Min valp

Oj vilken vacker en! 😍 Vad är han från för uppfödare?
Jag förstår att dagarna går sakta. Men veckan kommer gå riktigt fort, och vips så är han hemma. Njut medan lugnet varar säger jag!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Naaaaw, vilken sötnos! Uh, jag kommer ihåg när vi väntade på att få hem våra. Ibland känns det som igår, trots att det faktiskt är snart 3 respektive 4 år. Men oj vad de dagarna sniglade sig fram, speciellt sista timmarna innan det var dags att åka!

#2 Han är från en bekant till mig. Ingen stamtavla alltså. Men ibland blir det inte som man tänkt sig helt enkelt. :) Han har en liten speciell historia, ensam överlevare och förlöst med kejsarsnitt. Kul för både min bekant och mig att jag bestämde mig för att ta honom, hen får följa honom på ganska nära håll och jag har koll på både föräldrar och andra släktingar åtminstone. (Tänker att det har man ju inte om man köper en random valp på annons.) Plus att jag fått följa honom ända från dag 1.
Och lugnet får gärna försvinna för min del. Längtar jättemycket efter att ha hund efter att jag fick ta bort min förra hund efter 14 år tillsammans i somras. Så han är verkligen efterlängtad! :)

#3 Ja tiden går ju fort sen när man väl fått hem dem. Då sitter man där till sist och undrar vart åren tog vägen. :P Jag får väl se till att hålla mig sysselsatt tills på torsdag när vi ska hämta honom. Tror nog dagen innan lär vara värst, kanske man borde sova sig igenom dagarna annars? ;)
Jättesöt, men då är det en Amstaffblandning och inte en Amstaff.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nej ibland blir det inte som man tänkt sig, och en hund utan stamtavla måste ju inte per automatik betyda att det är en dålig hund. Fördelarna här är ju som du säger att du har en bra koll på alla nära släktingar osv.
Åh, då förstår jag verkligen att du vill ha hem honom nu så fort det bara går! Gud så mysigt 🙂
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#6 Det är mycket möjligt, men de två första leden är iaf Amstaff. Längre bak vet jag inte :)

#7 Nej absolut behöver det inte betyda att det är en dålig hund för det. Men även om jag har koll så har jag inte koll på allt, t.ex. höfter och armbågar. Men jag är ju medveten om det och beredd på det, och det finns ju inget som hindrar mig från att iaf röntga honom sen så jag vet hur det ligger till där åtminstone. :) Men det känns skönt att veta att de två första leden och syskon därtill är hundar som iaf är bra i psyket och utan allergier. Det är alltid något iaf :)
Bara tre dagar kvar nu tills han äntligen är hemma! :)
Åh de kommer nog bli en stor en . supeeersööt!