Dagens nytt
Tänkte att i denna tråd kan vi skriva lite om hur dagen sett ut med hundarna, om något särskilt hänt eller om allt rullat på som vanligt. 
Kan väl börja här då. Grim vaknade en timme tidigare än normalt och hade svårt att somna om. Gick ut med båda på en snabbtur, då de varit ut med husse några få timmar tidigare när han kom hem från jobbet. Normalt sett brukar de få sin frukost och sen sova någon timme till. Grim ville inte ha sin frukost, som han vanligtvis äter med god aptit. Redan då förstod jag att allt inte var som vanligt. Han vankade av och an, innan han väl satte sig i soffan. Ett par minuter senare börjar han hulka och jag hinner precis få ner honom på golvet innan spyan kommer. Bara galla i princip. Han lyckas sova någon timme efter det och sen lämnar han en minispya på hallmattan. Allt verkar lugnt efter det och jag smiter själv in på toa för att kissa. När jag väl sitter där, hör jag hur det "smattrar". Öppnar toadörren och ser hur Grim sitter och hukar och det rinner ur andra änden.. Även det på hallmattan. Det var bara att väcka sambon tidigare än det var tänkt, så han fick hjälpa mig med mattan. Han är van att få bort spyor odyl äckligt på jobbet, så han har lite mer koll på vilka medel som är effektiva. Efter detta har Grim lagt sig och sovit. Han är tack och lov inte slöare än vanligt, men inte särskilt pigg på att ge gensvar till Evis lekinviter. Så idag blir det risavkok och A-fil till herren, det brukar lugna hans mage ganska fort.
#1 Usch vad jobbigt
det där smattrande ljudet är inte roligt, då vet man precis vad det är. Hoppas Grim kryar på sig!
Dagen började med att jag vaknade bredvid Valle i soffan. (sover i vardagsrummet för det är så j*kla kallt inne i sovrummet). Alltid lika spännande att se hur han ligger när vi vaknar. Han sover alltid bredvid mig. Ibland vaknar jag av att han ligger supernära med huvudet på min kudde och andas på mig haha. Eller så ligger han ihopmosad bakom min rygg. Eller så ligger han med huvudet vid mina fötter och benen usträckta mot mig. Imorse låg han ihopmosad bakom min rygg. Steg upp och gick en sväng runt huset så han fick kissa. Sen fick han sin frukost. Och det var de sista kulorna kvar av maten. Hade beställt mer mat från Foderbilen/Animail. Så fixade jag mig eftersom jag skulle iväg på möte. Så jag tog in hans bädd och leksaker i köket och satte för kompostgallret (som jag alltid gör när han ska lämnas ensam) och så fick han ett grisöra att gnaga på. Var borta en timme och kom tillbaka. Blev glad att se att han inte hade kissat eller bajsat inne (det har hänt då han blir orolig när jag är borta) och grisörat hade han ätit upp. Dock var han lite uppstressad men han lugnade ner sig snabbt. Så gav jag honom hans ögondroppar som han ska få varje dag då hans ögon är lite röda. Och just nu ligger han och sover.
Och nyss plingade det på och utanför stod två paket med foder. Så skönt! Blev lite stressad över att fodret höll på att ta slut. Så det ska jag hälla i hans fodertunna.
Ja så har väl dagen sett ut hittills. Ska ut på promenad sen och så blir det nog lite hjärngympa. En rolig sak jag har börjat med är att placera tomma toarullar på en rad och gömma godis i en av dom, sen ändrar jag plats på dom så får Valle nosa sig till den som innehåller godis och knuffar omkull den. Det tycker han är roligt. Blir nog också lite trickträning. Och ikväll ska jag tvätta hans tass igen. Han har svampinfektion i ena tassen så den ska tvättas varje dag med ett specialschampo. Har inte sett någon förbättring än men det kanske tar ett tag att bli av med.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#2: Han är faktiskt bättre nu, fått i sig lite. Dock ratade han både filen och risavkoket, utan ville ha min skinksås. *skratt* Han fick åka lite bil också, vilket piggade upp honom.
Det där med toarullarna skulle mest troligt inte funka med mina två, de skulle bli så ivriga att de sprang omkull rullarna eller tog själva rullarna och strimlade. 
#3 Skönt! Haha 
Jag sätter Valle framför mig och byter plats på rullarna. Sen säger jag sök. Men han är lite klumpig och välter omkull dom när han ska fram och nosa så jag funderar på om man kan ha nånting mer stabilt. Plastglas hade ju funkat bra men jag har inga.
#4: Finns ju faktiskt just en sådan leksak.
Är man tillräckligt händig kan man säkerligen göra en sådan själv. Har funderat att göra en sån till Evi sen.
#5 Ja men en sån kanske vore nåt! Lite dyr men som du säger kan man ju göra en egen :)
#6: Ja, borde inte vara svårt! Går ju lika gärna att göra fyrkantig om man känner för det, eller ex formad som ett hundben. Ett stycke MDF-skiva, rundstav, såg och en fräs - klart. 
#1 Så trist när de är dåliga i magen. Skönt att han är lite bättre iaf! :)
#2 Låter inte bra med svampinfektion. Hur ser det ut?
Jag har faktiskt varit hemma från jobbet både igår och idag. Hade huvudvärk och mensvärk igår, och kände mig inte så värst pigg i morse heller så var hemma idag med.
Har inte blivit så långa promenader, tränade dock drag weight igår. Denna gång märkte vi att hon var lite förväntansfull då hon pep när vi plockade fram grejerna ur bilen. Hon var superduktig :)
Har kört lite klickerträning och bla övat på bakdelskontroll. Även då märker man hur förvantasfull hon blir, "vad ska vi göra nu?" och så världens happyface :D
Annars mest myst i soffan. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#8 Så ser svampen i tassen ut. Men det kliar inte så han lider nog inte av det men vill ändå få bort det.
Härligt! 
#9 Nej okej, det är ju lite bra iaf :)
Är det sårigt? Eller är det bara att det är rött? Lite svårt att se/veta när man inte vet hur tassen ser ut annars.
#5: Har sålts liknande aktivitetsleksaker på ÖB för 99:-
Själv har vi haft sovmorgonen och legat och slappat i sängen. Bara han får ligga under täcket så nära att han nästan ligger ovanpå mig skulle han kunna ligga kvar till eftermiddagen. Men tillslut gick vi upp och gick och hämtade Jocke (hund), brukar blir en längre lugnare promenad till honom när jag är ledig och inte har någon tid att passa.
Efter det städade och tvättade jag lite och hundarna har mest legat och slappat, förutom när jag torterade Blue med att borsta hennes päls. Beställde dessutom lite hundmat till hundarna och fick ringa Foderbilen och be dem skicka ännu en retursedel för maten jag ska skicka tillbaka. Jäkla struligt men får ju lite gratis mat och 50 kr rabatt i alla fall.
Sen har det varit DW-träning ikväll så där "försvann" 3½ timme. Var väldigt trevligt och vi delade buss hemåt med tre andra tjejer och deras "kamphundar". Är antagligen mer trött än Trams dock så det blir en sista kvällspromenad nu och sen ska vi i sängen igen.
#11 Kul med DW-träning :) Vad tycker han om det?
Är det med swba du tränar?
#12: Ja, jag tränar med SWBA i Göteborg och jag tror att han tycker att det är roligt, alternativt ser han det bara som ännu en promenad och det är ju aldrig fel. Vi kommer nog fortsätta bara jag listar ut hur man mäter upp en sele (får olika siffror varje gång.
Kanske ska tillägga att vi såklart inte tränar i 3½ timme utan det tar sin tid att ta sig till och från träningen också.
