Annons:
Etikettallmänt
Läst 2910 ggr
[AmstaffLeo]
3/12/13, 11:15 PM

Sele!

Vilken sele tycker ni är bäst; 

VGW bältet eller easy walk harness? 

Skillnaderna jag ser är att vgw bältet har läder så det är skönt för hunden och att easy walk harness blir tight när hunden drar; som ett halvstryp.  Har funderat länge på att köpa ett vgw bälte, men vill höra vad ni säger.

Annons:
Chilli10
3/13/13, 8:52 PM
#1

Jag har tyvärr inte erfarenhet av något av dessa selar. Hoppas att du kan få svar ifrån någon som har det. :)

Mischa
3/14/13, 11:36 AM
#2

Har Wgv-selen läderdetaljer? måste vara något nytt då.

Utav dom två är Wgv att föredra då den andra är mer ställbar fram, vilket också gör att den gärna tänjer sig om hunden faktiskt drar och är ju utformad som ett "halvstryp" som du säger.

Men samtidigt är wgv-selen rätt så dyr i förhållande till sin enkelhet så vill man bara prova för att se om det ens är till någon hjälp så är ju den andra selen mer prisvärd.

Sedan har jag även sett en liknande sele kallad Mekuti, där det finns mer D-ringar så valmöjligheterna är större vart man vill lägga belastningen om hunden skulle dra.

≧◔◡◔≦

[AmstaffLeo]
3/14/13, 12:01 PM
#3

vilken skulle du köpt, och varför? :) 

Jag tänker mest att jag vill köpa vgw för den är dyrare=bättre för hunden..

Mischa
3/14/13, 12:11 PM
#4

Jag äger i dagsläget en Wgv, även om jag inte har någon större användning för den :) men har upplevt att den funkar ypperligt i lägen som det kan behövas extra fysisk kontroll ex. om det är halt ute eller för dom som har drag/utfallshundar.

Kompisen hade den andra varianten som också funkade bra på bångstyrig unghund, men som sagt där töjde sig remmen fram och man behövde ställa in den allt eftersom, sedan pga konstruktionen så hängde spännet fram och rasslade vilket var irriterande..

I grund och botten tycker jag att det är en prisfråga, wgv-selen är mer robust, men även den andra gör jobbet så att säga.

≧◔◡◔≦

[AmstaffLeo]
3/14/13, 1:21 PM
#5

Jo, det blir nog vgw. Jag testade den på hunden i djurmagasinet o den satt fast och rörde sig inte hit och dit vilket är skönare än något som rör sig hela tiden och skär mot skinnet.

Upp till toppen
Annons: