Annons:
Etikettfoder-och-skötsel
Läst 1583 ggr
Emelie
11/12/13, 8:43 PM

Fodring, hur många gånger per dag?

Jag är lite nyfiken på att veta hur många gånger per dag ni fodrar er hund. 

Klicka i ett passande alternativ och lägg gärna in en kommentar om varför ni fodrar som ni gör.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
PeerS
11/12/13, 10:14 PM
#1

Det beror lite på vad man ger, BARFare ger oftast 1gång.

NinniH
11/12/13, 10:29 PM
#2

Tidigare hade de fri tillgång eftersom de fick torrfoder och bara åt det de behövde. Nu har vi precis gått över till färskfoder, så då får de morgon och kväll.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Emelie
11/12/13, 10:37 PM
#3

Anledningen till att jag lägger ut denna undersökning är att jag håller på och läsa boken "The Staffordshire Bullterrier" där de säger att en Staffe bör fodras en gång per dag. 

Själv har jag (vuxen hund) alltid fodrat 2 gånger per dag, för att hunden skall slippa gå hungrig under en lång tid. Jag vet att det finns de som under en dag ger hunden ett mål med vanligt foder, och ett mål mat med lågt energivärde endast för utfyllning, just för att hunden skall slippa gå och känna sig hungrig. 

Någon expert på ämnet som vill uttala sig kring detta? 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

PeerS
11/12/13, 10:40 PM
#4

#3

Mitt minne sviker mig, vem skrev den boken? Har du någon bild på omslaget?

Emelie
11/12/13, 10:47 PM
#5

#4 Det enda som står är att den är "Edited by Alec Waters". Jag kan fota framsidan och lägga in en bild om du väntar ett ögonblick!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
11/12/13, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Urusel bild, men du ser iallafall hur framsidan ser ut.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Lilllens
11/13/13, 7:59 AM
#7

2-3ggr per dag. Varför? Jag tycker att det fungerar bra. Om de hade haft mat framme hela tiden så skulle dem aldrig sluta äta.

NinniH
11/13/13, 3:12 PM
#8

#3: Hm, det är första gången jag hör om att just staffen ska fodras en gång om dagen. Vet att det tidigare diskuterats inne på staffinfo på FB hur ofta man fodrar sina och om jag inte missminner mig fick de flesta 2 gånger om dagen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

shaneekung
11/13/13, 4:49 PM
#9

Dom staffe uppfödarna jag känner utomlands matar hundarna 1 gång per dag, oftast rått. Och på vintern matar dom hundarna 2 gånger. Samma sak jag vi här hemma.

Emelie
11/13/13, 11:01 PM
#10

#9 Det förklarar varför boken "säger" som den gör.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Ralktad
11/20/13, 11:20 AM
#11

De flesta som BARFar har jag för mig brukar ge en gång/dag. Själv ger jag tråkigt torrfoder, och hon får 2 dl morgon & kväll.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

thilda-
11/20/13, 6:47 PM
#12

2ggr om dagen.. Frukost o middag

Chilli10
11/24/13, 11:23 PM
#13

2 ggr per dag!

Många som barfar/ger fäskfoder ger hunden mat 1 ggn per dag och då på kvällen för att det ska vara mest naturligt för hunden. De utför sitt "jobb" och äter för att sedan sova. Enkelt skrivet. Magsäcken blir också mer fylld o det ger större mättnadskänsla för hunden. Många upplever att de får en piggare och mer allert hund. 

Testade under 3 veckors tid att ge våra mat 1 ggn per dag. Fungerade mycket bra tycker jag! Utöver att de gick ner i vikt, så är tillbaka på 2 ggr per dag nu. :) Dock så kan ju viktnedgången ha med annat att göra, men testar oss fram o kör med två givor per dag till att börja med innan vi ev får öka dagsgivan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: