Fönstertittning
Hahha, snyggt! 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Snygg stil. 

hahahahahahahaah,,,, asballt ju.. :-D
Hahaha! :D Vilken stekare! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Hahha så söt 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi har en här hemma som också gärna står i fönstret och har koll. Vi bor alldelens intill skolan så kl 12 och 14 har han stenkoll på barnen som går från skolan =)
När han står i soffan står han lite på sned och kikar och när han blir lite trött eller det inte händer något på ett tag så lägger han sig ner över ryggstödet så dynorna trycks ihop totalt. Men så kan han sanbbt ställa sig upp och ha koll igen.
Fast jag har upptäckt att han börjar morra ochs källa om det passerar hundar så får nog försöka få honom att sluta med det.
Liston har en egen bänk på den inglasade balkongen som jag bäddat med fårskinnsfäll. Där ligger han gärna och håller koll på folk och hundar som går förbi. Jag hör ofta tanter som står nedanför och pratar gulligt med honom och ibland träffar man någon på promenaderna och får höra "visst är det han som brukar ligga och spana på balkongen?". Så grannskapet har koll på honom också! :D Han är för det mesta tyst, men kommer det en schäfer så börjar han morra. :P
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Akillez är oxå en fönstertittare ;)
#8 Åh, egen bänk och allt :D Haha, bara på schäfrar? ;)
#10: Haha japp! Då han var ca 4 månader så blev han attackerad av en stor schäferhane och efter det så reagerar han på alla schäfrar. Just den schäfern som anföll honom bet även ihjäl en liten hund förra vintern och har nu munkorgstvång. Känns läskigt att tänka på att den hunden stog över min valp en gång i tiden. Ägaren kan inte hantera den och den sliter sig ofta, attackerar både hundar och människor och den är riktigt riktigt ökänd i området. Ser Liston honom på 200m avstånd så blir han helt galen och skäller och försöker slita sig, schäfern också. Men ser han en annan schäfer så blir han mer osäker och morrar/skäller om de kommer för nära. Andra hundar blir han mest glad att se eller så bryr han sig inte.
Inte schäferns fel dock, det vill jag vara tydlig med. Den ursprungliga ägaren är narkoman och alkoholist, så hunden har troligen inte haft det lätt alls. :( Den dom har hand om hunden nu tränar honom så gott han kan och jag hoppas han lyckas få bättre ordning på den, verkar faktiskt som så om man jämför dagens läge med hur han varit. :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#11 Jaha, det var ju inte bra =/ Känns som det är ganska vanligt att hunda blir rädda för ett visst utseende på hundar efter attacker odyl.
#12: Ja, det tycker jag också. Min familjs hund gillar inte små hundar som JRT osv. Hon har blivit påhoppad ett flertal gånger av olika JRT och andra småhundar och hon är en blandis på 30kg så det har ju inte varit så hemskt för henne, men hon tycker att dom är irriterande och jobbiga. Så hon skäller om hon möter en sån hund, men inte mot större hundar. :P
Med schäfrar tror jag också att det kan bero lite på deras svarta mask och att de har en lite kurad gångstil (vissa utst.avlade) som gör att vissa hundar blir osäkra på dom. Men det är bara en teori jag har! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#13 Se där, det är ju lite trist när det blir så. När hunden väl har fått en sådan idé och sedan alltid gör på ett visst sätt när den möter vissa hundar blir det ju svårare o svårare att bli av med beteendet desto längre det går.. O det kan bli svårt att bli av med =/
#14: Ja verkligen :/ Men ska försöka hitta någon snäll schäfertik som Liston kan hälsa på, kanske att det kan göra susen. :) Lady kommer nog aldrig gilla småhundar dock.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#15 Ja, får hoppas på det! :)