Annons:
Etikettundersökningar
Läst 7861 ggr
Emelie
3/30/14, 8:15 PM

Har du en bullhund?

Jag är lite nyfiken på vilka av våra medlemmar som faktiskt har en bullhund och vilka som bara läser här ändå? 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Emelie
3/30/14, 8:16 PM
#1

Själv svarade jag att jag har haft en bullhund, ska även skaffa igen i framtiden någon gång när det passar. Det blir då en Staffordshire Bullterrier.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

mejamylove
3/30/14, 8:17 PM
#2

Boxer.

Ratzo
3/30/14, 8:19 PM
#3

Pitbull.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Melissa V
3/30/14, 8:24 PM
#4

amstaff

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Dramatik
3/30/14, 8:28 PM
#5

Jag tog att jag tänkt skaffa en. Hämtar en liten amstaff-valp nästa vecka! :)

Emelie
3/30/14, 8:34 PM
#6

#5 Vad spännande! Du får jättegärna starta en tråd om vovven ❤️

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Ixectrona
3/30/14, 8:45 PM
#7

Ca de Bou.🙂

Dramatik
3/30/14, 9:02 PM
#8

#6 Det gör jag så gärna! :)

Kalli
3/30/14, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Blandras, Amstaff/Rottweiler.

Mischa
3/30/14, 9:45 PM
#10

APBT.

≧◔◡◔≦

Emelie
3/30/14, 10:34 PM
#11

#9 Vilken vacker en! 😍

Kul att se att det är så pass blandat tycker jag. Och även lite ovanligare raser som APBT och Ca De Bou.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

NinniH
3/30/14, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Har två pansargrisar, dvs två Staffordshire bullterrier. Till nästa år hoppas vi på en tredje, men inte helt 100 att det blir en bullhund. Återstår att se. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
3/30/14, 11:04 PM
Annons:
Dramatik
3/30/14, 11:13 PM
#14

#12 Vilken fantastiskt fin glans de har i pälsen! :)

Loveradio
3/31/14, 12:44 AM
#15

Boxer.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

jahoppsan
3/31/14, 11:09 AM
#16

Dogo Canario tik på 11 mån

NinniH
3/31/14, 12:27 PM
#17

#14: Ja, deras päls kan jag inte direkt klaga över. :)


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mogenflicka
4/1/14, 2:45 AM
#18

2 pitbull

PeerS
4/1/14, 11:50 AM
#19

#18

UKC-"Pitbulls" kan lika gärna vara Amstaffar eller Bullys.. Så hoppa inte för högt, ditt fall kan göra mer ont än du tänkt dig :)

[fabienne]
4/1/14, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har en staffeblandis, vad nu det räknas som. Tidigare hade jag en olde english bulldogge.

Annons:
mogenflicka
4/1/14, 8:04 PM
#21

#19 vet nog vad jag har annars hade jag ju skrivit amstaff elr bully . 
Har ju själv importerat dom . HAHA jag sväääävar ;)

myra82
4/1/14, 8:38 PM
#22

Har en tosa tik på 5 år

PeerS
4/1/14, 8:55 PM
#23

#21
Vad är det för avel? Nyfiken värre på vilken uppfödare som har APBTs och medvetet själv väljer UKC framför ADBA, BFKC och SDR tex.

Underbarn
4/2/14, 12:05 AM
#24

#23 vad betyder förkortningarna? (Nybörjare) vet bara APBT :)

Lilllens
4/2/14, 12:18 AM
#25

#21 Du är alltså 16 år, har två barn, har fött upp rottweilers och pitbulls samt importerat två hundar? Låter mycket trovärdigt det må jag säga.

PeerS
4/2/14, 6:45 AM
#26

#24

Ägde du inte själv en "APBT" sa du? Men du vet inte vad vad rasens stambokklubbar heter och hur dom förkortas?

#25
Såklart, i dessa tider så hinner man med allt sånt innan man slutat 9an 😉

Mischa
4/2/14, 8:47 AM
#27

#24

Det är register där rasen stamboksförs likt vad SKK är för andra raser som är erkända där.

≧◔◡◔≦

Annons:
Underbarn
4/2/14, 2:00 PM
#28

#26 varför ska jag vara insatt i det bara för jag har en pitbull utan stamtavla… Som ni då ser som blandras. Som sagt man lär sig under tiden man är hundägare. Man behöver inte veta ALLT innan man skaffat en särskild hund. Min hund är blandras RENT JURIDISKT, på papper. Men GENETISKT är det fortfarande en pitbull. Ni får ju tro vad ni vill om hennes bakgrund. Spelar ingen roll för hon är ändå ingen avelshund. Väldigt tråkig attityd och många utfrågningar på detta forum. #27 jaha okej tack då förstår jag :)

vallhund
4/2/14, 2:36 PM
#29

Vad har juridik med saken att göra? Antingen har man en renrasig hund, dvs en hund som är stambokförd i en rasklubbs stambok eller oxå har man en blandras. svårare än så är det inte.

Renrasiga APBTs har stamtavla från stambokförande klubb.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Bullemor
4/2/14, 4:20 PM
#30

 Bullterrier x 7

Nikkis
4/2/14, 4:21 PM
#31

#28
Du får hemskt gärna svara på PeerS fråga (om din hunds linjer) i din egna tråd. :D

animal-lover
4/2/14, 10:40 PM
#32
Underbarn
4/2/14, 10:56 PM
#33

#31 jag ska bara jag fått informationen från uppfödaren då jag själv inte bryr mig eftersom hon inte ska avlas på, och inte minns allt eller tagit reda på allt heller. :) #29 ja så är det jag vet. MEN har du exempelvis två registrerade rasrena hundar som paras. Och du väljer att inte regga valparna av någon anledning, då är valparna fortfarande lika fin och rasren GENETISKT som vilken annan registrerad hund som helst. Du vet ju fortfarande vad du har för hund och hur dom kommer se ut osv. Bara de att de inte kan ställas ut. Om du är svensk, men vet inte vad du har bakom dig i din släkt kan inte du kalla dig helt svensk då? ;) ja dum jämförelse men det är fånigt att tycka att alla oreggade hundar är blandras (blandras i mina ögon är när en hund har minst två raser i sig/att de korsas).

Emelie
4/2/14, 11:02 PM
#34

#33 Känn inget måste på det! 🙂 Forumet är till för alla, både avelsintresserade och även för de som bara har hundar för sällskap. 

Vi har en del personer här på forumet som är väldigt kunniga när det kommer till just APBT och som vill sprida rätt information, och lära folk att de flesta "pitbulls" faktiskt är amstaff och inte riktiga APBT, därav denna utfrågning du upplever. Ta det inte personligt! 😉

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Underbarn
4/2/14, 11:17 PM
#35

#34 väl medveten om det :) och skulle det vara så, då bryr jag mig inte. ^^ Men min syster som är uppfödaren - avskyr blandrasaveln och skulle aldrig korsa, hon är jätte noga med att sina valpar som säljs inte hamnar någonstans där de paras med något annat än pitbull. Lite överdrivet kan jag tycka, jag är mer neutral i frågan. Hon är väldigt mån om att det är just pitbull hon använder. Även om hon inte tar ut stamtavla osv - eftersom man inte ens kan det i Sverige heller… Man får ju inte ens skriva pitbull på blocket :)

ninis74
4/3/14, 9:15 AM
#36

Dottern har en amstaff/pitbull

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

thicha
4/3/14, 11:21 AM
#37

Har två, en amerikansk bulldog och en fransk bulldog. Kanske det även blir en engelsk i framtiden.


Mischa
4/3/14, 12:34 PM
#38

#35 Det spelar ingen roll vart man bor, det går fint att registrera kullar trots att man bor i Sverige.

≧◔◡◔≦

PeerS
4/3/14, 1:40 PM
#39

#38

Det är nog ingen idé att vi fortsätter.. Personen vill inte förstå och tänker nog förmodligen inte lära sig heller, tragiskt nog.

Mischa
4/3/14, 3:18 PM
#40

#39

Kan så vara, samtidigt så är detta ett öppet forum som man inte behöver ha en användare för att läsa, så även om informationen inte når fram till enstaka personer i tråden så kanske inläggen kan spela en liten roll när det kommer till att avliva myten om att icke SKK-erkända raser inte stamboksförs i sverige.

≧◔◡◔≦

SLCH
4/3/14, 4:16 PM
#41

3 amstaff mixar :)

Annons:
Amerikanskbulldog
4/3/14, 5:30 PM
#42

Amerikansk Bulldog :)

thicha
4/3/14, 5:38 PM
#43

men amstaff är ju ingen bullhund!


SLCH
4/3/14, 5:42 PM
#44

#43 inte?

Loveradio
4/3/14, 5:56 PM
#45

#43 Klart det är

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Underbarn
4/3/14, 7:06 PM
#46

#38 jaha visste jag inte :) ja av någon anledning har hon valt att inte göra det iaf :) #39 jag förstår väl visst men man kan välja vad man vill tycka om saken.

thicha
4/3/14, 7:07 PM
#47

#44 Nej det är ju en terrier!


NinniH
4/3/14, 7:33 PM
#48

#47: Nu syftar uttrycket bullhund i det här fallet inte enbart på raser som har "bull" i sig, utan en viss typ av hund. 

Saxat från sajtbeskrivningen: "Nu riktar vi strålkastarna mot de fantastiska bullhundarna, även kallade för muskelhundar."

I listan finns ju lite blandat terrier, bull och mastiff. Så även om de rent rasmässigt kategoriseras under terrier, går de på denna sajten under benämningen bullhund/muskelhund.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
thicha
4/3/14, 8:09 PM
#49

#47 så lista upp alla bullhundar är du snäll.


Lilllens
4/3/14, 8:36 PM
#50

#49 http://bullhundar.ifokus.se/about?discussions-1 Sluta tjafsa, du har inte ens läst sajtens beskrivning. Där står alla raser och din ras står däremot inte med på listan.

Ison
4/4/14, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Har en omplacerad bullblandning, eller enligt förra ägare "renrasig amstaff utan stamtavla"haha! Oavsett så är han snäll för det mesta:)

Emelie
4/4/14, 11:25 AM
#52

#51 Haha, "för det mesta" 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

PeerS
4/4/14, 8:26 PM
#53

#46

Förmodligen för att det är blandraser hon föder upp.
Om inte så kan du enkelt få reda på hur kunnig och vad för hundar hon har, genom att fråga hur dom är avlad, vilka linjer tex.

Nikkis
4/4/14, 11:31 PM
#54

Ett allmänt svar men även lite riktat till "underbarn".

Jag måste faktiskt säga att jag blir lite smått bestört av den här "jag bryr mig inte om bakgrunden/renras/blandras" attityden.

Varför bryr sig folk inte mer, är det en mänsklig rättighet att äga hund och därmed sponsra vad som helst och ha "jag bryr mig ändå inte, ska inte tävla/ställa ut ändå" som ursäkt?!

Alltså, det är er hund ni talar såhär om, vad då BRYR er inte? Varför skaffar man ens hund för?

Jag gillar verkligen inte att säga det här, men jag förbannar den här orättvisan som finns att baksidan av aveln oftast drabbar dom som bryr sig på ett djupare plan och de som don't give a fuck oftast bara åker på en räkmacka med sitt hundägande både vad gäller hälsa och mentalitet.

Jag förlorade det mest älskade och värdefullaste jag hade för snart 2 år sedan, pga något så jävla värdelöst som sjukdom. Av förbannade analfistlar som sargade sönder min hunds anal och tarmar, för att hans immunförsvar var svagt och stötte till slut bort sin egna vävnad.

Jag blir då så vidrigt förbannad när folk inte BRYR sig mer än vad den korta näsan räcker och tar det hela med en klackspark.
Och jag kan då bli så ondskefull när jag ser detta, att jag önskar dessa personer exakt samma helvete som man själv fått stå ut med.
Men sen kommer jag på mig själv, till vilken nytta då? Dessa bryr ju sig ändå inte, eller hur?

Näe, jag blir bara så besviken på människor ibland, jag önskar så hårt att kunskapen och intresset var större än vad det är, för det är inte bara en hund.

Underbarn
4/5/14, 12:28 AM
#55

#54 jag bryr mig såklart om sjukdomar men inte om hon är rasren eller inte?!

Annons:
Nikkis
4/5/14, 2:39 PM
#56

#55
Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar.
För mig finns det inte "Jag bryr mig inte om det, men det här bryr jag mig om". Endera så bryr man sig med _allt_ vad det innebär, eller så gör man det inte. Super enkelt!

I ditt fall, du vet inte ett ruttet sk*t om vad som finns bakom din hund,  för du bryr dig inte.
Du köpte den för att din syster är uppfödare och "hon är bra så det blir säkert bra", men egentligen så bryr du dig inte mer än så.

Eftersom du varken bryr dig eller vet någonting om din systers hundavel, hur vet du då att det här är rätt ras, rätt kombination med föräldradjur(vad gäller mentalt, hälsomässigt, egenskapsmässigt, kompletterar föräldrarna varann osv osv osv osv) och rätt valp för just dig och dina önskemål?
Det vet du inte, för du bryr dig inte.

Ison
4/5/14, 7:05 PM
#57

#54 usch hemskt verkligen det som hänt din hund! Jag kan säga såhär, jag ville inte ha en blandras. Jag letade inte ens efter en bullhund. Jag ville ha en bruksras gärna kelpie och vill fortfarande ha en längre fram. Hur som haver så korsades mina och Isons vägar. Han hade noll självförtroende, knappt någon erfarenhet av vad livet går ut på, han va 2 hade problem vid hundmöten och var en riktig stressboll. Kan tillägga att han bodde i hem nr 3 och skulle omplaceras igen. Jag hade inte hjärta att säga nej till honom när han "valde mig". Låter kanske skit töntigt med han kollade in i mina ögon och bara skrek hjälp!, jag lovar jag gör allt. Så han fick följa med hem. Vi har haft våra resor till veterinären och våra duster med hans stress och hundmöten. Allt går inte klockrent och jag vet att mycket av hans problem beror enbart på skit avel. Aldrig mer blandras säger jag! Skulle absolut inte köpa blandrasvalp och/eller ställa mig bakom den aveln öht(kanske låter konstigt med en bastard hör i hemmet men tror de flesta förstår). Jag kände mig tvungen att ge en så pass ung hund en sista chans, för han kommer inte lämna oss förutom dagen han inte kommer vara kvar på jorden och iår fyller han 4. Blandras eller inte så är han en redan född individ och behöver respekteras och tas omhand enligt mig, men aldrig mer!! Det kostar bra mycket mer än vad det smakar i mitt fall. Det är rent utsagt förjävlig att man inte tänker på individerna som föds, med osäkerhet och kassa psyken, nä fyf*an.

Nikkis
4/5/14, 9:41 PM
#58

#57

Fast det är ändå skillnad på att ta en vuxen omplacering mot att skapa en tråd om en viss ras och bli avrådd men ändå gå och ta den och sen bara "men jag bryr mig inte". :)

Jag har själv tagit en omplacering, förvisso renras med fantastisk stamtavla. Jag kan förstå att folk av olika anledningar tar omplaceringar. Jag kan absolut se mig själv i äldre dagar, när jag inte längre har något speciellt mål eller krav med mitt hundägande förutom ett gött sällskap, att ge ett kärleksfullt hem till en lämplig individ från kanske hundstallet eller en privat omplacering.

Men jag kommer _aldrig_ köpa det nonchalanta tänket vid ett valpköp. Då gör man ett extremt medvetet val genom att sitt köp sponsra just precis den aveln. Och hur kan man då stå bakom det när man inte vet och än mindre bryr sig om vad som finns bakom hunden?
Det kan man inte, och det är just det jag sätter mig emot.

Ska man nu som i Underbarn's fall, ha en sk pitbull, den ras som av alla bullhundar är framgångsrik och enbart prestationsavlad för kamp ha ett "jag bryr mig ändå inte" tänk?

Samt komma med en fråga om hur denna ras generellt fungerar med andra hundar och samtidigt inte veta ett jota om vad linjerna bakom sin egna valp har visat sig hos tidigare hundar? Jag menar, den vetskapen kan ge rätt bra svar på en sådan fråga.
Fattar ni hur livsfarlig kombination det här är? Det tänket och den okunskapen kring den egna ägda hunden?

Men oavsett vilket, så har det här "jag bryr mig inte" tänket också lett till att du har din hund. Den hade med största sannolikhet inte funnits till, och du kanske hade haft din kelpie, om fler brydde sig vad gäller hundavel.

Har inte vi valpköpare krav på uppfödarna, så varför ska uppfödarna då ha krav på sina avelsdjur, likaså krav på valpköpare?

Ison
4/5/14, 11:34 PM
#59

Jag håller fullt ut med dig. Hade seriösa människor ansvarsfullt avlat fram bra individer till diverse ändamål på stabila föräldradjur så hade min hund absolut inte funnits. Och kanske hade det varit bäst för honom med facit i hand, hårt sagt men fullt ut realistiskt. Skulle absolut inte ta bort honom nu när det går bättre och bättre för varje dag, utan menar mer att det hade nog varit bäst om han inte fått gå igenom de han gjort pga arvsanlagen. Att inte veta ett jota om vilken psyke man får på en muskelhund är som att spela ryskroulett.. Man kan få ett skarpladdat vapen utan säkring som smäller av när som. Har sett dessa individer, och då spelar det ingen roll vilken kunskap om hundar man har. Ex blocket kryllar av shitbulls, valparna hamnar i hem som inte vill ha dom i trotsåldern för valpen är inte lika söt längre, den kräver massor och den börjar visa aggressivitet mot andra hundar, dom omplaceras minst 1 gång alternativt avlivas.. Nä lite mer koll vore såklart att föredra. Tyvärr verkar det inte finnas några direkta sätt att få ordning på alla dessa "tjuvparningar" och planerade blandningar.

mogenflicka
4/7/14, 12:39 AM
#60

Ja varför skulle jag inte kunna ha barn? Är numera 17 faktiskt . JAG själv ha inte drivit någon kennel whatsoever men min mamma och far hade de under hela min uppväxt . Nu kommer jag ta bort mitt konto här eftersom det är FÖR mycket ifrågasättningar . JAG HAR RENRASIGA PB PUNKT SLUT OCH TACK FÖR MIG!! vuxna människor ….

vallhund
4/7/14, 1:08 AM
#61

Renrasiga hundar har stamtavlor….

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mischa
4/7/14, 4:18 PM
#62

#60

Det ifrågasätts mycket för att en hel del påståenden är svåra att få ihop och svar uteblir.

Har man rent mjöl i påsen så borde det inte vara någon svårighet att reda ut frågetecknen som uppstår, som uppfödare så borde du ju besitta en del kunskap om aveln på dina egna hundar.

≧◔◡◔≦

Annons:
vallhund
4/7/14, 4:28 PM
#63

Undras om uppfödaren är den där som är president i sin egen APBT klubb, nåt med Brun, Barbro?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lilllens
4/7/14, 5:10 PM
#64

#60 vad hette kenneln då? Det är väl inte så svårt att svara på.

Strutsen87
6/28/14, 6:00 PM
#65

Jag har en amerikansk bulldog, har tidigare haft schäfer och rottweiler.

I don't think the worst thing that could happen to me is raising a child with special needs. I think the worst thing is to raise a child who is cruel to those with special needs.

zickan
7/3/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Bullterrier ägare här.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bullemor
7/3/14, 6:01 PM
#67

#66   vilket fantastiskt fint foto!

oh-la
7/3/14, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

jag har för tre veckor sedan fått hem en liten staffetjej, så jag får väl säga att jag äger en :)

NinniH
7/3/14, 7:39 PM
#69

#68: Kul med fler staffar här på forumet! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
oh-la
7/3/14, 8:10 PM
#70

#69, tack! jag måste medge att jag följt dina bildtrådar på dina två. så jäkla fina! har kanske också visat en och annan bild för sambon när vi satt och valde mellan raserna för att visa hur fina staffar är. sedan är jag redan, efter tre veckor bara, helt förälskad i denna lilla råtta. underbar, stabil, enkel, lättlärd och lättmotiverad.

redstaryena
7/5/14, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Amstaff blandis . Har inte många bra bilder men fick denna idag utav brorsan ( som hon för första gången vågade följa med ) Så jag passar på att lägga den här också . Min modiga tjej

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Yangs-mamma
7/23/14, 3:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

2 blandraser; rotweiler, staffordshire bullterrier och amstaff, 19 månader gamla. Samma kull, har haft tiken sedan hon var 11 veckor, killen kom till oss som omplacering för 7 månader sedan :)

[Bullen300]
8/15/14, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

har en amstaffblandning

ninis74
8/30/14, 1:57 PM
#74

LOKE❤️

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

ninis74
8/30/14, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75
ninis74
8/30/14, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76
Annons:
ninis74
8/30/14, 1:59 PM
#77

Grrrrrr…. Bilden lägger sig ….

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

minihamster
8/31/14, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Jag har en tigererad boxerhane på 8 veckor. :)

//Josephine :)

Anne.K
9/2/14, 3:12 PM
#79

Jag klickade i att jag kommer skaffa… Då kommer det bli en Staffordshire Bull Terrier. Har förälskat mig totalt i rasen. När ett hundköp blir vet jag inte. Men det kommer iaf dröja minst 1 år innan en valp kommer köpas då jag/vi vill att det ska vara så bra förutsättningar som möjligt får vår framtida vovve. Men åååh så man längtar. Jag får helt enkelt hoppas tiden går fort, så att jag och min sambo kan utöka våran familj :) .

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ravynsfair
9/3/14, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Har en Schäfer/Dogo Argentino på 16 månader. 
Drömhunden är Boerboel vilket inte lär bli nästa hund men drömma kan man ju. 
En vacker dag ska jag ha en <3

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Martinchapman
11/3/14, 7:45 PM
#81

Har en Olde English Bulldog ( snart leavitt bulldog)

Martinchapman
11/3/14, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82
Millan_J
11/4/14, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Har en bullmastiff och en blandis.

Med vänlig hälsning

Millan  Glad

Annons:
LoveGiza
11/11/14, 10:30 AM
#84

Bild på våran förra staffordshire terrier som ette Giza men blev avlivad i somras pga artros i knät :(

LoveGiza
11/11/14, 10:30 AM
#85
LoveGiza
11/11/14, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Ojbilden komminte med, hoppas denna kommer med. Här är våra nuvarande en engelsk staff blandning från Irland vid namn Dexter och en dogo Argentino amstaff blandis valp på 12 veckor vid namn Dalton :)

Levijo
12/24/14, 10:11 PM
#87

Funderar på en am. Bully, men inget är bestämt ännu

empaer
12/28/14, 8:46 PM
#88

Jag har en blandras på 50% engelsk bulldog och 50% eng staff

empaer
12/28/14, 8:57 PM
#89

min blandis

vallhund
12/29/14, 2:12 PM
#90

Finns ingen ras som heter eng. staff, misstänker att du avser  Staffordshire bulterrier

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Levijo
12/29/14, 6:43 PM
#91

#90 det är ju en förkortning. Eng. staff och Am.staff

Kalli
12/29/14, 8:59 PM
#92

#91: Förkortning på vad då?  "Amstaff" heter American Staffordshire terrier. "Staffen" heter däremot inte English Staffordshire Bullterrier utan bara Staffordshire Bullterrier.

Levijo
12/29/14, 9:13 PM
#93

#92 nä, men har ändå hört oerhört många förkorta det så. Säkert för att göra skillnad på staffen och amstaffen just för att vissa tycker att amstaff förkortas staffe.

vallhund
12/31/14, 11:21 PM
#94

Det bidrar snarare till förvirringen. Känner faktiskt ingen som beskriver sina bulldozers som eng. staff.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Levijo
12/31/14, 11:25 PM
#95

#94 det är säkert förvirrande om man inte kan raserna. Jag lärde mig att de menade det väldigt fort. Ser hur många som helst på facebooks pitbull/amstaff/staffe/bully-forum säga eng. staff

vallhund
1/1/15, 7:32 PM
#96

#95 för mig framstår man som okunnig om raserna om man använder termen eng. staff.

Vad o hur folk uttrycker sig på FB är ganska ointressant. Själv umgås jag med uppfödare av såväl Amstaff som Staffar o har så gjort i ganska många år.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Levijo
1/1/15, 7:52 PM
#97

#96 okej, tyck det du :) Jag själv säger inte eng. staff och har aldrig gjort det, är bara medveten om att många staffe-ägare kallar dem för det.

Annons:
zera2014
1/15/15, 9:13 PM
#98

Har en tik som heter zera hon är en blandis på 7 månader :)

Maja2
1/15/15, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Här är min staffe som jag nyss har övertagit. Han blir 4 år i februari

Martinchapman
2/15/15, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Detta är min OriginalOEB, köpt från Crowned i Kristianstad. En fantastisk hund med en läcker personlighet.

kampfrieser
2/20/15, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Har en american bulldog/rottweiler.

[Xenomorphine]
3/4/15, 8:31 PM
#102

Sedan jag såg en brindle bullterrier första gången, och efter det läste på om rasen, har jag velat ha en. Älskar deras speciella utseende och temperament. Dock skulle jag vilja träffa en så att säga "typisk" bullterrier innan jag bestämmer mig :)

Rockstart
3/23/15, 12:10 PM
#103

Jag har en engelsk bulldogg! :)

Tilda93
3/23/15, 1:32 PM
#104

kryssade i ''jag har tänkt att skaffa'',  då den blivande valpen nu är lite mer än 2 veckor :) Så i början av Maj flyttar det in en Staffordshire bullterrier in :) :D😍

Annons:
NinniH
3/23/15, 8:25 PM
#105

#104: Vad roligt! Får man vara nyfiken och fråga från vilken kennel? 😃


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tilda93
3/23/15, 11:31 PM
#106

#105 Åh ja verkligen 😆. Absolut, (jag tror och hoppas att det är okej från uppfödaren 😉) White Matrix heter kenneln 😄👍

NinniH
3/24/15, 8:53 AM
#107

#106: Åh, ok. Det var ingen kennel jag kände till sådär på rak arm, men jag har inte koll på dem allihopa heller så. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tilda93
3/24/15, 11:20 AM
#108

#107 det är en liten kennel :) kan varmt rekommenderas :)👍

[0tyg]1
4/16/15, 6:48 PM
#109

Jag räddar omplaceringshundar från Irland samt från privat personer på blocket/facebook.
I dagsläget har jag 1 dogo argentino, american staffordshire terrier, 1 bullterrier, 1 staffordshire bullterrier och 1 fransk bulldogg.

The_pearl
7/9/15, 5:07 PM
#110

Min dröm har alltid varit att skaffa mig en bullterrier! Det är fantastiska hundar! Så därför är jag här, för att fylla "ryggsäcken" med en massa bulleinfo! :)

Whippet
7/18/15, 6:11 PM
#111

Jag ska skaffa en bulle i framtiden om några år, då behöver inga andra regera över vilken hundras jag/vi ska skaffa, då är det min alldeles egna ''lilla'' vovve! (Då jag tänkt länge på en bullmastiff)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Dyrendahl
10/9/15, 9:03 AM
#112

Jag har en bullterrier. Supersöt, superjobbigt <3

Ha en bäst dag!

xina10
1/7/16, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#113

Min dotter har en boxer ❤️ Han heter Dexter och är 10 månader.

//Jonnix

Frida2011
2/12/16, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Jag har en staffetik på snart 5 år. Haft staff i 15 år nu. Driver hemsidan och facebookgruppen Staffinfo.se för renrasiga SBT

[Anata]
2/12/16, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Jag har en renrasig blnadis :) Hon är reggad på SKK och JBV :D 

Hon är Schäfer och någon bulldog. Vissa tror Amstaff någon tror Saffe. Har även hört Bully med hon är 5 år och jag har bara hört om Bully dom senaste 2 åren.

Oavsett vilket älskar jag henne högt och hon är en av dom bästa hundarna jag har/ har haft. 

På SKK står de okänd ras med de är för att hon är blandras :D

vallhund
2/12/16, 2:11 PM
#116

#115

a) man kan inte ha en renrasig blandis, dock kan man med sin renrasiga o stambokförda hund ingå i bevarandeprojekt för raser med mycket liten avelsbas, där hundar som liknar ifrågavarande ras med liten avelsbas. Sådana projekt måste godkännas av SKK i förväg.

b) hundar o katter kan vara ägarregistrerade i SKK, det betyder inte att katterna är hundar.

c)blandrashundar kan ansöka om o få tävlingslicens så de kan tävla i en del tävlingar (dock inte bruks) o blir då automatiskt registrerade i SKKs ägar register.

En hund klassas som renrasig om den är stambokförd i det register som stambokfö rasen ifråga, samt har stamtavla därifrån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
2/12/16, 2:20 PM
#117

#116.

Hej Vallhund. Tack för din kommentar på min hund här med. Vad roligt att du har sån hög kunskap som du besitter.

Men då borde du ha läst skämtet i de med. Men men kanske svårt.

Jag bryr mig ett P. Om vad din A) B) C) är. Rör mig inte i ryggen för fem öre. Trodde detta inlägget handlade om vi hade en bull hund. Vilket många här har.

Inte vem som vet mesta om vad och sånt. Tråkigt att du kan kommentera så som du gör på min inlägg. Gör verkligen ont i mig att man inte kan få kommentera utan att någon hugger 😕 Tror inte du är sån som person. De är tråkigt att man ser dina hugg.

Tyvärr gör detta att de är få som vill kommentera där du är med :( Tror inte din avsikt är så.

Ha en trevlig dag vännen :D Och njut av de fina värdet (om du oxå har de hos dig).

Många kramar Anata 😃

Kalli
2/12/16, 2:22 PM
#118

#116: Jag antar att det var menat som en skämt? Jag brukade skämtsamt kalla min tös en renrasig byracka. 🙂

Annons:
[Anata]
2/12/16, 2:30 PM
#119

#118

Exakt. Min älskling är en äkta renrasig 100% BLANDRAS hund. Hon är en blandras.

Här finns inte 50% schäfer 50% bulldog eller 75% bulldog och 25% schäfer. Eller vad de nu är i henne. Utan hon är 100% blandras. Vad för ras och hur mycket är inte frågan.

Jag vet om att de bulldog ras i henne men jag vet inte hur mycket.

vallhund
2/12/16, 4:12 PM
#120

#117 Jag är inte din vän o jag undanber mig dina kramar o ditt taffliga försök att analysera mig.

Jag läste ett inlägg med stora brister o svarade på det angående registrering i SKK, att det inte rör dig i ryggen berör inte mig, däremot kanske det öppnar ögonen på naiva valpköpare som tror att de faktiskt får en renrasig hund via blocket bara för att det står "registrerad i SKK"

När du blir lite varm i kläderna som forumsdebattör kommer du att inse att det inte är din sak att diktera för andra vad de får skriva o inte.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
2/12/16, 4:27 PM
#121

#120

Ärligt. Jag skiret i vad du tycker och tänker. Men du kan hålla dig till TS inlägg och de är inte för 5 öre och att du ska vara någon viktig Peter och ska lära upp folk som köper hundar på blocket. 

Du är Sajtvärd på Amstaff. Kör ditt res där. Tyvärr sabba du mitt inlägg där med din översittar roll. Jag tror inte de är uppskattat i mångas ögon.

Så vill du ha någon att dividera med. Snäll gör de någon som bryr sig om dig. För jag gör inte de och hade mer än gärna sluppit folk som dig! HEJDÅ

vallhund
2/12/16, 5:31 PM
#122

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

denaesboz
2/13/16, 8:31 AM
#123

Jag har en staffordshire Bullterrier tik på 11 månader här hemma :D

denaesboz
2/13/16, 8:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Glömde ju bild på henne 😂

vallhund
2/13/16, 12:44 PM
#125

#124 Urläcker!😍

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Linaaaa
2/14/16, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

En bully och en shitbull har jag

Smokingpiglet
3/3/16, 5:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Staffordshire bullterrier

tiger tok
3/5/16, 8:02 AM
#128

Engelsk bulldogg/amerikansk bulldogg blandning har jag han är 50/50 av varje:-)

[Evilyn]
6/30/16, 11:13 AM
#129

Vi har en rottweiler/bullmastiff hane.

tiger tok
7/2/16, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Corgitok
7/8/16, 12:00 AM
#131

Att så många har en sån tråkig attityd och ska vara på petiga. Förstör stämningen enligt mig. Kom från glad till lite irriterad.

Aja, jag har ingen bullhund men skulle gärna vilja skaffa en blandning i framtiden.😍

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Castlevania]1
7/15/16, 9:48 PM
#132

Vi har en miniatyrbullterrier :)

Annons:
Kalli
7/15/16, 9:50 PM
#133

Och numera bor här två "bullhundar".

[Ninji]2
8/1/16, 11:00 PM
#134

Hemma hos oss har vi en miniatyrbullterrier.

Fannyshamster
9/18/16, 8:55 PM
#135

Jag har en världens mysigaste boxer

IF the way don't go right, go left

Det seriösa problemet
9/20/16, 6:06 PM
#136

2 st amstaff mixar :)

Frida2011
10/18/16, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Japp. Haft staff i 16 år.

myra82
11/12/16, 11:05 PM
#138

Min nuvarande tosa valp Loppan

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Ninji]5
12/24/16, 1:18 AM
#141

Jag har en 4-årig schäfer/rottweiler tik :)

Valmirsyla
12/24/16, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Hejsan! Jag har en american bully valp på 13 veckor nu och jag undrar ifall ni vet vad vikten ska ligga på i den åldern? Han väger 10 kg nu, han vägde 5 vid 8 veckor när ja hämtade honom!

flocken
12/25/16, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

En omplacering på 1 år. Blev hem nr 3 vid 6 mån ålder. Amstaff/ leonberger. En liten Dexter.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

molliecarlsson12
10/25/17, 2:02 PM
#144

Jag har en Amstaff 😊

karlsson123
8/28/18, 11:42 PM
#145

Bully :)

Upp till toppen
Annons: