Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3776 ggr
Tea2
12/2/15, 10:43 AM

Täcke på staffar?

Behöver staffar täcken när det är kallt? Det kanske beror på individen men ungefär vid hur många minusgrader behöver de täcke om de behöver? :)

Annons:
Fridaaaa
12/2/15, 10:51 AM
#1

Antal minus ect kan man aldrig säga.
MAn får se på hunden och lära känna sin hund :) -5 grader kan kännas varmare än 0 grader t.ex beroende på vindar ect

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NinniH
12/2/15, 10:52 AM
#2

Oj, det är otroligt individuellt. Vissa klarar sig utan täcke ganska länge, andra vill ha det redan på hösten.

För mina två är det också olika. Hanen fryser om sina tassar fortare än han fryser i övrigt, då han har problem med sina klor. Så för honom är det viktigare med skor än täcke. Tiken däremot får ont och blir stel när det blir kallt, pga HD-problem, så hon får täcke redan vid någon minusgrad (ibland tidigare beroende på hur det känns). Så man får anpassa det efter individen helt enkelt. 🙂

Här är det även täcken som gäller när det regnar riktigt ordentligt, annars får vi de knappt runt husknuten. 😛 Med täcke på följer de åtminstone med en liten bit längre, om än motvilligt. 😉


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tea2
12/2/15, 12:01 PM
#3

Okej :) Skor då?

Fridaaaa
12/2/15, 12:05 PM
#4

#3 Beror också på hunden.
Ofta vart man bor med, södra Sverige tex får inte lika kallt överlag som högre upp i landet.
Går man mycket på saltade vägar rekommenderar jag med skor

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tea2
12/2/15, 12:07 PM
#5

Okej, jag bor i Stockholm så det blir väll inte så jättekallt

komigentammie
12/5/15, 11:46 PM
#6

Alltid bra att köpa hem ifall ifall, i värsta fall kan du köpa ett regntäcke & kanske en stickad tröja ifall du inte vill ha värsta fodrade täcket. 🙂

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Annons:
Tea2
12/12/15, 4:51 PM
#7

#6 Ja jag funderar på att köpa ett regntäcke men som är lite tjockare så att hon fortfarande kan ha det när det blir kallare

[Majbot]
1/9/16, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Staffar fattas ju underpäls vilket gör att de fryser i större utsträckning än andra raser, så jag hade räknat med att hunden kommer vara frusen om du tänkt skaffa dig en staffe 😃

Min Floki är väääldigt frusen av sig haha, hundarnas korgar ligger i närheten av ett fönster i mitt rum så har han inte tröja på sig under natten t.ex. så darrar han och piper 😐 Han är också väldigt obekväm i kylan om han inte är påklädd(går stelt och lyfter på tassarna osv). 

Japp, han ser väldigt fundersam ut på bilden 😂

Tea2
1/9/16, 1:55 PM
#9

#8 Åhh vad fin han är!

[Majbot]
1/9/16, 3:23 PM
#10

#9 Tack 😍 hälsar han ;) haha

ninis74
1/11/16, 4:07 PM
#11

Vi har täcke på Loke ;)

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Upp till toppen
Annons: