Utställningar 2012
Är det fler än jag som kommer åka på utställning under 2012?
Har idag anmält mina två till en inoff i Örebro nästa månad (11/2). Känns spännande att se vad de tycker om tiken först och främst.
Vad roligt! Kanske åker på någon för att titta :)
Så jag ska inte ställa, men skulle tycka att det var roligt. Får dock blir med en annan hund ;)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Ja, vi ska ju på fler under året. De jag hoppas kunna åka på är Avesta i Juni, Askersund i Augusti och sen Stockholm i December.
Sen får vi se hur det är med formen för dem när det närmar sig. Uppfödaren till vår fodertik hade som önskemål att hon ställs ut och det var främst därför som jag valde denna tik också. Även om hon nu blivit väldigt hög. 
Okej, får hoppas att det går bra! :) Vem vet, kanske åker till stockholm i år igen. Det var himla kul tycker jag 
Ska du ställa Grim på någon mer än inoff?
Nej jag har en ful hund så vi skippar utställningarna. ;)
#3: Troligen ställs han på samma utställningar som Evi. 
#4: Hahah! :D Nemen så du säger!
Och min är en "oäkting" så blir inga utställningar för Liston heller. Men jag funderar starkt på att gå på någon nära utställning för att träffa lite olika raser, individer, ägare och uppfödare. :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Jag vill gärna ställa ut min grabb men vi måste träna en hel del först. Bl.a på att stå still när någon närmar sig honom och inte bli otroligtjättesuperduper-glad och börja hoppa. Känns som att det… inte direkt skulle vara så uppskattat av domaren 
Och blir det utställning så får nån annan ställa honom för jag har nog inte riktigt nerverna att göra det själv.
Så det blir nog ingen utställning i början på året utan isåfall senare iår. Kanske åka på nån Boxerspecial. Får se vad det finns för några.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#7 Haha, detta får mig att fundera på hur det egentligen ser ut när boxrarna ställs :D Men övning ger färdighet antar jag 
#7: Jag minns jag var supernervös inför första utställningen, men den nervositeten försvann så fort vi kom dit.
Är väl "sportnerverna" som sitter kvar, att jag är nervös som fasen innan och sen släpper det väl när det gäller.
Karlskrona 25mars (?) tror jag och 1/4 karlstad sen har jag inte tittat så mkt mer :P tyvärr så missade jag anmälan till Örebro :( annars hade vi åkt dit med
#8 Hahah
jo precis
#9 Åh så skönt att det släpper sen när det väl gäller
det är ju nästan så det ska vara. Själv tror jag min nervositet skulle hålla i sig hela tiden. Kommer väl släppa i bilen på tillbakavägen.
#10: Du hinner väl skicka in? Jag skickade in min idag. Är ju idag det är sista dagen.

Den 12/1 är sista anmälningsdag till Örebro..
Kolla in min hemsida:
#13: 9:e står det på deras hemsida.

Och 12de står det på Internet anmälan på SKK:)
Kolla in min hemsida:
Där jag har kollat så var anmälan igår..:) men de e ingen fara.. kommer fler utställningar ju ;)
Jag skulle hemskt gärnaställa honom, men eftersom han är krypt blir det tyvärr inget med det 
#17 Vad tråkigt 
Sådär, nu kom PM för utställningen på Kvinnerstaskolan. Lite drygt 430 anmälda hundar. Totalt antal staffar: 6st. Dvs 4 till bortsett från mina. Vore skoj om Evi inte blev ensam staffevalp, men skulle tro att så blir fallet. 
#19: Oj, det var inte många staffar! :P Men hoppas det går bra! :D Vi vill ha en massa bilder!! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#19: Hehe nej, det var det inte. Men åtminstone 1 mer än förra inofficiella vi var på. Då var det 5 stycken. 
Massa bilder kan jag garantera att det blir. Dock inga när jag själv är i ringen, eftersom sambon kommer dit senare (fel tid på dygnet för honom).
#21: Okej! :) Tråkigt att vi inte får se då du är i ringen, men det blir nog väldigt intressanta bilder ändå! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#22: Alternativet är att sambon kommer tidigare = trött och grinig sambo. 
#23: Då får han vara trött och grinig tycker jag!! :) Inte varje dag ni ställer ut ju! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Sambon sa att han ev kan stanna lite, om det inte tar för lång tid. Om vi är klara runt 12 som senast så kunde han stanna. Och längre än så tror jag inte vi blir kvar. Inte blir det några BIG eller BIS-uttagning för mina, det tvivlar jag starkt på.
Så det blir nog lite bilder på oss i ringen också.
planerade nu är sundsvall, västerås,, österbybruk, lidköping, kanske lilla sthlm, sen högbo alla 3 dagar, ställer bullmastiffer alla ggr utom en dag i högbo då ställer jag jack russel
Jag har anmält min kines till två inofficiella utställningar nu i februari. Ena i Örebro och den andra i Karlstad. Såg dock att det var hela 26 anmälda kineser och då lär det bli trångt i ringen och min hund gillar inte när andra hundar är för närgågna.. Så vi får se om jag åker till Örebro eller inte.
Annars har jag tänkt att jag ska klippa ner henne till sommaren och bara åka på ringträningar och träna med andra hundar för att sedan börja mer seriöst och ställa ut på officiella nästa år.
#27 Hur lång tid tar det innan pälsen växer ut på dem sen då? Har läst att det kan ta flera år innan de bli hel/långpälsade igen 
#28 Det tar väll ca 10-12 månader innan dom blir helt utställningsbara.
Egentligen ville jag ha en naken men då dom ofta har dåliga tänder och får finnar/pormaskar som måste skötas om så blev det en puff. Jag hade väll i baktanken när det blev en puff att raka ner den kortkort till en nakenpuff.
Men eftersom har köpt henne med bibehållen avelsrätt så tänkte jag att jag skulle vara snäll mot uppfödaren och ställa ut henne någon gång även fast det inte var något krav :)
#29 Okej, inte så lång tid som jag läst att det skulle ta då ^^
Det är fint att raka ner dem tycker jag! :) Snällt av dig, men det kan ju vara kul att testa på också ;)