Annons:
Etikettallmänt
Läst 1379 ggr
VampireGirlElvira
2016-05-30 19:00

Omplacerings hundar, APBT:s i Sverige?

Som ni kanske vet så älskar jag hundrasen American Pitbull Terrier. Och jag har alltid velat att ha en Pitbull, men jag vet också att det är ett fåtal seriösa uppfödare och omplacerings hundar här i Sverige. Och jag vet att många här inne är emot APBT:s och tycker att dom är som "kamphundar", men jag personligen tycker att dom är otroligt söta och familjevänliga och lojala för rätt ägare med rätt energi. Så jag förstår att vissa av er är emot denna ras, men jag är bara intresserad av att veta ifall det finns omplacerings hundar här eller om man måste gå via U.S.A:s gränser med hundpass, karantän mm… Jag kommer INTE att skaffa mig en hund ÄNNU på grund av att jag fortfarande EJ har ekonomisk stabilitet för att äga en hund, MEN jag funderar bara eftersom att JAG tycker att det är en helt underbar och kärvänlig hundras. Och jag vill EJ ha sk*t (!!!) bara för att jag undrar om det finns en förening här i Sverige som omplacerar APBT:s.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Herveaux
2016-05-30 19:23
#1

Jag tror du skrev svar på din egen fråga:
"jag vet också att det är ett fåtal seriösa uppfödare och omplacerings hundar här i Sverige."

Jag har svårt att tro att det finns en förening i Sverige som enbart omplacerar APBT:s och eftersom APBT inte är en erkänd ras av SKK så reggas dom ex som finns i Sverige väl som blandraser?
Dom få äkta APBT som alltså finns försvinner nog bland alla andra blandraser som är eller liknar muskelhundar.

Vill du ha en äkta APBT får du nog vända blicken mot det stora landet i väst.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kalli
2016-05-31 20:47
#2

Det finns ingen organisation i Sverige som enbart sysslar med APBT utan det handlar främst om privatpersoner som omplacerar. Vill du hitta en svensk omplacering skulle jag säga att man måste närverka, lär känna folk och ge ett seriöst intryck.

Upp till toppen
Annons: