Annons:
Etikettbet-ende
Läst 1367 ggr
[Emma J]
1/2/15, 7:02 PM

Misshandlade hundar

Undrade lite här om det är några av er som har omplaceringshundar som har blivit slagna och/eller dåligt behandlade och hur deras temperament är nu, mest för att veta. Själv har jag en Dogo canario hane på 1,5 som bodde till 10 månaders ålder i en liten lägenhet med sin syster, tre småhundar och ett spädbarn samt blev slagen av sin husse. Vad som förundrar mig är hans mentalitet trots sin tuffa uppväxt. Han är aldrig misstänksam eller tillbakadragen mot främlingar, inte ens män. Tvärtom är han alltid framåt och alltid glad i alla! Har vid upprepade tillfällen sett honom agera och leka med hussen som slagit honom och det är otroligt hur han inte verkar tänka på det alls. När han först kom hit kunde han ibland skälla på min pappa vid tillfällen som han ansåg var "riskabla" och han kan fortfarande bli rädd när pappa säger till på ett alltför bestämt sätt, men jag totalt avundas hur han aldrig verkar förvänta sig ont från någon, även när han själv upplevt det.

Annons:
vallhund
1/2/15, 7:07 PM
#1

Hur vet du att han blivit slagen av hussen?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
1/4/15, 10:58 PM
#2

Båda mina hundar har blivit slagna . Hanen tog jag över efter att han bott med en idiot till ägare(visade det sig) . Tiken tog jag med mig hem efter att min son stoppat dåvarande ägare ifrån att slå hunden. Vi har det knepigt med henne mest, för hon har hunnit med att vistas hos många dåliga människor. Men det går sakta framåt. Hon har andra beteende problem också , och mycket bottnar i att hon inte litar på oss människor.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Emma J]
1/7/15, 3:46 PM
#3

#1 Matten har berättat det, och som han reagerar när pappa säger till honom så verkar det troligt.

Upp till toppen
Annons: