Annons:
Etikettallmänt
Läst 2748 ggr
redstaryena
2014-01-15 13:38

Hund från World of Staffs?

Under tråkiga omständigheter har jag sedan en tid tillbaka tagit hand om en hund. Vet mycket lite om hennes bakgrund men har tagit reda på att hon ursprungligen kommer från World of Staffs . Undrar om någon här vet något om dom? Har försökt luska runt lite men får inget grepp om vem dom egentligen är. Någon som kunnat hjälpa mig med nån slags information eller nån som köpt hund därifrån? All info tas tacksamt emot. /Jen

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
NinniH
2014-01-15 14:35
#1

Har ingen aning om vilka det är, men efter en snabb googling hittade jag denna tråden på amstaff.ifokus.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

redstaryena
2014-01-15 16:28
#2

Tack har läst det nu men blev inte mycket klokare av det :D

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Emelie
2014-03-23 11:25
#3

Jag har tyvärr aldrig hört talas om dem. 

Hur mår vovvsan? Har du någon bild att dela med dig av? 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

redstaryena
2014-03-27 18:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja visst ! Hon är nu vår…äntligen! Är ingen superfotograf , eller har ett stort urval med foton överhuvudtaget , men har varit lite försiktig med att visa upp henne. Men här har du en bild så länge. Har även några i mitt album :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Loveradio
2014-03-27 18:46
#5

Otroligt oseriös uppfödare av vad jag har hört.

Fin hon är iallafall :) hur gammal är hon?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Emelie
2014-03-27 18:52
#6

Åh pluttan! 🙂 Kul att hon får komma till någon som tar hand om henne ordentligt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
redstaryena
2014-03-27 21:54
#7

Runt 4 år. Ja hon är fin. Och de måste absolut vara oseriösa på alla tänkbara sätt! Har varit hos veterinären otaliga gånger redan. Vi gör vårt bästa här hemma. Har ju inte haft denna "sortens "hund förut. Har fått avancera en del. Vet iheller inte mycket om hennes bakgrund, så vet inte riktigt vad som är genetiskt eller miljö betingat gällande hennes oförutsagda beteende. Så jag gör nog inte allting rätt men vi kämpar på för att vi tycker om henne så mycket :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
2014-03-28 20:09
redstaryena
2014-03-29 12:00
#9

Ja jag tittade där förut. Det är inte klokt att sånt får pågå. Men har insett att jag aldrig kommer att få svar på mina frågor gällande hennes bakgrund. Har varit detektiv i flera månader nu utan någon konkret fakta. Så jag låter det vara. Tack i alla fall för att ni varit behjälpliga :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Fernandees
2015-01-01 12:35
#10

Hej! Nu är denna tråd rätt gammal men jag kände att jag dela med mig min info ändå. Jag skulle köpt en amstaffhane på 15 månader, jag fick hem honom på prov och allt kändes bra. Efter två veckor kände jag att något inte stämde och ville komma i kontakt med uppfödaren, det var omöjligt. Men jag fick kontakt med hans första ägare som kunde ge mig en del info. Vad jag fick veta var mycket värre än vad jag förberett mig på.

Av det jag hört och läst är uppfödaren en tjej som föder upp hundar för inkomstens skull. Hon bryr sig inte ett dugg om vad hon avlar på, hur ofta hon avlar, var valparna hamnar eller hur det står till med hälsan. 

Jag har även hört att hon har hundförbud, att hon vanvårdat hundar, avlar på allt som går att avla på. För unga tikar, hundar som inte är röntgade, hon låter inte tikarna vila emellan kullarna och har flera kullar på samma gång. Ryktas även om att hon haft hundarna i minusgrader (inomhus) utan några vettiga hundbäddar, det har funnits avföring i hela lägenheten. 

Jag har försökt komma i kontakt med uppfödaren som heter Paulina, utan framgång. I efterhand har jag fått veta att amstaffhanen jag fick hem har mycket anlag för allergier och han rör sig mycket stelt trots att han bara är 15 månader. Han har även en del överslagsbeteenden och väldigt lätt till stress. 

Så till alla er som vill köpa en amstaff - köp från en seriös uppfödare. Köp aldrig en amstaff utan stamtavla. Denna ras blir så himla utnyttjad av uppfödare, och det måste få ett stopp.

Upp till toppen
Annons: