Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 4599 ggr
Zvintos
0

Lik sina föräldrar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är era hundar lik en av sina föräldrar eller kanske båda, eller mest lik någon annan släkting?

Vår hane är väldigt lik sin pappa, om än aningens mindre än honom.
Grim till vänster och pappa Roki till höger.

myra82
0

Min tik är mycket lik sin mor både utseendet och beteendet, dock lite större än sin mor. Brodern till min tik är kopia av fadern.

Zvintos
0

Evi tycker jag personligen är väldigt lik sin mamma Tarza, särskilt ansiktsuttrycken. Men enligt uppfödaren är Evi väldigt lik sin mormor och ju mer jag kollar på bilder på henne desto mer förstår jag vad hon menar. Glad

Evi

Mamma Tarza

Och så mormor Chery Fortunate
Bild 1, Bild 2, Bild 3, Bild 4.

thilda-
0

Akillez är som en kopia av sin mor, men han är mer atletisk och smidig i kroppen och saknar vitfläck på bröstet :)

LillyB
0

Hm, svårt att säga! Vad tycker ni? :D

Personligen ser jag mycket av pappan Spike i Liston, men pappan var gigantisk och Liston är mer i storlek som sin mamma Bimbo. Liston har också sin mammas teckning men sin pappas tigrerade mönster.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Loveradio
0

#4 Utseendemässigt är han mest lik sin pappa :) men storleksmässigt och färgmässigt var han ju lik sin mamma.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fjordell
0

Izor är pappa, Diva är mamma och Dozer är halvbror.

Jag tycker att Jackson är mest lik sin brorsa, just nu. Han har ju dock inte vuxit färdigt ännu, och har fortfarande ett ganska valpigt utseende. Men jag klagar inte alls över att han är mest lik Dozer, för han är svensk utställningschampion så det känns rätt bra ändå Skrattande

LillyB
0

#5: Som jag tycker då :)

#6: Jättefina allihop! :D Håller med om att han är mest lik halvbrorsan, utifrån bilderna. Men hade han haft samma färger som pappan så ser jag även en stor likhet där!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Fjordell
0

#7 Totalt medhållet! Flört Izor är dock sjukt liten! Han är biffig, men väldigt liten. Han är bara 48 cm, medan Diva är lika stor. Ändå är Jackson inte ens året ännu och är 54 cm hög. Lilla mutanten ska ta extra lång tid på sig att växa bara för att hålla mig borta från utställningar säkert, haha! ;D

LillyB
0

#8: Hahah naw! :D Men härligt med stora mutanter! ;)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Fjordell
0

#9 Att det då är, bara mer att älska!

OT: Hur stor är din kära Liston? Han är så sjukligt vacker!

Zvintos
0

#4: Jag ser faktiskt lite av båda Listons föräldrar i honom. Glad

Zvintos
0

Gjorde ett kollage så ni får se Grims mamma också. Han har visserligen lite av båda, det har han. Men ju äldre han blir, desto mer liknar han pappa Roki.

Memzo
0

Lite off topic, men måste bara fråga!

LillyB, Listons mamma Bimbo. Hon råkar inte bo runt Göteborg? Förvånad

LillyB
0

#10: Ja visst är han! :D Han är 50cm i manken och väger 30kg, men ska nog väga 28kg. Ibland känns han skitstor men ibland skitliten, så jag vet inte riktigt hur stor han är haha :D

#11: Okej! :D Bra, för båda är himla fina!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

LillyB
0

#13: Umh.. ja! Förvånad Vänersborg, vadårå?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Memzo
0

#15 min lilla far var hundvakt åt en tik som hette Bimbo. När jag såg ditt inlägg fick jag bara en känsla av att det var den hunden…? Förvånad

LillyB
0

#16: Vi tar det hela på PM, lite off topic! :)
Men vilket sammanträffande! Förvånad

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Ixectrona
0

Wikus ser mest ut som sin farbror Sanchez (Frekes Achilleus), men av sina föräldrar blir det pappa Abbe. (Frekes Absalon.)

Ibland tycker jag även ansiktet, med läpparna och halsskinnet, påminner om mamma Nicki.

Nu har förstås både Abbe och Sanchez hunnit lägga på sig mycket mer muskler då de är två år äldre, och Wikus är kastrerad.