Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: övrigt-och-ot
Läst 3587 ggr
Chilli10
2

Positiv och glad

Hej på er därute i kylan :)

Vill bara dela med mig av några saker som fått mig väldigt positiv och glad på senaste veckan.

1. Jag har fått "nytt" jobb! Nytt i den bemärkselsen att jag kommer att bli anställd av det riktiga företaget och inte inhyrd till dem via bemanning längre. Kommer ha samma arbetsuppgifter, men betydligt bättre betalt! 
Har varit en sjukt lång anställningsprocess först 3 olika tester (personlighet/värderingar/logik/simultanförmåga mm), sedan intervju ett hos rekryteringsföretaget och till sist intervju hos själva företaget. Det hela höll på nästan 3 månader. Så jag blev så galet glad när jag i måndags fick veta att jag fick jobbet! Skrattande

2. I tisdags när jag vägde mig hade jag gått ner 5 kg. :) Har hållt på med viktnedgången sedan november så jag tyckte att det blivit lite för mkt ;) Nu är det mellan 3-5 kg kvar. Lite beroende på hur jag känner när jag väl är där. :) Målet är att nå dit till 1 maj. :)

3. Det mest hundrelaterade ;) Att ha kommit igång med WP/DW-träningen med Chilli. Vi märker på henne att hon tycker det är roligt, så det känns jättebra. :D Har träffat trevliga människor (och hundar) som ska blir roligt att lära känna. :) Har som jag skrev i en annan tråd varit och beställt sele. Jag längtar tills den är klar!

Har du något att dela med dig av som gjort dig glad och/eller positiv den senaste tiden? Glad

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad härligt med så mycket positivt  Skrattande

Jag har gått arbetslös nu mer eller mindre men för lite mer än en vecka sen fick jag jobb i ICA-butiken som ligger på andra sidan gatan där vi bor!
Så det var ett väldigt positivt besked för mig, och för hundarna som jag kan rasta på rasterna Glad

En annan positiv sak är att min Heffaklump går framåt i utvecklingen efter allt. Första månaderna hos oss hade hon otur och tappade väldigt mycket i vikt då hon bodde mer på djursjukhus än hemma näst intill.

Hon fick ibland inte äta överhuvudtaget och när hon väl fick äta så var det små mängder. Och då hon också växte så resulterade detta i att hon vart tunn och hamnade efter i utvecklingen.

Men nu är hon på G och börjar bli riktigt fin! Hon är idag i ett perfekt hull och musklerna kommer mer och mer för varje dag som går tycker jag! Flört Å det känns verkligen positivt!

Chilli10
0

#1 Visst är det härligt!
Åh vad skönt med såå nära till jobbet! Grattis till jobbet :D
Skönt att det går frramåt med henne efter så mkt otur. Hon ser jättefin ut :)

Maliiin
0

#2 Ja verkligen :)

Ja det är kanonbra! Bättre kan man inte få det :D Tack så mkt :D

Zvintos
0

Det jag kan komma på sådär på rak arm som förgyllde min dag var när jag äntligen hittade en utställningsbur åt hundarna. Den må vara stor, men trots det smidig att bära med sig eftersom den är ihopvikningsbar. Den står framme (alltid öppen) så att hundarna vänjer sig vid den och känner sig bekväma. Glad

Även glad att min kaninhane gick igenom på utställning och fick åtminstone OK poäng.

LillyB
1

Åh, vilken härlig tråd och vad glad jag blir för er skull allihop!! :D

För mig har det hänt väldigt mycket positivt på kort tid!

1. Jag har blivit beviljad ett lån och fått 25.000:- överförda så jag kan gå hundinstruktörutbildningen här i stan! :D Nu väntar jag bara på besked om jag blir antagen eller inte men då jag mejlade så fanns det platser kvar och enda kravet var att man skulle ha hundvana. Utbildningen är mest hemifrån med läsning, uppgifter och projektarbeten men man har också träning med sin egen hund hos utbildarna några helger under det år det pågår. Så det är väldigt bra för Liston och bra för att jag kan jobba under utbildningens gång.

2. Jag blev uppringd av en man som frågade om jag var intresserad av att jobba med djurförsäkringar hemifrån. Helt otroligt roligt! Det handlar om djur, det är ett respekterat företag och arbete och det är hemifrån vilket är underbart bra för Liston! Han ska komma på arbetsintervju hos mig någon dag nu i veckan! :D

3. Den skadade katten jag tagit hand om har kommit över den kritiska fasen! Operationssåret är läkt och infektionsrisken är nu obefintlig, han slipper tratt och han slipper mediciner! Trots att benet fortfarande är brutet och det är ihopsatt med metall så känner han ingen smärta utan använder benet helt som vanligt, vilket såklart känns underbart! :D Det tråkiga är väll att han redan börjar bli less på hundburen som han måste vara i.

4. Min Norska Skogkatt hona på 13 månader har kommit upp i vikten 5,2kg, vilket är mer än vad många vuxna honor väger! Hon är alltså en riktig tungviktare och eftersom jag ser en rejäl storlek som viktigt (framförallt då jag ska avla på henne) så är det mycket glädjande! :D Hon kommer nog växa på sig ännu mer också!
Min Norska Skogkatt hane har också gått upp i vikt, men gått ner i fett! :D Så nu väger han 5,6kg och är 10 månader. Lite kastratmage kommer han nog alltid ha men han är nu inte ohälsosamt fet längre! 

5. Efter att ha suttit ihopkrupen i soffan med laptopen och fått ryggvärk så har jag äntligen ordnat ett riktigt kontor! :D Bor i en etta (50kvm men ändå en etta) så jag fick prioritera bort matbordet i köket eftersom jag lika gärna kan äta vid ett skrivbord och de som kommer hit äter aldrig. Så nu har jag en skön stol, ett snyggt skrivbord som passar in exakt på millimetern där den står, och det blev snyggt!! Jämt då jag sitter här så ligger katterna i varsin korg på skrivbordet och Liston ligger i en korg under skrivbordet, dessutom har jag den räddade katten precis bakom mig. Och allt kostade mig bara ca 500:-, så lätt värt det! :D

6. Efter att ha levt på godis och skräpmat i två månader så har jag äntligen kommit på rätt spår igen och börjat äta bra mat! Jobbar på sötsuget men jag är envis!

7. Jag har ÄNTLIGEN storstädat! :D Städa går bra, men själva storstädningen gruvar jag mig alltid länge för och då det väl är gjort så är det ju så skönt!!

Kökskontoret på bilden precis då jag satt upp det. :D Nu är det en korg på skrivbordet där ena katten sover och den andra katten sover i den lilla papperskorgen på bänken. Hunden i en korg under och bakom allt står kändiskatten Theos bur. :) Jag blev skitnöjd iallafall! :D Använder ytan så mycket mer och det är betydligt charmigare än ett bord med fyra stolar som bara står och tar plats.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
0

#3 Nej knappast :D

#4 Fin bur :) Skulle också vilja ha någon slags bur till Chilli tex i sovrummet så att hon har ett litet eget krypin. Har dock inte plats nu..

#5 Härligt att lånet blev beviljat! :D Blev jättefint med skrivbordet också. Många positiva saker :)

Loveradio
0

Åh vilken härlig tråd! Gläds mer er Skrattande

#5 Ser mysigt ut Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

#7 Ja =)

Ingen mer som har något glatt att dela med sig av? :D