Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 1714 ggr
Hoya
0

Valp på jobbet

Som jag skrivit i tidigare inlägg får jag hem en valp i september. Hon kommer då att vara runt 12 veckor. Första veckan är jag ledig och hemma med valpen och min vuxna tik men sen är det dags för jobb igen. Det är inga problem för mig att ta med hundarna till jobbet vilket är fantastiskt! Min vuxna är alltid med här och jobbar här också. (jobbar på gruppboende och hon är terapihund). Givetvis kommer inte valpen att arbeta utan hon kommer att få vara ifred på kontoret.

Jag tänker rent praktiskt på vad som passar valpen bäst… Imellanåt kommer jag ju att behöva lämna kontoret men det är i regel alltid någon här och hon kommer ha sällskap av Bella (vuxna tiken). Och jag tänker också på att jag måste respektera mina kollegor. Blir så dålig stämning om valpen äter upp deras skor.

Jag tänker mig i vart fall en öppen bur så att hon kan gå undan, men jag vill inte stänga in henne. Funderar på att valpsäkra en del av kontoret och sätta upp kompostgaller där hon kan vara de minuter jag behöver vara någon annan stans… Hur hade ni gjort!?

Bullemor
2

Låter som att en valphage kunde vara en god idé. Har hon dessutom sällskap av någon vuxen hund så går det nog bra.

Hoya
0

#1 Ja, valphage känns klokast i början. För allas skull :)
Sen har vi en fin, fin trädgård här så det blir inga problem med att låta valpen gå ut ofta heller.

Bullemor
0

Det låter ju perfekt! :)

Hoya
0

#3 Verkligen! Vilken tur man har! :)

Oshibwa
1

Blir så sotis på folk som kan ha med hunden på jobbet. Jobbar inom restaurangbranschen så nääe det går nog inge vidare för min del;)😂 Men jag har ju sambon som jobbar natt som är hemma med hundarna på dagarna men ändå..

monstermash
1

"Blir så dålig stämning om valpen äter upp deras skor." Hahaha! 😂Kan jag tänka mig…

Så skönt att du kan ha med valpen på jobbet! Vad är det för ras du får hem?

Hoya
0

#6 Det skulle ha blivit en miniatyr bullterrier men nu blir det tyvärr inte så. Valpens personlighet är inte riktigt vad jag söker i en blivande terapihund. Tyvärr. Jag var beredd på att det kanske inte skulle bli av ifall hon inte gick igenom veterinär besiktningen men det gör ännu ondare att behöva säga nej för att hennes sätt inte passar mig :/ Men det är _så_ viktigt för mig att kunna utbilda nästa hund så jag får snällt leta vidare… Kanske blir det standard igen.