Annons:
Etikettallmänt
Läst 1552 ggr
Chilli10
2012-10-31 23:54

Puppisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I måndags kväll samt natten till tisdag var jag med om något helt fantastiskt.
Jag fick den stora äran att vara med när Cilla från Tomas och Isabells kennel skulle valpa. Ingen mindre än Prince är pappa till valparna! ♥

Det var helt otroligt att få vara med och se dessa små knyten komma till världen. Stort tack till Tomas och Isabell som frågade oss om vi ville vara med!
Jag dör lite varje gång jag tittar på puppisbilderna! ♥ Helt bedårande! Jag blir helt varm i hjärtat och kan inte låta bli att vilja ha en. :’)

Och så mysigt det var att klappa och kela med de små innan mamma Cilla var helt klar. En obeskrivlig känsla…

På bloggen finns en förlängd version! HÄR!

Sex valpar kom till världen. 3 hanar och 3 tikar. En blå brindle och resterande ser ut att bli svarta med vita tecken.

Annons:
Chilli10
2012-11-01 00:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En av hanarna. :) Verkligen en favorit, han verkar vara en riktig liten kämpe Kyss

Chilli10
2012-11-01 00:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En av tikarna! Glad

Bullemor
2012-11-01 06:21
#3

Grattis till valpningen!

Ja, visst är det en helt fantastisk känsla att få uppleva hur helt nya liv kommer till världen.    Man blir lite extra ödmjuk inför hur allting fungerar.

Kan ärligen erkänna att jag varit minst lika förväntansfull inför valpningar som inför mina egna barns födelse. Oskyldig

Chilli10
2012-11-01 17:08
#4

Ja det är det verkligen! :) är så glad att jag fick vara med. Haha ;)

Loveradio
2012-11-01 20:41
#5

Vad roligt Glad supersöta valpisar. (men det är ju klart dom är med Prince som pappa ;)) Har aldrig varit med om valpning själv men däremot när grannens katt födde kattungar och när en ko kalva. Verkligen mäktig upplevelse att se djur komma till livet :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-11-02 12:02
#6

Hihi ja eller hur :D Ja det är verkligen en upplevelse! Blir fortfarande lite hög på lycka när jag tänker på det ;) Vill mysa med dem snart igen! Men har massor med flytt mm att hinna med så hinner inte, kanske tur det. :P skulle väl typ bo ute hos dem annars..

Annons:
Loveradio
2012-11-03 03:25
#7

#6 Haha förstår det! Finns iget mysigare än att mysa med valpar Kyss

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ace_]
2012-11-23 20:48
#8

Så himla söta, dock lite synd att ingen av dem verkar ha ärvt din hanes helt otroligt vackra färg :)

Valpningar är alltid intressanta och häftiga, min mamma är uppfödare och jag har varit med på ett gäng valpningar innan jag flyttade hemifrån. Det förlorar aldrig sin charm :D

Chilli10
2012-11-23 23:12
#9

#8 Jo jag vet. Trodde till en  början att hanen i #1 skulle bli bluebrindle, men nu går han mer åt det bruna hållet. Men valparna är verkligen superfina ändå. :)

Nej, jag kan tänka mig att det aldrig gör det :D

Upp till toppen
Annons: