Annons:
Etikettallmänt
Läst 2222 ggr
mejamylove
9/4/12, 11:27 PM

Lite frågor :)

Tjenna, känner att det inte är så mkt som händer på denna sidan förutom samma trådar som hela tiden uppdateras. Så jag tänkte ta o fråga er lite till igen :P

Vad tränar ni för något med er/era hund/hundar?

Hur gammla är dom/den?

Vad har ni för mål?

Hur länge har ni tränat?

Annons:
[A91]
9/5/12, 3:01 AM
#1

Hej hej (jag borde plugga men det här verkar roligare kl. 3 på natten haha)

Jag tränar lydnad, och en del tricks och lägger spår ibland. Men främst lydnad, eller snarare mest "seriöst" och strukturerat.

Han är drygt åtta månader.

Um… Just nu är målet att bara lägga en så absolut bra grund som är möjligt, jag vet att han kan bli långt mer krävande när han blir "tonåring" och vill ha den där grunden med lydnad och ledarskap och dylikt. I nuet är målet att han ska utvecklas inom lydnaden och bli tillräckligt stimulerad mentalt. I framtiden vill jag tävla, rallylydnad eventuellt.

Sedan jag fick honom, 3½ månads ålder.

Ska du inte skriva in dina egna svar ?:)

[Howard]
9/5/12, 10:25 AM
#2

Springpole, flirtpole, slatmill, weightpull, roadwork.

ca 2,6år.

Att inte ha en fet hund.

1isch åldern.

Chilli10
9/5/12, 10:31 AM
#3

Vi tränar framför allt weightpull. Tränar/aktiverar dem även med allmännlydnad, enklare sökövningar, tricksträning med hjälp av klicker, flirtpole, konditionsträning (cykling, löpning eller på löpband). Ja, det är väl mest det.

Chilli är 2 år och 3 månader. Prince är 3 år och 9 månader.
Har haft Chilli sedan hon var 6 månader och Prince sedan kan var 3 år och 3 månader. :P

Vissa saker har vi "alltid" tränat med dem, eller dvs sedan vi fick dem. Om vi ser till weightpull så har vi tränat det sedan början av februari med Chilli. Prince har gjort det sedan innan vi tog över honom.

Ett av målet är att ha en bra allmännlydnad på dem. Chilli är där på många plan, Prince behöver vi jobba en hel del med.
Inom weightpull är det att starta med båda hundarna på tävling nästa år. Det blir Chillis debut. :)

Utöver det är det viktigaste såklart att ha välaktiverade/motionerade och sunda hundar. Glad

mejamylove
9/5/12, 2:54 PM
#4

Tack så mkt för att ni tog er tid och svara!

#1 Jo det kanske man ska :)

Jag tränar agility, vardagslydnad, freestyletricks (endast hemma) och lite annat som hör dagen till ;) och hur hon ska stå på utställning.

Hon är runt 3 år

Att vi ska ha roligt och komma lite högre, samt börja gå på tävlingslydnadskurser och tävla i det.

Vi har tränat sen hon var kapabel till att få in saker i skallen :P Hon kunde sitt när hon hade vart en vecka hos oss.

Vi har tränat agility sen hon var 1,5 tror jag Obestämd

Chilli10
9/5/12, 4:20 PM
#5

#2 Vad är roadwork?

Bullemor
9/5/12, 6:16 PM
#6

Här tränas det egentligen inte alls, utan aktiveras . Har lite svårt att kalla vanlig vardagsaktivering och motion för träning, låter alldeles för seriöst för att passa in på det jag och vovvarna sysslar med.

Har fyra hundar i åldern 4-7år. Vi promenerar, de springer lösa över stock och sten i skogen, ibland blir det något spår lagt och ibland någon annan typ av "problemlösning". Har övervägt att börja dra lite lättare vikter med hanhunden, men har ännu inte fått arslet ur och skaffat en bra sele. Förövrigt motionerar de varandra ganska bra genom lek och bus.

Enda målet är egentligen ett meningsfullt hundliv och motion då den enda mer planerade aktiviteten med dem är i vänstervarv. Något som inte kräver alltför mycket varken av hunden eller mig Flört

Annons:
mejamylove
9/5/12, 6:31 PM
#7

#6 Tänkte först döpa tråden till "aktivitet" ist ;) men jag ångrade mig i sista sekund :P

Chilli10
9/5/12, 8:18 PM
#8

#6 Dra vikter som i wp? :)

thilda-
9/5/12, 8:31 PM
#9

**Vad tränar ni för något med er/era hund/hundar?

**Sök, spår, uppletande och lydnad..
Förutom detta " hänga på klubben grejor" så går vi mycket i skogen
" off road " och akillez bär klövjeväska och vi klättrar lite i små berg och tränar mycket muskel massa

**Hur gammla är dom/den?

**Akillez är 2år

**Vad har ni för mål?
**
Mitt mål med akillez är att ha honom som tjänstehund ( söket )
och även som eftersöks hund ( Skadat vilt )

**Hur länge har ni tränat?

**Vi började redan förra året men eftersom akillez har varit sån problemhund eller " hund med problem" så har vi inte kommit igång på allvar förän i våras :)

Bullemor
9/6/12, 5:17 PM
#10

#8 Jo jag vet. Det är bara jag som är så himla lam och aldrig skaffar en riktig sele! Vill ju inte snebelasta något.      Lovar att inte dra ut på det alltför länge. Nu när jag jobbar heltid igen så kan jag inte ens skylla på att jag inte har råd Flört

Mischa
9/6/12, 8:35 PM
#11

Vad tränar ni för något med er/era hund/hundar?

Har tränat tävlingslydnad, praktisk apportering men är mer inriktad på både vilt och personspår som mer krävande aktivitet + lite annat småtteri

Hur gammla är dom/den?

Blir 7år i oktober

Vad har ni för mål?

Att ha kul

Hur länge har ni tränat?

4år, till och från

≧◔◡◔≦

Chilli10
9/7/12, 9:09 AM
#12

#10 Nej det förstår jag, och det är ju ganska dyrt att köpa en sele. Men helt värt, enligt min mening.
Är du intresserad av att komma till oss och testa? Hur stor är din herre? Kanska kan vaska fram en sele som du kan testa med.

mejamylove
9/15/12, 12:30 PM
#13

putt

Annons:
Bullemor
9/15/12, 3:12 PM
#14

#12 oj, missade dig! Ska se om jag kan mäta hundeländet. Efter att brudarna bestämt sig för att löpa efter varandra, istället för samtidigt, så är han blott en spillra av sitt forna jag. Inte lätt att var karl och aldrig få komma till under två månaders väldoft!

Chilli10
9/15/12, 3:21 PM
#15

#14 Hahah! Det är inte lätt..

Hur mkt väger han? :)

Bullemor
9/16/12, 9:18 AM
#16

#15 Bra fråga..  Sådär en 28kg kanske. Har själv "våg-skräck" så jag har sett till att inte skaffa mig någon Flört

Chilli10
9/16/12, 9:52 AM
#17

#16 Okej, då finns det säkert någon sele han kan låna om du vill komma o testa. Hör av dig om du är sugen!

Upp till toppen
Annons: