Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 4120 ggr
Chilli10
0

Bullhundar och barn

Hur är din bullhund tillsammans med barn?

Zvintos
0

Både Grim och Evi är helt underbara runt barn! Båda kommer från samma uppfödare och är vana med mindre barn från födseln. De har fått hälsa på en del små barn ibland ute på promenad, om föräldrarna frågat, och de är alltid lika snälla. De är lika lugna även runt riktigt gamla människor, har vi upptäckt. Glad Grim är som allra lyckligast när han är runt småbarn!

Denna bild är praktexempel på hur Grim är runt barn:
http://www.flickr.com/photos/bennettboxers/6537822951/in/photostream

Loveradio
0

Valle har bara träffat ett barn hittills. Och det gick hur bra som helst, han älskar allt och alla. :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

#1 Söt bild :)

Chilli är ganska osäker på mindre barn, jag tror inte riktigt att hon vet hur hon ska bete sig. Lillebror (9 år) går för det mesta bra. De tycker om varandra, och leker en del. Dock blir hon lätt lite för ivrig ibland så det har blivit någon huvudkrock eller två :P När de kastar boll o så är hon väldigt snäll.

LillyB
0

Liston har aldrig varit runt barn och första gången han såg ett barn så var det en liten kille på ca 4-5 år som hoppade och sprang emot honom och skrek. Liston blev väldigt rädd och förstod inte vad han var för nåt, så nu är han osäker på de barn han ser och jag låter inte barn hälsa på honom. För jag vet inte vad barnet gör, barnet kanske beter sig som den där pojken och skrämmer Liston ännu mer. Näe, har inget behov av att släppa fram barn till honom. :P Däremot så har min syster en liten son på 6 månader och han är otroligt nyfiken på honom, och försiktig. Så han kommer nog få lära sig med tiden vad ett barn är och att dom inte är farliga. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
0

#4 Vad tråkigt när de blir rädda pga av en sådan händelse. 
Nej, jag låter inte heller Chilli hälsa på någon alls ute faktiskt. Ser ingen anledning till det iom att hon är osäker på främlingar. Dumt att försätta henne i en situation hon inte gillar med flit.

LillyB
0

#5: Ja precis. Om folk kommer fram med sina hundar och både dom och Liston vill hälsa så visst, då går det bra. Då kan hundarna och personerna få hälsa. Men är jag det minsta osäker, tex om den andra hunden kommer mot Liston tyst med höjd svans och sänkt huvud, då säger jag stopp. Vill inte ha nåt dominanstjaffs. :P Eller barn då, som jag inte litar på då de flesta är väldigt oförsiktiga.
Bra att lära hunden att man inte kan hälsa på allt och alla också tycker jag :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

#6 Ja då blir det ju lite annorlunda. Hundar hälsar vi också på lite då och då. Barn tenderar ju att vara det tyvärr.

Ja, det håller jag med dig om :)

Zvintos
1

Även om man lär dem att inte hälsa på allt och alla, så funkar det inte  alltid. Mina är praktexempel på det, de har fortfarande inte fattat det. Oskyldig De är så "dumma" att de förutsätter att alla människor eller djur som inte beter sig elakt får man hälsa på. Tungan ute

LillyB
0

#8: Hahah aw, så sött! Skrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Zvintos
2

#9: Sött, men aningens drygt när man är ut och går. Tungan ute

Chilli10
0

#8 Ja, det blir ju svårare med hundar som är superglada i allt och alla :P

Loveradio
0

#8 Min är lika dum :P

AnneN
0

Velvet älskar barn, men tycker att de är lite läskiga då de är riktigt små, men så snart de är stora nog att kunna gå så är de helt ofarliga och lämpliga att pussa på i hennes mening.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillyB
0

#13: Så härligt!! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chalin3
1

Jodå, han älskardom…. lite för mycket… Som med allt annat, han blir helt exalterad och vill så gärna bli klappad och busa. Han vill för mycket och blir för hårdhänt, så barn gillar inte honom. Eller ja sådan är han mot allt och alla utom oss tre i den direkta familjen.

=( Lite jobbigt när alla tycker att han är pain in the a**

LillyB
0

#15: Naaw, han låter himla härlig! :) Älskar hundar som vill bjuda på sig själva sådär! Synd att de lätt blir lite flamsigt då de blir så till sig!
Men man ska ändå vara glad att man har en så positiv hund! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

[Empisen]
0

Nu är inte Silas så gammal.. Men han älskar barn i dagsläget! Glad Jag har småsyskon som han mer än gärna myser med.

liiillap
0

Mixy är blandras på 4 raser men 2 av dom är bullhundar :)

Hon är duktig och tålmodig med barn, hon går hellre undnan med svansen mellan benen när barnen hoppar över henne och drar i henne..
Det har dock hän EN gång att min systers son satt på hennes rygg och drog henne i öronen .. då sa hon ifrån med morrning och huggningar emot honom.. Men då slutade han och hoppade av henne. Så hon gjorde inte illa honom eller så :)

Chilli10
0

#15 Säger som #16 att det låter härligt :) Men kan förstå om det blir lite jobbigt.. Hur gammal är han?

#17 Härligt, hoppas att det håller i sig! :)

#18 Om ett barn skulle slita och dra i min hund hade jag faktiskt sagt åt honom eller henne att man faktiskt inte gör så mot en hund. På så sätt slipper j uhunden säga till på egen hand och då slipper man eventuella skadade eller rädda barn.

Kalli
1

Trams gillar barn så länge de inte blir för många och är för på, han är rätt välkänd bland områdets ungar som gärna hälsar och ger honom godis. Som med det mesta får man dock passa honom så han inte blir för uppspelt, barn är ju små och han skulle kunna välta omkull dem om han började hoppa och leka.

Chalin3
0

#16 och 19

Han är bara strax över året. Jag älskar ju honom precis så som han är, fast ibland tycker även jag att det blir lite mycket. För samtidigt som han ser någon annan så tappar han öronen och hjärnan kopplas bort.

Men ja hellre en hund med den energin än en hund som inte vill något alls.

Hoppas jupå att han ska lugna sig lite de närmaste två åren.

Jag visste vad jag ville ha, och varför men det blev lite mer än jag hade tänkt mig.

Chilli10
0

#21 Okej, då kommer han förhoppningsvis lugna ner sig lite precis som du skriver :)

Loveradio
0

#21 Exakt så är Valle också. Han blir så otroligt glad när vi får besök. Lite för glad. Speciellt när pappa kommer Tungan ute Går inte att få kontakt med honom för att hjärnan kopplas bort som du säger. Men jag tror det blir bättre med tiden.

Inne kör jag med Cesar-tekniken att man ska "äga" hallen. Han får sitta i vardagsrummet och vänta tills han lugnar ner sig innan han får hälsa. Och försöker han ta sig fram så blockar man honom med kroppen.

Chalin3
0

Ja harförsökt med det också, grejen är att han inte lugnar ner sig riktigt.

När mamma var här och hälsade på i 2½ dag så lugnade han sig inte förränhon hade åkt. Men det är ju ett tag sedan och han är lite äldre nu, så kanske det skulle gå bättre nu…När husse kommer hem vet Simba att han får hälsa om han sitter och väntar tills han fått av sig kläder och skor. Men det är ju en helt annan sak när det gäller familjen.

Chilli10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chilli tillsammans med lillebror som tittar på tv :P

tezzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina funkar bra med barn, Rex är mer van med bebisar/småbarn eftersom förra ägarna hade en dotter på 1 år när jag hämtade honom, Freja älskar barn, men kan vara lite pang på, men så fort dom går själv så är hon jätte försiktig, då vill hon inte att dom ska ramla och bli ledsen, hon har gjort misstaget och råkat vält ett barn engång av glädje, sen lärde hon sig