Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1848 ggr
Ridtravartjej
2014-01-07 13:38

Ny här :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara presentera mig och Dino!
Dino är en okastrerad 1årig Staff hane som jag ska uppfostra och träna. Ägaren har inte så mycket tid då han jobbar rätt mycket så då är Dino hos mig :) (Är endast hundvakt)

När jag hämta Dino första gången jag skulle ha honom så drog han i kopplet så han knappt fick luft, han hoppa upp på folk när han skulle hälsa, han skulle gärna hälsa med tänderna.
Nu efter att jag har haft honom ca 7 dagar totalt kan han gå fot (med mig iaf), jag har lärt honom att man inte biter på folk, jag har lärt honom ligg, vänta och hoppa då han endast kunde sitt och vacker tass innan.

Vi har fortfarande mycket att träna på så som hundmöten, då han blir som hysterisk för att han bara måste hälsa på den andra hunden och börjar då morra och skälla och ser helt livsfarlig ut även fast han är utom sig av lycka och viftar på svansen som en tok!
Han har även lite problem med att bli lämnad ensam så de tränar vi också på!

Men förövrigt så är han en helt underbar kille som gärna ska ligga bredvid en i soffa och sova och snarkar som en tok :p
Folk som har träffat honom har sagt att han är rätt stor för att vara en Engelsk Staff.

Annons:
NinniH
2014-01-07 13:48
#1

Välkommen hit! Kul att fler hittar hit, det behövs för att få forumet mer aktivt. 🙂

Vad gäller att folk som träffar honom tycker han är stor för att vara engelsk staff, så kan det visserligen vara bilden som lurar, men han ser ut att ha en del amstaff-drag i ansiktet. Men staffar kan ju komma i många former, allt ifrån små pyttetikar på 34 cm till stora hanar på 45 cm.

Äger själv två staffar, varav den ena är högre än önskvärt enligt standarden. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ridtravartjej
2014-01-07 13:50
#2

#1 Jaha :)
Vet inte så mycket om rasen mer att den behöver arkiveras ofta för att inte bli galen och att den behöver disciplin men att den annars är en bra familjehund för att den har bra psyke :)

Ska ta och mäta honom men vet dock ej hur mycket han väger men jag tycker han är tung :p

Skulle nog inte orka bära honom :)

Ridtravartjej
2014-01-07 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här står han bredvid en stor flat Coated retriver kille :)

NinniH
2014-01-07 13:55
#4

Ja, staffarna säger inte nej till aktivering. Däremot tycker jag att det är en ganska tacksam ras, för jag upplever att de inte blir helt galna om de får ha en tid där de måste ta det lugnt. Åtminstone vad gäller den fysiska biten. Men aktivering är ju så mycket mer än bara det fysiska. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ridtravartjej
2014-01-07 14:05
#5

#4 jo men precis :)

PeerS
2014-01-07 20:22
#6

Det finns ingen ras som heter Engelsk staffe.

Annons:
Ridtravartjej
2014-01-07 20:28
#7

#6 Då vet jag inte vad de är för ägaren sa de till mig xd
Men någonting med staff är de iaf :p

Mischa
2014-01-07 21:01
#8

Även jag tycker att han har amstaff-drag, han kanske inte är en renrasig staffordshire bullterrier?

Men det förekommer samtidigt en stor variation inom rasen så det är inte alltid givet att man kan döma utifrån utseendet.

≧◔◡◔≦

Ridtravartjej
2014-01-07 22:01
#9

#8 jag vet inte alls ja, ska kolla papperna sen ja så jag får veta :p

NinniH
2014-01-07 22:08
#10

Rasen Staffordshire bullterrier kallas utav en del för Engelsk staff, men det är som sagt inte rasnamnet. Antagligen gör de det för att försöka skilja på "Amerikansk staff", dvs American staffordshire terrier (amstaffen).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Waymore_Hoss
2014-01-08 15:27
#11

Ett tips i all välmening är att vara försiktig med leksaker tillsammans med andra hundar.

Ridtravartjej
2014-01-08 18:14
#12

#11 Ok, dock lite svårt ute då de finns pinnar överallt :p

Upp till toppen
Annons: