Grim & Evi #5
And so it continues… 😉 Förbered er på fler knasiga bilder på knasboll 1 och 2.
Evi kan se åtminstone lite stilig ut ibland.
När grisar kan flyga…
(och ja, vänligen ignorera Evis långa klor. Hon är väldigt jobbig att klippa på just nu, så vi ska till vet för att få de klippta.)
Stilstudie i öhm, ja, vad hon nu håller på med. 😎
Åh dina grisar är så underbara! Tänk att de redan blivit så "gamla". Jag kommer ihåg när Evi var bebis och det känns som inte alls länge sen!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#5: Ja herregud ja! Jag fattar inte att de fyller 3 respektive 4 år redan.. 😮
Nej det är rätt galet vad tiden går fort!
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Alltså herregud, hahahaha ser ut som att hon saknar framben, gud vad läskig bild. :P
Dom är verkligen jättefina, ser fram emot att ses på måndag! :D
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Jag blir så glad av de fina underbara bildtrådarna! 😃
#8: Haha ja, en tvåbent stackare blev hon. 😛
Ska bli så kul på måndag! En trio dårar kan ju inte ge annat än magont av allt skrattande! 😃
#9: 😃
Passar på att flika in två bilder på vovvarna de känt sen de var småbäsar, dvs svärföräldrarnas två rottisar.
Först Eddie 8 år.
Sen gammeltanten Wilma, 10 år och som har sin sista sommar framför sig. ❤️
Älskar Grims gråa hår ❤️
Lite sent.. Men Grattis snygging :)
Hoppas du fick mycket gott på din dag :)
Grim tackar och bockar och hälsar att han fick massa gott att äta. 🙂
Bra!
Var inte så orolig för att han inte skulle ha fått det, men bäst att dubbelkolla ;)
Vi har börjat gå en annan runda om kvällarna nu och idag träffade vi på en bekant till hundarna. Trots att det bara skiljer ett par kvarter oss emellan, har de inte setts på snart 2 år. Denna lilla coola herre är lika gammal som Evi och sist de träffades kom de kanonbra överens. Nu blev det bara lite hälsning i koppel. De kände igen varandra på långt håll fastän det var såpass längesedan. 🙂
Maximus har verkligen ett säreget utseende. 😛
Ja vilket stuk han har, den där Maximus!
Vad är han för "nåt"? Ser lite ut som en bandning av Bulldog och Staffe…
#31: Om jag inte kommer ihåg helt galet så är han blandning mellan fransk bulldog, jack russel och tax. 😛
Jisses! Men söt var han :D
Vart har du köpt Grims och Evi's halsband?:)
http://solus.blogg.se/
#34: De är köpta i vår lokala djuraffär, men går att köpa på nätet också. 🙂 Exempelvis här: http://www.emmi.se/hund/koppel-halsband-selar/halsband-1
Tackar :3
http://solus.blogg.se/
Evi är bra kul att träna tricks med. Detta är faktiskt ett av hennes favorit-tricks, nämligen "mage". 🙂
Deras favorit-"fält" har verkligen blommat upp nu och det är så härligt!
Mitt senaste projekt, en bild att trycka på en hoodie! 😃
Fröken fusk tänkte att om hon inte lyckas fånga bubblorna på långt håll, kan hon ju ställa sig precis nedanför mig. 😛
Varit uppe i Falun ett par dagar och vovvarna fastnade på bild då också.. 😎
Hon blir bara finare och finare ju äldre hon blir! Sötfröken fyller hela 3 år på tisdag. ❤️
Idag är ingen vanlig dag, för idag fyller denna donnan 3 år! Hon voffar ett grattis till sina syskon! ❤️
Då var det återigen dags för ett veterinärbesök för Grims del. Den här gången är det dock inte klorna, utan trampdynan på vänster framtass. Upptäckte detta vid koll av tassarna och klofilning. Han har visat att han är rädd om tassen, men just då syntes inget särskilt. Nu helt plötsligt har detta dykt upp..
Vi valde att avvakta över helgen och spraya med klorhexedinspray. Nu ser det mycket bättre ut och det mesta har försvunnit. Jag misstänker att det är vår ändrade promenadväg som ställer till det, då det är ganska mycket asfalt och att han pga hur klorna ser ut nu blir att nöta trampdynorna på ett helt annat sätt.
Tog för övrigt bild idag på båda tokarna, för att illustrera hur hög Evi faktiskt är.. Grim är precis så hög som han "ska" vara enligt standarden, med sina 39 cm i manke. Snabbt kan man konstatera att Evi inte är som hon ska, på mer än ett sätt. 😉
En bild framifrån visar tydligt hur sjuhelsikes långbent hon är!
Hållning obefintlig… 😎
"Det är tur att man är som man är, när man inte blev som man borde", konstaterar Evi.
Passade på att ta några till bilder, när hon för en gång skull hade hållning. 😛
Svårt att tro att han bara är 4, när man ser den gråa nosen. ❤️
I tisdags åkte vi upp till svärföräldrarna för en liten minisemester och vovvarna njuter för fullt av att ha en tomt att ströva runt på. Kommer ha en del bilder att gå igenom och redigera när vi kommer hem… Tog en bild på Evi när hon spanar på husse och där syns ju faktiskt hennes muskler lite bättre. :)
Hm, bilden ville visst inte komma med verkar det som..
Ska försöka begränsa antalet bilder nu från minisemestern… 😉
Poolen var tänkt till vår lille gosse, men hundarna tyckte annat. 😎
#92: Ja, hans gråa nos bara tillför mer charm. 🙂 Haha, ja, vissa blir grå tidigt och andra inte alls. 😛
Det som skulle blivit en bild på Grim som låg och myste under ett träd, blev något helt annat…
Äntligen verkar det snart vara löp på G, för nu har hon gått från slimmad till uppblåst och pluffsig. Hoppas hon kommer igång snart och inte väljer att vänta tills vi ska bo i husvagn.. Fast kör hon igång nu lär höglöpet inträffa ungefär då. Kan bli spännande..
Grim tyckte det var så orättvist att bara lillebror fick bada! Nöjd blev han, när han fick som han ville. 😎 Lille gossen klagade inte över sällskapet direkt.
Ur den här vinkeln ser hon plötsligt inte lika långbent ut… ❤️
När "lillebror" varit på inskolning på dagis i några ynka timmar, saknar man honom såpass mycket att man måste ligga med huvudet på honom när han vilar. ❤️ Evi är verkligen frälst i sin "lillebror". 🙂
Mallig Grim idag, som fick inviga klövjeväskan. 🙂
Att bli uttvingad i regnet är inte snällt, tycker Grim och Evi! Sen att de prompt skulle ut just då var inget de lyssnade till. Det borde vi väl förstått att vi skulle vänt så fort de upptäckte att det spöregnade. 😉
Evi gjorde en omröntgen fredag förra veckan och idag gick det att se resultatet. Ännu en gång blev resultatet inte vad jag önskat. Min förhoppning var att hon kanske istället har C-höfter, men sån tur hade vi inte. HD D även denna gången, men nu fick hon istället ED grad 1. 😕 Tidigare var ED åtminstone u.a… Dags att läsa på ännu mer om kosttillskott och annat som kan förebygga problem så långt det går..
Igår begav vi oss ut, jag och "svägerskan" ut för att fota vovvar (och min 1-åring). Tack och lov ser det inte lika mulet och tråkigt ut som det faktiskt var.
Mäster grå-nos, som tyckte det var mycket roligare att flumma runt än att faktiskt sitta still och posera i ett par sekunder. 😛
Det är alltid lika kul att ta med sig kameran ut. 🙂
Den må vara blurrig, men jag gillar farten i den. 🙂
Jag bad Grim stå still i ett par minuter, så jag kunde få några vettiga bilder på honom. Den herrn har åsikter, må jag säga… 😉
Herrn med åsikter… Stå still i mer än ett par sekunder går ju inte för sig, när det är så härligt väder att härja runt i!
Grim brukar ju för det allra mesta vara lätt att få bra bilder på, men ibland får han för sig att låta hornen växa och göra precis så som han vill istället… På en mikrosekund hade han rullat sig i gräset så luvan hamnade på sniskan och toffsen gick att nå, sen såg jag bara ett svart streck med Evi efter sig..
Den här tomten behöver då ingen släde och flygande renar… 😃
Han börjar bli bra grå alltså… Men enligt honom själv är det ju inte särskilt konstigt alls.. Först en Evi som gör honom gråhårig och det där tvåbenta yrvädret gör inte saken bättre.. 😎