följa upp pga att nätkabeln är avgrävd hos oss.

zickan
9/7/12, 11:06 AM
#12

#11 Det är bara någon mil från Bergsjö. Verkar hålla sig runt det området just nu. De har setts med en schäffer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: