Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 4910 ggr
Zvintos
0

Fyrverkerier - hur reagerar era?

Hur har era reagerat på allt smällande?

Hanen är med om sitt 2:a nyår och i år reagerar han mer än han gjorde förra året. Det har börjat smälla redan för 1-2 dagar sedan, men då bara någon enstaka gång och då har det gått bra. Nu börjar det smälla mer ihållande och han är inte jätteglad direkt. Ingen jättereaktion, men han kan inte slappna av, utan hässjar och vet inte om han vill vara med oss i vardagsrummet eller gå in på toaletten. Vi har ställt toadörren lite på glänt och lagt in hans dyna därinne, så han kan välja att gå in där om han vill. Tiken reagerade bara när det smällde till en rejäl en när vi var ut en snabbis, men härinne så ligger hon och sover medans det smäller.

Loveradio
0

Det är ju Valles första nyår och ingen reaktion hittills. Glad peppar peppar ta i trä. Det har smällt då och då sen kl 16. Det stora testet blir ju vid 12-slaget då det kommer smälla mycket. Men jag hoppas att han hålller sig lugn. Han har bara kollat ut genom fönstret då det small första gången, sen dess har han gnagt på sin tuggring och nu sover han.

Skulle ju vara underbart om han inte bryr sig. Då kanske han är skottsäker på MH också.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Zvintos
0

#1: Just det där med hur de reagerar på fyrverkerier och på ex skott på MH har jag fått lära mig är två helt separata reaktioner. Kan ta en fd klasskamrat som exempel. De hade två jakthundar som var superduktiga och de sköt många älgar för dessa. Men när det var nyår var dessa helt förstörda och de fick åka ut till en stuga mitt ute i ingenstans för att slippa droga hundarna helt medvetslösa.

Loveradio
0

#2 Jaså? Men jag tänker att fyrverkerier låter otäckare än skott och om han inte reagerar på fyrverkerierna så borde han ju inte bry sig om skott heller. Men jag kanske tänker tokigt?

AnneN
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Velvet älskar fyrverkerier och blir helt galet lycklig vid 12-slaget på nyårsafton! Skrattande

Lyckades komma ihåg kameran denna gång så filmade henne då hon följde med ut och tittade på fyrverkerierna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loveradio
0

#4 Haha Skrattande så glad vovve. Ser ut som hon vill hoppa upp i luften och fånga dom. Kul att du lyckades fånga det på film!

AnneN
0

#5 Ja jag skulle absolut inte våga ha henne lös då det skjuts raketer, för jag misstänker att hon skulle apportera dem innan de farit iväg! Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zvintos
2

Tack och lov fick nyårsfirandet ett helt annat slut än vi trott. När det smällde som värst stod jag med kameran ute på balkongen och sambon med. Evi ville följa med ut just för att jag stod där, fortfarande helt oberörd av allt smällande och färgsprakande. Grim var lite tveksam, men följde efter lite lockande med ut han med och satt vid husses ben. Efter det var han mycket lugnare, när han upptäckte att det blev inte värre än såhär. Sen gick vi in och han slocknade i soffan.

LillyB
1

Jag var på ett nyårsfirande med den unga delen av släkten och hade Liston med mig. Inne i huset så brydde han sig inte alls om raketerna så då vi skulle gå ut vid tolvslaget så gick jag ut med honom på bron och han hörde/såg några raketer men brydde sig fortfarande inte. Så jag tog med honom ut och under värsta 12-slaget så satt han bara stilla och tyst och kollade. Han var inte rädd, men lite fundersam var han allt. Även då grannen skjöt av en damplåda 10 meter bort så höll han sig lugn, tror jag vart räddare då faktiskt. Sen gick vi in och han hade svansen lite lågt, men han fick iallafall se att sådär går det till och värre än så blir det inte. Så direkt då vi kom in så tog han en sko i munnen och sprang runt och var superglad! Han somnade rätt så fort och då vi snart gick ut igen för att åka hem så brydde han sig inte om se sista sena raketerna. Så man kan nog kalla honom raketsäker! *ta i trä* :D

Lady, familjens hund, brukar bli totalt panikslagen på nyår och ifjol rev hon hela källaren och kissade på sig. Eftersom hon är lite äldre så har vi varit extra oroliga inför iår. Men mamma åkte med henne ut till sommarstugan på kvällen och under tolvslaget så åkte hon bil med henne. Hon höll sig lugnt med lite flåsningar och darrningar, förutom då en raket small av intill bilen för då kröp hon under sätet. Men då dom skulle skjutsa mig och min syster så satt hon bara glad och orädd, ifjol vågade hon inte gå ut på en vecka.

Så detta nyår var ett väldigt bra nyår! Skrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Loveradio
0

#7,8 Härligt Skrattande

LillyB
0

Ja! Skrattande

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
1

Chilli har varit med om fyrverkerier tidigare, och då har det varit lugnt. På nyårsafton låg mest still när det smällde, lyfte bara huvudet litegrann. Vid tolvslaget small det på rejält och hon blev lite nyfiken när sambon o jag gick ut på ballkongen. Hon ville ut först, men sen in igen. Så ställde hon sig upp mot fönsterbrädan o kollade ut, efter en stund gick hon och la sig.

Den första rottisen familjen hade ville jaga raketerna :P

thilda-
1

Akillez var nyfiken och framåt och inga reaktioner på rädsla här inte!
Han va med oss ut på balkongen vid 12slaget och hade tassarna på räcket och tittade :) och skällde som en dåre när vi ropa gott nytt år till alla så han önskade väl gott nytt år till alla hundar där ute ;)

LillyB
0

#11: Härligt! Men kanske inte så härligt om dom vill jaga raketerna! :P haha

#12: Va skönt att det gick bra! :) Har han varit med fler gånger?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

thilda-
0

#13 detta va hans 2a nyår :)

LillyB
0

Okej! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

#13 Nja, pappa fick hålla koll på honom ordentligt då :P

LillyB
0

#16: Haha det förstår jag! :P

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Kalli
0

Andra nyåret med min hund, första spenderades i Övik där det var ganska lugnt. Detta främst i bilen mellan Övik och Göteborg men vi lyckades såklart pricka våran ankomst till tolvslaget. Det lät allvarligt som tredje värdskriget på väg in till lägenheten, Lyckligtvis är Trams till 99 procent oberörd, samma med tiken också. Lider dock med de hundar som är rädda eftersom det fortfarande smäller här i Göteborg en vecka efter!

LillyB
0

#18: Härligt för dig och hundarna! :) Usch, avskyr då folk smäller på annan tid än tolvslaget! Verkligen noll respekt, hänsyn och förståelse.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

#18 #19 Här har det smällt en del efteråt också =/ Förstår verkligen inte grejen med det!

Elshira
1

En bekants hund är livsfarlig när smällarna kommer fram… Han ska fånga dem (när man håller på att skjyta upp dem)! Förvånad Med andra ord inte det minsta rädd, han beundrar bara smällarna i skyn. ^^

Hakuna matata!

Elishia
0

Alla mina hundar är skottfasta vilket är jätteskönt. Jag har haft turen att aldrig äga en skotträdd hund.

tezzla
0

vi var hemma på nyår som vanligt och titta på film pch åt mat, hundarna helt obrydda, tuggade ben och sen sov dom hela kvällen, det small lite raketer sista rastningen och då blev min russel som en giraff, men ingen av dom är rädda som tur är, lite nyfikna ute när dom hör/ser

LillyB
0

Skönt att många har skottfasta hundar!! Glad

\\\\\\\\\\\\\\\\_