blir störd på.....
jag kanske är dum, knäpp eller okunnig vad vet jag men jag blir störd på att så många säger Engstaff om Staffordshire Bullterriern bara för att man förkortar American Staffordshire Terrier som Amstaff…
Jag har till och med kommit i en diskution om just detta och fått som svar,, att ja men man säger ju amstaff så varför inte engstaff??
Det är ju en helt annan sak som jag ser det,,, det heter Amerikan Staffordshire terrier,, dvs amstaff i ren forkortning,,
den andra rasen heter Staffordshire Bullterrier,, var fasen kommer eng in?
jag fick då till svar,, det finns ju inget rätt och fel på smeknamn,,, eeeemn nej,, men detta är ju forkortningar och inga smeknamn,,,
eller tänker jag galet här? oavsett vad så blir jag lite störd över detta.. energitjuv…. ja absolut… 
//Linda
Det handlar väll om att raser ursprungligen kommer från England, men jag förstår inte heller varför man sätter in det i tilltalsnamnet! Folk lärde mig då jag var ung att de hette Engelsk Staffordshire Terrier, vilket är felaktigt såklart och det tog ett par år innan jag förstod det. Det värsta är att säga Engelsk Staffordshire Terrier, men Engstaff är inte så mycket bättre heller. Staff och Staffe ska det vara tycker jag! 
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Det stör mig också grymt mycket, så du är inte ensam 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Kan inte påstå att det stör mig sådär jättemycket, även om det såklart inte är "rätt" namn/smeknamn.
Lite halvt OT, gillar ett smeknamn min hane fick på Facebook: Tank of love. Så efter det brukar mina kallas för pansarvagnar/pansargrisar.