Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 5308 ggr
Chilli10
0

Testat på weight pull/drag weight

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var vi och tittade när några körde WP med sina hundar. En rottisblandning, en rottis och en pitbull. Först gick vi bara med när de körde drag weight och sen tittade vi när de gjorde vagnsmomentet.

Vi fick även låna en sele och testa att sätta på henne. Chilli brydde sig inte nämnvärt. Sen testade vi även att sätta på en lätt kedja, och inte heller då var det några problem utan hon knatade på :)

Idag träffade vi två pers och tre hundar och gick med när de körde dw. Så nu har vi även testat det en lite längre sträcka. Chilli var superduktig :)

Efteråt fick hon busa lite med de andra hundarna med. Kalaskul!
De vi träffat hittills har varit jättetrevliga och välkomnande :) Vi ser fram emot nästa träning.

Loveradio
0

Vad kul! Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Zvintos
1

Vad skoj! Vet hur Grim "lyste upp" när han fick på sig selen. Även om de fick ta en annan sele än den de trodde han kunde ha, eftersom hans huvud var för brett, tjockskallen. *skrattar*

Chilli10
0

Jaa, jättekul! Hon var positiv och glad så hon verkar gilla det! #2 Haha :-D tränar ni någet nu? Har ni beställt sele? vi tänkte försöka beställa en sele så fort som möjligt, men vi får låna en så länge. :) Det är svårt att bestämmma vilken färg man ska ha osv :P

Zvintos
0

#3: Tyvärr tränar vi inget i nuläget, utan sele får vänta till våren. Svårt att bestämma mig också vartifrån vi ska beställa. Tungan ute

Loveradio
0

Hardcoreharness har ju riktigt snygga selar med hög kvalitet.

Chilli10
0

#3 Okej, ja supersvårt :P #4 Ska beställa därifrån :) har läst att man får lite rabatt om man är medlem i swba med, så det är ju bra :) De som har hardcoreharness tränar/tävlar för swba i norrköping så kan ev åka dit för att kolla, klämma o jämföra så kanske det blir lite lättare att bestämma :)

Loveradio
0

#6 Åh vad bra :) och du är medlem där?

Chilli10
0

#7 Ska bli eftersom vi ska börja träna med dem :) så först bli medlem, sen beställa sele ;)

Loveradio
1

#8 Låter bra!

tezzla
0

kul att ni ska komma igång med träning, jag rek också sele från HCH har därifrån till mina och det är grym kvalité på dom

Loveradio
0

#10 Riktigt snygg sele!

Zvintos
0

Idag "roade" jag mig med att mäta båda för sele, även om tikens kommer få vänta eftersom hon behöver växa klart först. Få se om vi kan beställa sele åt Grim snart, blir nog från Hardcore Harness.

thilda-
0

Vi ska oxå börja med WP :) men röntgen först och det sker redan på onsdag! PEPP!!! :)

Chilli10
0

#10 Ja, det ska verkligen bli jätteroligt :) Rex sele är superfin! Som jag skrev förut så tkr jag det är väldigt svårt att bestämma vad man ska ha :P Funderar just nu på röda remmar med svart foder. Men såg någon brun snygg också. Lär hinna ändra mig flera ggr ;)

#12 Okej, skoj! Måste också mäta, får göra det flera ggr så det verkligen blir rätt mått :)

#13 Roligt! Har ni provat på något?

thilda-
0

#14 japp vi provade på en utställning förra året i Örebro och även hundens dag på våran klubb :) mycket roligt!

Chilli10
0

#15 Okej :) Har du någon klubb i närheten, eller ska du träna på egen hand?

thilda-
0

Arvika har en klubb :) och jag lär nog mesta dels träna ensam då det är några mil i mellan :)

Chilli10
0

Ninni: Vad funderar du på för färg till Grim? :)

Zvintos
0

#18: Jag vet faktiskt inte helt. Tungan ute Lutar mest åt en grön just nu, ungefär som den i deras galleri som är på bild rad 2 längst till höger. Vad funderar du själv på för färg? Glad

LillyB
0

thilda- hur gick röntgen? :)

Kul att höra att alla hundar verkar gilla det! :D Längtar tills jag kan testa med Liston, men vi köper nog en nomesele eller så och drar lätt då vi ska prova på. Gillar han det och blir friröntgad så får vi köpa en riktig wp-sele :D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chilli10
0

#19 Kollade nu, den är snygg! Han passar nog i grönt :) Just nu lutar det åt svart rem med röd teddy eller tvärt om med röd rem och svart teddy. Texten får nog bli vit, ev röd om det syns på det svarta. Funderer även på att ha sån paspoal. Kanske lite onödigt, men tkr det gör selen väldigt snygg. Deni raden längt ner i deras galleri näst längst till höger är snygg med. Men isf blir det med röda detaljer! Så får se vad det blir, hehe! ;) #20 blir inte dragpunkten på en nomesele mkt högre upp?

LillyB
0

#21: Jo, men jag tänkte mer bara testa om han gillar att dra. :) Finns ingen WP-träning häromkring och jag känner inte att jag vill köpa en dyr WP-sele för att testa, om han inte skulle gilla det eller om det visar sig att höfterna/armbågarna inte är bra. Men ska vi fortsätta med det så blir det ju en WP-sele såklart! :)
Annars kan det bli en nordisk björkissele för att testa, istället för nome. Men oavsett så är det ju som sagt bara test. :) Funderar på att dra lite längre sträckor med honom också om han gillar det, så även den kommer komma till användning isåfall.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

#21 Just ja, det sa du ju.. Det är synd :( Men det kanske går bra att testa med som du skriver. :) Hur långt tänker du då? Skulle vara grymt att åka pulka efter hunden. Men då kanske man skulle ha en lite större hund eller väga lite mindre ;) borde gå att åka pulka efter om de har wp-sele?

thilda-
0

#20 det gick jätte bra :) nu ska vi bara vänta 1 - 2 veckor på att få det avläst av SKK :) fick även titta på bilderna när dom va nytagna och enligt vet av vad hon kunde och får säga så har han inte dom sämsta höfterna iaf =) men återstår att se vad skk säger! :)

LillyB
0

#23: Jag vet inte riktigt, det beror på hur kul han tycker att det är. Älskar han det så kan han ju säkert dra en pulka med några kilon en vanlig promenad, men man får ju träna upp honom sakta. :)
Hahah ja det skulle vara kul!! ;) Tror dock inte att Liston kommer någonstans med mig på en pulka haha! :D Haha ja det borde gå med en wp-sele en kortare bit! Om du testar så måste du ordna bildbevis! ;)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

LillyB
0

#24: Okej! Skönt att det gick bra och att det låter okej iallafall!! :) Ska bli spännande att få veta riktigt!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

#25 Okej :) Ja, sakta men säkert!
Haha, ja om jag testar så lovar jag Flört Skulle kanske funka med någon liten unge :)

LillyB
0

#27: Hahaha ja kanske! *sneglar på systersonen* ;)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Kalli
0

Nu har vi också testat. Trams tyckte att selen var tokläskig men så är han också en fjant när det kommer till nya saker. När den väl kom på var det dock inga problem och vi gick med en promenad på ca 1 timme. :)

Chilli10
0

#29 Vad skoj! Chilli kan också vara lite kinkig med nya saker, så blev förvånad när hon inte brydde sig alls om selen/det bakom. :)

Ska ni fortsätta? :)

____

Idag har vi varit hon de som har HCH och mätt och bestämt oss för färgen osv.

Selen blir svart med röd fleece. Röd text. Röda sömmar.
Beställde även ett matchande halsband. :)

Mycket trevliga människor och kanonfina hundar. :)

Kalli
0

#29: Vi har inte bestämt oss ännu, som det känns nu skulle jag vilja fortsätta men det är det där med tid. Får känna hur det känns efter några till träningar. Trams bryr sig lyckligtvis inte alls om skramlandet bakom sig, utan det är hela grejen med okända människor som försöker sätta på honom "konstiga" saker. När han först kom till mig försökte jag ex. smörja hans tassar med tassalva och han satt upptryckt i hörnet på soffans armstöd och såg ut som jag skulle döda honom.

Chilli10
0

#31 Okej. Chilli tycker inte heller om okända människor som blir allt för närgångna. Därför satte vi på selen själva Tungan ute

Ja det känns ofta som man behöver mer tid faktiskt. :P

Chilli10
2

Var hos Isabell som sytt selen i lördags kväll och då fick vi även selen :D Så här ser den ut!

Chilli10
0
Chilli10
2

Även ett halsband :D

thilda-
0

snygg!!! :)

Chilli10
0

#36 Ja visst blev den det :D

Så här ser den ut på! Här kör vi start-/stopträning med mera vikt.

Loveradio
0

#33-37 Jättesnygg! Glad och halsbandet också! Ett sånt vill jag också ha (halsband-samlare som jag är) Oskyldig

Zvintos
0

Tjusig sele och halsband!

Chilli10
0

Ja visst är den :D

Haha, hur många har du Sara?

Loveradio
0