Annons:
Etikettraser
Läst 2365 ggr
[Anata]
2/12/16, 2:57 PM

Min 100% renrasiga blandras hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10

Jag har min älskade tik. Hon är 5 år. 22 kg 55 hög samt 55 lång.

Hon har schäfer i sig men jag vet inte hur mycket.

Jag har fått höra allt från Amstaff, Staffe. Någon sa Bully. Dom som känner uppfödaren säger Schäfer pitbull :/ Jag vet inte då jag inte har träffat uppfödaren eller ens hennes föräldrar. Under åren har man hört en massa.

Så nu tänkte jag att ni med BULLHUNDAR skulle få gissa vad ni tror.

Amstaff och Pitbull tror jag inte. Så hon inte har de där. Då min kompis som vi träffades i måndags är erfaren på bull hundar och han tog bort Amstaff snabbt. Men Staffe tror han. Jag vet inte. 

Ni får gärna säga vilken ras ni tror och varför just den rasen.

Jag kommer bjuda på bild och min youtube så att ni kan se hennes röra sig där.

En del bilder som är både på att hon är valp och nu som vuxen.

Annons:
[Anata]
2/12/16, 2:57 PM
thea_thea
2/12/16, 2:58 PM
#2

Jag tror någon slags shitbull för att de är vanligast.

[Anata]
2/12/16, 3:01 PM
#3

Thea. Du och din shitbull ;) Vad menar du med Shitbull. Älskar dina konstiga namn :)

thea_thea
2/12/16, 3:02 PM
#4

Shitbull = blandras av kamphundstyp

[Anata]
2/12/16, 3:03 PM
#5

Haha okej. Nja de tror jag inte att de är i henne.

thea_thea
2/12/16, 3:10 PM
#6

#5 Varför tror du inte det? 

Du har skrivit många trådar om detta ämne nu, var inte de andra svaren bra nog?

Annons:
[Anata]
2/12/16, 3:16 PM
#7

De var inte här inne. 

Jag tror inte de. De känns inte som flera hundar. Jag vet inte och kommer inte heller få veta. Jag sa chansa och du gissar på  Shitbull. Och jag bara säger att de inte känns så. Du ger mig ingen anledning till varför du tror de. Utan du drar upp om mina andra inlägg. Om jag vill veta till 100 då kan jag kaska ut 1000 kr för att göra dna. Men de gör jag inte.

Så undra vem som inte gillar vad

thea_thea
2/12/16, 3:21 PM
#8

#7 Menar du anledning till varför jag tror shitbull? Det skrev jag i #2🙂

oh-la
2/14/16, 5:37 PM
#9

Varför är det mer troligt med staffordshire bullterrier än american staffordshire terrier? Hur har ni uteslutit den ena? I mina ögon, som äger en staffe, är det helt omöjligt att se om det är amstaff eller staffe. Hon ser stor ut, och staffen är ganska liten. Hon ser också luftigare ut än gemene staffe, alltså mer amstaff. Det säger däremot inte att det finns fler än en ras i henne. Har sett liknande flervägskorsningar, och helt ärligt tycker jag hon saknar mycket av det grova som många staffe/amstaffmixar får. Jag skulle satsa på en salig röra helt enkelt, eventuellt med en bullhundar någonstans. Helt baserat på utseendet skulle det likagärna kunna vara schabrador + rottis som något annat.

[Anata]
2/14/16, 5:58 PM
#10

Jag vet inte varför han tror staffe. De är något med personligeheten som inte Amstaffen har. Jag vet inte. Jag tycket de är roligt med folks fantasi på vad som kan finnas i henne. 

Jag har sagt Schbrador och bc. Tror inte Rottis men kan inte vet. Men hon är för liten och vägen för lite för att ha två stora hundar i sig eller vad man ska säga.

oh-la
2/14/16, 6:42 PM
#11

Fast personlighet kan lika gärna komma ur en mix av hundarna. Det man ser av henne skriker inte staffe heller…

[Anata]
2/14/16, 7:58 PM
#12

Okej! 

Jag jag vet inte så sätt på jag inte har ägt raserna. De skrick/skället hon har kan jag bara tänka mig hos vallhundar men vad vet jag?

Mischa
2/19/16, 9:20 PM
#13

I mina ögon är det ganska troligt att det är någon form av bull and terrier inblandad. Om det sedan är av staff eller amstaff låter jag vara osagt, det är inget som går att avgöra baserat på utseendet. Om det är en hund med helt okänd härstamning så finns ingen större anledning att spekulera i enskilda raser, hellre i så fall eventuella rastyper.

≧◔◡◔≦

Annons:
Upp till toppen
Annons: