Annons:
Etikettallmänt
Läst 2106 ggr
Anne.K
2014-07-27 06:18

Hitta uppfödare: engelsk staffordshire bullterrier

Hej! Jag och min sambo har äntligen kommit överens om vilken ras vi vill utöka våran lilla familj med och kommit fram till att en engelsk staffordshire bullterrier skulle passa in jätte bra hos oss. Det kommer dröja innan vi kan införskaffa någon valp men jag vill vara ute i god tid med att hitta rätt uppfödare. Så nu söker jag tips på seriösa uppfödare inom rasen. Vi är beredda på att åka längre streckor för rätt uppfödare och rätt valp. Vi vill få en så bra start samt upplevelse som möjligt med den blivande familjemedlemmen. Vi är ute efter så friska och sunda hundar som möjligt inom rasen och är såklart insatta i vad dessa dras med för diverse problem. Därför är vi väldigt petiga och kräsna. Så alla tips mottages tacksamt. Om det inte passar sig direkt i tråden så skicka gärna PM till mig :). // blivande staffe mamma ;)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Waymore_Hoss
2014-07-27 10:59
#1

http://staffinfo.se/ finns den enda valpannonseringen där det ställs lite större krav på kullarna som annonseras ut.

Krav för gratis annonsering på staffinfo.se Föräldradjuren till valpkullen skall ha:

1. HD-grad: A eller B , alternativt en kombination av dessa * 2. Armbågsledsarthros : UA (0) * 3. L2HGA -clear 4. Ögonlyst som vuxen - Fri från PHTVL/PHPV, KATARAKT 5. Föräldrarna skall vara minst 18 månader gamla vid parningstillfället 6. Om tiken haft tidigare kull/ar: ange om de är födda naturligt eller med kejsarsnitt (Gäller för annonser anmälda till hemsidan efter 130101)

NinniH
2014-07-27 19:13
#2

Tänkte precis som #1 tipsa om Staffinfo.se. Kanonbra sida när man ska kika på uppfödare där det ställs mer krav! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Anne.K
2014-07-27 20:01
#3

Åh fantastiskt :) ska absolut kolla in den sidan. Tack så mycket! :D

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: