Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 2107 ggr
[fantasilös]
5

Farliga kamphundar..

Börjar bli trött på allt tjat om farliga kamphundar, att raserna borde förbjudas, att det helt beror på hur man fostrar dom. Nej dom borde inte förbjudas, & det beror inte alls bara på hur man fostrar hunden, om hunden redan har ett helt fuckat psyke så är det inte bara att träna bort det, det kommer alltid att finnas där. Men man ska ändå veta vad det krävs för att ha en sån ras, tid, kunskap, kraft & allt annat som krävs för att hantera rasen/raserna. Inte bara att skaffa en sån hund för att man tycker det är coolt, då lär det ju inte bli en trevlig hund. Och sluta tjut så fort folk kallar er hund farlig kamphund, ge blickar osv, det är något man får leva med när man skaffar en sån hund, vissa människor har ingen kunskap om dom raserna och tror helt på vad media säger om dom här livsfarliga hundarna. & så kan jag passa på att säga att jag stör mig grovt på folk som har tex en amstaffmix och går runt & säger att det är en amstaff, renrasig osv. Finns det ingen stamtavla så räknas hunden som blandras. Var tvungen att skriva av mig!

shaneekung
1

Många verkar tycka att en hund som är hund agressiv har ett kasst psyke, men vet man vad man skaffar sig för hund så vet man att det är någonting som kommer med. Men jag skulle alldrig acceptera en hund som är människo illsk. Många verkar inte heller förstå att raserna aldrig var avlade för att vara agressiv mot människor, det är ju först och främst Hundslagsmål dom användes för. Ingen ville ha en hund som var  agressiv mot människor, hunden skulle vara lätt att handskas med.  Det var när vem som helst kunde köpa en sån hund det blev problem, uppfödarna brydde sig mer om pengarna än rasen. Folk sålde mer än dom sparade och till sist blev det ett överflöd av dom här hundarna.

Bullemor
3

Det här ämnet har stötts och blötts ett antal gånger här inne. De flesta av oss "Bullhunds-ägare" är nog ganska enade i vad vi tycker. Folks osäkerhet och rädsla inför våra raser är något som inte kommer försvinna så snabbt tyvärr. Oavsett hur bra de sköter sig så finns det alltid några som inte gör det. Det enda vi kan göra är att försöka vara så bra representanter för vår typ av hund som vi kan, och se till att inte fler hundar hamnar i olämpliga hem.

Waymore_Hoss
3

Jag tycker man får skaffa hund av vilken anledning som helst så länge man tar sitt ansvar som hundägare.