Hundtillbehör/Hundprylar

Täcke på staffar?

2015-12-02 10:43 #0 av: Tea2

Behöver staffar täcken när det är kallt? Det kanske beror på individen men ungefär vid hur många minusgrader behöver de täcke om de behöver? :)

Anmäl
2015-12-02 10:51 #1 av: Fridaaaa

Antal minus ect kan man aldrig säga.
MAn får se på hunden och lära känna sin hund :) -5 grader kan kännas varmare än 0 grader t.ex beroende på vindar ect

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-02 10:52 #2 av: NinniH

Oj, det är otroligt individuellt. Vissa klarar sig utan täcke ganska länge, andra vill ha det redan på hösten.

För mina två är det också olika. Hanen fryser om sina tassar fortare än han fryser i övrigt, då han har problem med sina klor. Så för honom är det viktigare med skor än täcke. Tiken däremot får ont och blir stel när det blir kallt, pga HD-problem, så hon får täcke redan vid någon minusgrad (ibland tidigare beroende på hur det känns). Så man får anpassa det efter individen helt enkelt. Glad

Här är det även täcken som gäller när det regnar riktigt ordentligt, annars får vi de knappt runt husknuten. Lipar Med täcke på följer de åtminstone med en liten bit längre, om än motvilligt. Skämtar

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Photography ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2015-12-02 12:01 #3 av: Tea2

Okej :) Skor då?

Anmäl
2015-12-02 12:05 #4 av: Fridaaaa

#3 Beror också på hunden.
Ofta vart man bor med, södra Sverige tex får inte lika kallt överlag som högre upp i landet.
Går man mycket på saltade vägar rekommenderar jag med skor

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-02 12:07 #5 av: Tea2

Okej, jag bor i Stockholm så det blir väll inte så jättekallt

Anmäl
2015-12-05 23:46 #6 av: komigentammie

Alltid bra att köpa hem ifall ifall, i värsta fall kan du köpa ett regntäcke & kanske en stickad tröja ifall du inte vill ha värsta fodrade täcket. Glad

Anmäl
2015-12-12 16:51 #7 av: Tea2

#6 Ja jag funderar på att köpa ett regntäcke men som är lite tjockare så att hon fortfarande kan ha det när det blir kallare

Anmäl
2016-01-09 11:57 #8 av: Majbot

Staffar fattas ju underpäls vilket gör att de fryser i större utsträckning än andra raser, så jag hade räknat med att hunden kommer vara frusen om du tänkt skaffa dig en staffe Skrattar

Min Floki är väääldigt frusen av sig haha, hundarnas korgar ligger i närheten av ett fönster i mitt rum så har han inte tröja på sig under natten t.ex. så darrar han och piper Oberörd Han är också väldigt obekväm i kylan om han inte är påklädd(går stelt och lyfter på tassarna osv). 

Japp, han ser väldigt fundersam ut på bilden Gapskrattar

Anmäl
2016-01-09 13:55 #9 av: Tea2

#8 Åhh vad fin han är!

Anmäl
2016-01-09 15:23 #10 av: Majbot

#9 Tack Kär hälsar han ;) haha

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.