Annons:
Etikettallmänt
Läst 1141 ggr
siso
4/15/14, 11:57 PM

Intresserad av bulle :)

Hej :)

Jag är en tjej på 24år med erfarenhet av olika hundraser (schäfer, labrador, chihuahua, staffe, papillon, flatte och pit bull) genom vänner och genom att vara "gudmor"/dagmatte till dessa hundar. Så sugen på en bullterrier då jag uppskattar den rasbeskrivning jag hittat på åtskilliga sidor på nätet.

Söker en aktiv hund med stark vilja, "lagom" storlek och som har behov av att jobba på olika sätt, samt en ras som är anpassningsbar med andra djur (individuellt på många nivåer såklart.)

Efter att ha undersökt både denna och andra raser får jag en go dragning till bullar. 

Är jag rätt ute?

Annons:
Bullemor
4/16/14, 4:20 PM
#1

Att Bullterrier är en hund i lagom format som är viljestark men ofta gillar att hänga med på det mesta håller jag med om.

MEN!

Många är inte jätteaktiva och har inget direkt behov av att jobba. Däremot uppskattar de variation och att få "hänga med" på det som ägaren/familjen hittar på. De är inte särskilt motionskrävande/aktivitetskrävande jämfört med tex. en Am.Staff.

Deras "will to please" kan variera mellan 0-10 beroende på humör och väderlek så det är absolut ingen hund som alltid gör som man säger.

Huruvida de är anpassningsbara med andra djur är också väldigt individuellt. Rent generellt så är de inte kända för att vara snälla mot andra smådjur, men får de vänja sig från att de är små så kan det gå bra.  Man kan inte heller räkna med att de kan gå ihop med alla hundar i vuxen ålder. Könsaggressivitet är vanligt inom rasen.

Förövrigt är de väldigt positiva och folkkära typer som bjuder på många skratt och många hyss. :)

Upp till toppen
Annons: