Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 5019 ggr
Vixifyx
3/4/14, 7:45 PM

Engelsk Staffordshire Bullterrier

Hej !
Relativt ny här på Bullhundar i fokus och tänkte det skulle vara roligt att starta en bildtråd där man får lägga upp bilder på sina staffar! Skulle va kul att se vilka färger ni har och liknande! :) 

Fick idén då jag hittade denna video, helt super härlig video, de är så fina!

https://www.youtube.com/watch?v=IkpBFpvs304

Annons:
NinniH
3/5/14, 7:31 PM
#1

Har en heeeeel del bilder på mina två pansargrisar, i bland annat denna tråd. 😃


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Vixifyx
3/6/14, 2:18 PM
#2

#1 OOh så fina 😍 faktiskt! :) 
Verkar dock dåligt med svar på denna tråd… är det en ovanlig hund :S

NinniH
3/6/14, 3:10 PM
#3

#2: Nej, det är det definitivt inte. Staffordshire bullterriern börjar bli en ganska populär ras och jag ser den lite överallt. Däremot är det tyvärr inte alltför mycket driv i denna sajten och därmed inte så många aktiva medlemmar.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Vixifyx
3/6/14, 3:16 PM
#4

ahaa, på så vis, vad synd.. ''/ :) men kul att du klistrade in din tråd , kollade igenom hela :) skulle dock gärna sett fler olika och att fler var aktiva.. men aja så kan de gå! :)

NinniH
3/6/14, 3:17 PM
#5

#4: Om du känner folk med bullhundar får du gärna tipsa dem att gå med här, för att få igång sidan lite. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

PeerS
3/7/14, 1:59 PM
#6

Rättelse, rasnamnet är Staffordshire Bullterrier. Engelsk står inte med och rasen finns inte :)

Annons:
Vixifyx
3/7/14, 2:11 PM
#7

#6 Ah , ja förstod bara att man i dagens läge har mer och mer börjat tala om engelsk stafforshire bullterrier så att människor inte skall blanda med amstaffen. Eller de va ja hört och läst (nånstans minns inte var..)   då "staff" och "amstaff" är så lika :) Men bra att veta!

NinniH
3/7/14, 4:12 PM
#8

#7: Det jag sett är att de flesta som använder "engelsk staffordshire bullterrier" eller "engelsk staff" oftast är de som själva inte äger rasen. Antagligen för att amstaffen heter "American…" så antingen tror de att staffen heter samma fast "Engelsk.." framför, eller just för att själva kunna skilja på rasnamnen. Personligen är skillnaden på "staff" och "amstaff" för mig stor, men jag äger ju själv rasen också. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Explosive]
3/15/14, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kan bidra med en bild  på min tant, bilden tagen 14.03.2014

Emelie
3/18/14, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej på dig Vixifyx! Det är jag som är Sajtvärd för sajten och egentligen har ansvar för att hålla igång den, men pga olika personliga skäl så har jag tyvärr varit inaktiv de senaste månaderna. Dock är jag nu tillbaka och ska försöka få upp aktiviteten lite igen. 

Jag äger ingen Staffordshire Bullterrier just nu, men har tidigare haft en och det blir garanterat en till (kanske fler) i framtiden då det är en underbar hund som passar mig utmärkt. 

Här har vi min kille Elite Staff Lovely Luxury (Ice) (som jag tyvärr blev tvungen att omplacera). 

Han bor nu hos en uppfödare och verkar som avelshane vilket passar honom perfekt. 

På bilden var han fortfarande unghund.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

SLCH
3/19/14, 4:56 PM
#11

#10 Herregud vilken fin kille han är :)

Reptile-Lovers
3/19/14, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är mina

största är 1,8 år Bianca

Lille 9 v Lakrits

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: