Annons:
Etikettdebatt-och-diskussion
Läst 1952 ggr
[Gudrun-Berit]
2014-01-21 17:55

Fördomar

Läste den här i tidningen för ett tag sedan om fördomar kring kamphundsraser. Kan inte länka. Men den heter fördomar kring kamphundsraserna o finns på kristianstadbladets hemsida.

Annons:
vallhund
2014-01-23 17:16
#1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Gudrun-Berit]
2014-01-24 06:23
#2

skriv in fördomar kring kamphundsraserna i deras hemsidas sökruta.

vallhund
2014-01-25 04:53
#3

Länka istället, jag sökte på kamphundar o det fanns ganska många artiklar att välja på, som du ser om du öppnar länken i #1.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Melissa V
2014-01-26 14:53
#4

menar du denna

tycker inte den sa nåt egentligen, rätt torr artikel som inge gav nåt.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


[Gudrun-Berit]
2014-01-26 14:54
#5

4# ja den menar jag

vallhund
2014-01-27 00:39
#6

#4 Instämmer, känner en hel del AST o Staffägare o ingen av dessa blir eller har blivit dåligt bemötta någonstans. Fast o andra sidan är de kunniga o aktiva med sina hundar o tillhör inte kategorin hundägare vars offerkofta växt fast på dem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Emelie
2014-03-21 15:11
#7

Jag ägde en staffekille förut och stötte aldrig på några fördomar. Visst kunde småhundsägare ibland ta omvägar när de mötte oss, men ingen sa någonsin något negativt utan folk var för det mesta mycket nyfikna och ville veta mer om rasen. 

Det enda negativa jag upplevt var när jag inte längre hade min staffe kvar, men skulle flytta in i ett nytt bostadsområde där de hade strika restriktioner om att alla "kamphundar" inte var välkomna. Självklart startade jag en diskussion med ordförande i bostadsrättsföreningen då de inte ens kunde definiera vad en kamphund är och vilka raser som var förbjudna hos dem. Vi kom inte långt i denna diskussion då detta är en äldre man som har rätt bestämda åsikter och inte viker sig i första taget, men jag hoppas att jag spred lite kunskap iallafall. 

För övrigt så har jag upplevt mest positiva tillrop och kommentarer, och alla som träffade min staffekille blev helförtjusta!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: