Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 1592 ggr
Emelie
0

Nyår närmar sig!

Ja ni, nyår närmar sig som ni vet. Det är bara en och en halv månad kvar nu. 

Hur brukar era hundar reagera på fyverkerierna? Uppfattningen jag fått är att bullraserna brukar vara rätt oberörda men det varierar såklart enormt från individ till individi det långa loppet. 

Brukar ni "öva" på detta med smällar och brak ett tag innan nyår för att få era hundar att vänja er, eller gör ni ingenting alls och hoppas på det bästa (ni som har hundar som upplever sitt första nyår)? 

Jag är nyfiken!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Zvintos
0

Grim är inte överförtjust i fyrverkerier, så han går och lägger sig i badrummet. Men han blir tack och lov inte helt uppåt väggarna. Första nyåret Evi var med om så följde hon med oss ut på balkongen för att titta, så hon är relativt oberörd. 🙂 Vi gjorde ingenting utan bara hoppades på det bästa och se hur de reagerade.

Lilllens
0

Ingen av dem bryr sig om raketerna, riktigt skönt :)

Bullemor
0

Inga av de Bullterrier jag har haft har reagerat negativt på fyrverkerier. Några av dem har tillochmed blivit upptrissade av oväsendet och ljusskenet. Väldigt skönt!

Skulle dock gärna se ett förbud mot det då så många andra hundar, djur och människor lider utav det.

Emelie
0

#3 Ja ett förbud vore fantastiskt, men det kommer nog aldrig gå igenom tror jag. Med tanke på hur utbrett det faktiskt är med fyverkerier på nyårsafton, och hur mycket pengar företagen tjänar på att sälja dessa så känns det som att det är långt borta med ett förbud i dagsläget. Men hoppas kan man ju alltid!

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[lolitakiller]
2

Vår amstaff/pitbull är dock död nu men, hon brukade inte bli galen iallafall! har hänt att hon lägger sig i badkaret :)

ett förbud, neeehhe du! men tycker inte att fyrverkerier ska säljas till vem som helst! tycker att kommunen ska hålla i detta med fyrverkerier :) ex att det smälls på ett speciellt ställe!

Emelie
1

Ja ett speciellt ställe att smälla fyverkerier på vore ju såklart det allra bästa, så att det skulle bli mer begränsat. 

Då kan man ju bara välja att hålla sig långt borta från detta område om man har djur som är rädda för smällarna 😃

Viccan92
0

Vi får se hur Jason reagerar. Förra året precis när vi kom hem efter nyårsfesten så var det ett par idioter som avfyrade en precis intill oss. Hoppas att han inte tog skada av det.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

hippieflickan
0

Schäfern bryr sig inte, staffen brukar reagera lite men brukar slappna av ganska snabbt när han inser att det inte är riktat mot honom och amstaffen var bara två månader förra nyår men tror inte han kommer bry sig igår faktiskt

Ralktad
0

Tyra bryr sig inte alls om rakterna, ändå bor vi precis vid sjön där raketer smälls flitigt. Känns väldigt tryggt och en bra start för Schäfervalpen, som kommer tätt inpå nyårsafton, att få vistas med en trygg och stabil hund.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Sofiasjostrom]
0

Min ambull var 13 veckor förra nyår så jag stannade hemma med henne tills det värsta smällarna var över innan jag drog till stan men hon reagerade inte på en enda smäll. Hon sov hela tiden så det var jätte skönt. Ska vara hemma med henne denna nyår med en kompis som snart får hem sin valp, så får hålla tummarna att de går bra detta året med :)

1Dforeever
0

Min boxer tik är ganska lugn, kollar ut lite genom fönstret men sen är det inte så mycket, eller så var förra året. Hon har dock förändras ganska mycket (till det sämre tyvärr) och är faktiskt ganska nervös inför hur hon kommer att uppföra sig

thilda-
1

Vi åker till vår stuga som ligger långt ute i skogen :) vi lämnar hundarna där och sen åker vi och äter lite gott och har kul en stund sen tillbaka till vovvarna sedan