Annons:
Etikettannonsering-hundar
Läst 2767 ggr
Fjordell
2013-08-12 19:42

(Sökes) Staffetik för omplacering

Nu skriver jag å en väns vägnar, men jag hoppas det går lika bra ändå. Vännen bor i Piteå, alltså ganska långt norrut i vårt avlånga land, men hon är villig att åka en bit för rätt hund.

Det hon söker är då en tik av rasen staffordshire bullterrier (ev amstaff, men en staffe är vad hon är ute efter i första hand) som av någon anledning söker nytt hem. Den måste inte vara renrasig, även om det är en klar fördel om den är det. Det ska inte heller vara en valp, utan då är en unghund att föredra. Hon har en amstafftik sedan tidigare, så hunden hon söker måste kunna gå ihop med andra hundar.

Jag kan väl inte berätta så jättemycket om min vän här, men jag kan gå i godo för henne då hon är en fantastisk hundägare som älskar djur och är mer än bara vettig. Hon är 20 år gammal, och bor i en öppen 2a på 58 kvm om jag inte minns helt fel. Vi båda bor i förorten och har alltså väldigt nära till såväl naturen som stan. Våra hundar är vi ofta ute med tillsammans, för att låta dem springa, bada och träna. Ett aktivt hundliv är alltså vad som erbjudes :)

Ni kan gärna höra av er till mig om ni själv har en, eller vet en hund som söker nytt hem, så ger jag hennes kontaktuppgifter till er privat.

Hon ska följa med mig till Göteborg över helgen från den 20 september, då jag själv ska hämta en hundvalp jag tingat. Så hon kan alltså personligen hämta hunden då vart den än i landet finns.

Annons:
Upp till toppen
Annons: