Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 1354 ggr
iggykott
2016-08-04 01:16

Separationsångest och hårdhänt lek

Hej! Har en amstaffblandning från Irland på ca 1 1/2 år. Har knappt haft honom en månad nu. Men har stora problem med ensamhetsträningen. Eller, den är inte ens påbörjad än. När min sambo (eller jag) lämnar huset så hoppar han och försöker öppna dörren, gnäller och skäller. Även om jag (eller han) är hemma. Vad jag än gör med honom (leker, tränar lite med godis) så springer han tillbaka och gnäller vid dörren när jag slutar. Detta gör han Kanske i 20-30 minuter. Sen lägger han sig på dörrmattan och väntar. Hur ska jag träna bort det här, det är så plågsamt att inte kunna göra honom glad. Och vill ju så småningom börja ensamhetsträna helt också. Alla tips mottages tacksamt! Sen är andra problemet att han är väldigt "hårdhänt" vid lek. Och han biter ofta (läs hela tiden) i våra händer. Det gör ont, tycker jag testat det mesta som funkat på andra hundar men vet snart inte vad jag ska göra längre. Någon som jag något superknep? :) Otroligt tacksam för alla svar!

Annons:
tiger tok
2016-08-10 20:59
#1

Gällande leken, sluta lek med honom när han bits, tids nog lär han sig att leken tar slut när man bits!

Upp till toppen
Annons: