Annons:
Etikettövrigt-och-ot
Läst 1728 ggr
leemland
1/2/14, 9:21 PM

The yellow dog project

Någon som hört talas om The yellow dog project? 
Info finns här: http://theilovedogssite.com/do-you-know-what-a-yellow-ribbon-tied-on-a-dogs-collar-means/

Skulle det funka här i Sverige kanske?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
mejamylove
1/3/14, 2:28 PM
#1

Har varit snack om det länge. Nej jag tror inte det skulle funka i sverige. Bättre att informera alla om att aldrig gå fram till en hund utan tillstånd.

leemland
1/3/14, 2:54 PM
#2

#1 Okej. Trilla över den först igår faktiskt :P 

Nä jag tror inte heller det skulle funka i längden ..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Emelie
3/23/14, 10:43 PM
#3

Jag tror inte det skulle fungera i Sverige, eller i något land alls för den delen då människor som inte befinner sig i hundvärlden oftast inte har samma överséende för hundar och hundmänniskor som vi själva har. 

En hundmänniska skulle säkerligen respektera en hund med ett gult halsband, men jag tror knappast en människa utan hunderfarenhet skulle det. Min egna erfarenhet är att icke hundmänniskor ofta inte har någon som helst förståelse för oss med hund, troligtvis pågrund av bristande kunskap och intresse.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

vallhund
3/26/14, 3:20 PM
#4

Den största faran tror jag ligger i att hundar utan gul markering skulle uppfattas som ofarliga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lilllens
3/26/14, 6:26 PM
#5

#4 Så tänker jag också. Känns som att folk då skulle tro att det är helt okej att släppa fram hunden till alla utan gul rosett.

VildaVittra
3/27/14, 4:20 PM
#6

Och varför valde man gult? Samma färg som assistanshundar har på sig vilket kan få folk att uppfatta den som farlig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: