Annons:
Etikettallmänt
Läst 1940 ggr
Gibzon
4/27/13, 1:05 PM

Syskon ?

Hej på er!

Denna kille är köpt som "renrasig" staffordshire bullterrier. Vi var medvetna om att han inte skulle räknas som renrasig eftersom vi köpte honom utan tavla!

Uppfödaren sa att båda föräldrarna var renrasiga. Men att han inte tog ut tavlor då det var en tjuvparning och han behövde bli av med dem fort pga flytt.
Jag är också medveten om att vi blev "blåsta" nu i efterhand.

Jag undrar om någon har hans syskon ?

Köpt i Stockholm, hämtade honom i Januari 2012.

Annons:
Gibzon
4/27/13, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Gibzon
4/27/13, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Waymore_Hoss
4/27/13, 9:08 PM
#3

Namn på föräldradjuren eller uppfödarens initialer tror jag hade underlättat.

jovita
4/28/13, 12:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

När och var är han född ? Liknar  mycket min flicka född 15 september 2011 i Finspång. Jag söker syskon till henne utan resultat. Hon är staff / amstaff mix.

jovita
4/28/13, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

5 månader gammal på bilden

jovita
4/28/13, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

den här bilden fick jag från tjejen som sålde hunden till mig.

Annons:
Gibzon
4/28/13, 12:32 PM
#7

#4 Hej! Gud så söt och måste säga att dom är ganska lika varandra!

Dock är våran pöjk född i Stockholm! Sollentuna om jag inte minns helt fel. Tror att han är född november 2011. Det är min pojkväns hund så han har koll på det där bättre än jag. Men de kan inte vara syskon då ?

Dock känns de som att våran kille också är staffe/amstaff med tanke på hur lika de är varandra!

[dynamitella]
5/2/13, 10:35 PM
#8

Om det är till någon betydelse så tycker jag se amstaff, inte staffordshire bullterrier i din pojkväns valp. Så att det är en renrasig staffe köper jag inte för en sekund :)

Däremot, som du nyss sa, är det säkert en blandras.

Jag hade jagat ner försäljaren med högaffel och krävt pengarna tillbaka, jag. Och behållt vovve, såklart :)

Gibzon
5/3/13, 8:25 AM
#9

#8 Vi är jätte nöjda med honom och han är våran bebisgris, Men klart man är lite nyfiken vad han har i sig :) Jag tror mest på att han är staffe/amstaff blandning. Då alla jag kontaktat som har hundar som ser ut som honom är just den blandningen. Men veta säkert kommer vi aldrig få tyvär.

Upp till toppen
Annons: