Annons:
Etikettallmänt
Läst 1801 ggr
Maja2
10/9/12, 10:05 AM

Döv Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det fler än jag som har en döv hund?  Min Sally är stendöv och jag "klickertränar" henne med en liten nyckelringsficklampa.

Annons:
Cis-j
10/9/12, 11:11 AM
#1

Nej jag varken har eller känner någon som har, men det är intressant att få veta lite hur det fungerar och så, så du får jättegärna berätta mycket :) Typ hur det fungerar i vardagen med hundar, på promenad och så!

Maja2
10/9/12, 11:15 AM
#2

Hon är lekfull och vill gärna ha igång lekar med de andra hundarna, andra hundar vi möter ute, bryr hon sig inte om, och inte hör hon om det skälls heller :)

Hon går perfekt i koppel, har aldrig provat dra, utan håller sig helst lite bakom, och det är väl för att hon inte hör ens steg, utan hon måste hålla koll på var vi andra går. Jag har lärt henne Sitt/sitt kvar, Ligg/ligg kvar med hjälp av en liten nyckelringsficklampa istället för klicker, och det går hur bra som helst att träna henne. Inkallning funkar hur bra som helst förutsatt att man har ögonkontakt med henne.

Cis-j
10/9/12, 11:17 AM
#3

Vad härligt! Kul att höra! :)

Bullemor
10/10/12, 7:31 PM
#4

Har haft en heldöv Bullterriertik som jag körde teckenspråk och vibrationshalsband på. Fungerade alldeles utmärkt faktiskt, och är utan tvekan en av de Bullar jag haft som "lyssnat" bäst Flört

thilda-
10/12/12, 10:30 AM
#5

jag känner ett par som har en döv fralla och en staffe :)

Upp till toppen
Annons: