Annons:
Etikettbet-ende
Läst 1832 ggr
robzombie
6/23/14, 7:18 PM

omplacering

hej jag har tagit över en amstaff på fem år som är rädd för andra hundar å kryper ihop typ .hon är världens goaste å lydigaste hund,men trasig.går det å träna bort rädslan.ska ta henne till en hund psykolog.hennes första år var inte så bra, hoppas på tips å råd.

Annons:
redstaryena
6/23/14, 10:21 PM
#1

Vissa rädslor eller problem går kanske inte att träna bort helt, men tror på att de flesta hundar kan bli bättre och få ett drägligt liv med rätt hjälp. Är ingen expert och just detta har jag inte varit med om själv. Fast kan tänka mig att du behöver hitta bra och väldigt stabila hundar som ger henne space men samtidigt välkomnar henne. Och till det behövs en bra och pålitlig hundägare. Nu vet jag inte din hunds bakgrund eller varför det blivit så här. Kan också spela roll ifall hon bara vill gå undan och gömma sig eller om hon kan bli aggressiv ? Har du kollat vad som händer ifall en hund riktigt närmar sig henne? För osäkra rädda hundar kan ju faktiskt göra utfall som sista utväg. Finns många kunniga här inne, så du kommer nog att få bättre råd än jag kunnat ge dig. Vänta lite bara :) Hoppas det blir till det bättre snart i alla fall

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Mischa
6/23/14, 10:32 PM
#2

Jag skulle lägga allt krut på att bygga en trygg relation er imellan innan fokuset flyttas till specifika problem. En omplacering kan utvecklas ganska mycket med tiden bara av ett miljöbyte.

≧◔◡◔≦

redstaryena
6/23/14, 10:38 PM
#3

# 2 såklart att detta bör göras . Kanske när hunden litar på dig, vågar den släppa lite av det andra också :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
6/25/14, 5:07 AM
#4

#1 En sådan hund skulle jag absolut aldrig tillåta att bli trängd, inte bara för vad som kan hända med den som tränger, utan oxå för vad det kan innebära för henne själv.

Bygg självförtroende (kroppskontroll, speciellt bakdelen, balans osv) samt lägga grunderna för tillit.

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
6/25/14, 12:36 PM
#5

# 4 Ja nu menade inte jag att man skulle försöka sig på det och utsätta hunden för obehag men kanske har en annan hund råkat komma i närheten, och i såfall hur har den reagerat då? 

#0 Men som sagt jag är inte så vass på just denna problematiken. Och det där med balansövningar hade jag inte hört talas om förrän nån nämnde som svar på ett problem jag hade ang min hund som vaktade sonen. Min första tanke var att balansövningar inte skulle hjälpa detta men faktum är att det gjorde att hon och jag kom närmre varandra, vilket resulterade i annat som hjälpte själva vaktandet. Har en bit kvar men  det finns många råd och tips från människor här som är värda att ta till sig. Hade absolut testat vad  #4 skrev

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
6/25/14, 12:50 PM
#6

#5 Det trodde jag inte heller att du skulle göra, dvs utsätta en hund so TS´s för det, ville mest förtydliga så att ingen missuppfattade det. Resten av det du skrev tyckte jag var mycket bra.

Många bäckar små…

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
redstaryena
6/25/14, 1:03 PM
#7

#6 Ja jag blev faktiskt imponerad över hur mycket det hjälpt i olika sammanhang. Som sagt många bäckar små. Är inte tillräckligt kunnig i det här med balansövningar, för det kan säkert göras på ganska många sätt, men du eller nån som känner till detta bra borde (om det inte finns redan) skriva en artikel om detta här 🙂

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
6/25/14, 1:17 PM
#8

Skogsagility, Parcour dog style, pilatesboll, cavaletti, typ stege på golvet o lyfta benen, man höjer successivt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
6/27/14, 8:42 PM
#9

# 8 Oj då. Själv får jag svindel av att stå på ett ben. :D

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Hiro
7/4/14, 6:43 PM
#10

Som #2 skrev, bygg en bra relation och kontakta en kunnig hundmänniska som kan hjälpa er. Varje framsteg är en vinst och det kommer troligen bli en lång resa innan det funkar riktigt bra men kom ihåg att allt i rätt riktning är ett stort steg och trots bakslag så måste du tänka framåt! :)

Upp till toppen
Annons: