Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 1905 ggr
myra82
0

Enda svarta :)

Nu har en utav Sveriges få kennlar importerat en svart fin liten tosa hane - enda svarta i Sverige. Ska bli kul att se hur han utvecklas och förhoppningsvis kommer han att bidra med mycket gott i den svenska tosa aveln.

Min egna dröm är att inom några år importera en brindle färgad.

Itchy
0

åh vad kul :)

tosa är verkligen en spännande ras, träffade en tik för ett par år sen, och jisses vilken underbar ras ^_^

You can't spell Bitchy without Itchy

myra82
0

Ja dom är helt underbara :)

Du kommer inte ihåg vad tiken eller ägarna hette?

Itchy
0

tiken hette Sayuri & var en import, ägarna kommer jag ej ihåg namnet på :/

myra82
0

Åååå :) det är min tiks mamma! Jonas och Linda heter ägarna. Sayuri dog tyvärr i galopperande lungiflamation.

Itchy
0

:D men vad kul, verkligen en underbar tik…
synd att höra att hon inte finns mer :(

myra82
1

Ja det är mycket sorgligt :(

Loveradio
0

#1-4 Vilket sammanträffande Glad

TS hur många Tosor (säger man så?) finns det i Sverige? Vet du det?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

Visst faktiskt inte ens att det fanns i andra färger. Har vad jag vet bara sett bilder på den beige/bruna varianten.

Btw, vilket sammaträffande att det var din tiks mamma. :)

LillyB
0

Himla kul med en svart Tosa i Sverige! Ser fram emot rasens utbredning! :) Har tyvärr aldrig träffat en Tosa. Och vilket sammanträffande att Itchy träffat myra82s tiks mamma!! :D Dessvärre hemskt tråkigt att höra att hon gått bort :(

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Itchy
0

träffade Sayuri när hon var ca 6 mån gammal då vi var där för att försöka betäcka deras cockertik, tyvärr så fattade inte riktigt våran hane vad han skulle göra, och var mer intresserad av att följa efter Sayuri :P

en tosa är en av de hundar jag absolut kan tänka mej att skaffa, och en svart vore ju ngt av en dröm :)

myra82
1

Vad jag vet finns det nu 12 stycken tosor i Sverige men förhoppningsvis blir det mer i sommar då det är planerat att min tik ska ha valpar då :)

Mischa
0

Intressant, har sett att färgerna varierar en hel del på kamptosorna, men inte att det förekommer så mycket annat än röda på utställningslinjerna…en kul tillskott med andra ord.

≧◔◡◔≦

myra82
1

Ja det är roligt, också behövligt och spännande med lite nytt blod här.

Loveradio
0

#11 Okej :) kul

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com