#13 Okej skoj! :) Promandader är ju aldrig fel 
Ja det är lite klurigt har jag hört. Jag behövde inte mäta Chilli själv utan Isabell som ska sy selen gjorde det. :)
Hehe, det förstår jag :D Hur långt går ni och med hur mycket vikt? :)
#14: Lyllo dig, det är tusan inte lätt om det ska bli rätt. :)
Tror vi gick runt 1-1½ timme, kollade faktiskt aldrig på klockan, och 8 kg drog vi idag. Vi håller väl mest på att vänja oss, bara tredje gången, och sen vill jag att han ska röntgas också innan det blir allt för tungt.
#15 Haha, ja väldigt skönt faktiskt ;)
Okej :) Vi har inte heller hållt på så länge ju, lite mer än 3 veckor bara :) Vi har börjat med 5 kg, blir ju inte så tungt när det är snö. Ska nog öka på lite snart, och sen när snön försvinner får vi antagligen gå tillbaka lite i vikten iom att det blir tyngre på barmark.
#15: Precis, någon sa att 8 kg väl snarare var 3 när det glider på snön och 3 kg extra släppade han ju runt helt tiden för ett tag sedan när han hade gått upp i vikt. 
#17 Ja, nåt sånt bör det ju bli. Haha 
#10 Nae det är inte sårigt vad jag kan se utan bara rött.
Grim fortfarande kinkig, fick gå ut med honom 2 gånger inom loppet av 40 minuter i natt, plus en gång tidigt i morse. Idag fick jag åtminstone i honom A-fil samt en del av hans frukost (färskfoder). Så för hans del blir det ingen utställning i helgen, utan det blir bara jag och Evi.
Nu är det lite mer fart på herren, han har precis varit ute och jagat boll tillsammans med Evi. Köpt medel som ska lugna hans mage, så får vi se hur det funkar.
70 kg hundmat har försvunnit! På DHL`s sida står den som levererad men här finns då ingen hundmat, det enda som möjligen skulle kunna vittna om en leverans är en pall som står uppställd mot väggen och lite plast som ligger brevid på vägen utanför huset. Alltså inte på innergården, absolut inte utanför min dörr som det så fint står när man tittar under leveransalternativ utan utanför alldeles vid vägen där vem som helst kan plocka gratis hundfoder! Idioter!
#22: Fasiken vad surt!
Idag är Grim sig själv, bortsett från att det som kommer ut fortfarande är löst. Men han har härjat med Evi, gnällt för han ville ut och "bajsa" (dvs ut och sniffa tikdofter + skvätta) 2 gånger och sen härjat lite till. 
#22 Fy vad tråkigt 
#23 Skönt att han är på bättringsvägen. :)
Fodret återfunnet! I helt fel port i fel hus men ändå återfunnet och inte stulet som jag först befarade! 
#25 Skönt! 
Kom nyss hem från att ha varit med Valle i skogen i 1,5 timme. Han har kutat omkring som en tok och busat järnet. Att springa lös i skogen är verkligen det bästa han vet :)
#9 min chef och greyhound uppfödare gav mig det ende fungerande tipset för min del åt svamp. Testat special shampo i snart ett år som veterinären rekommendera(pyoderm/eptiderm), testat grön såpa men ingen förändring. Testade byta foder och det blev lite bättre.
Men på 2 månader med väteproxid från apoteket så har jag nu 3 av 4 väldigt fina tassar. Bara en kvar, men den slickar hon på så det går lite saktare men på g.
Väteproxid, utspätt med vatten eller inte. Tvätta tassarna. Smörj in efter med någon bra tass salva då vätskan torkar ut.
Insett att den även tar bort missfärningar på klorna :-D.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Var uppe rätt länge i går. Så jag och hundarna sov länge i dag. Promenad innan vi gick till jobbet.
Bullen och äldre blandras hanen har lekt väldigt mycket inne idag. Och det har gått ovanligt bra. Oftast brukar bullen vara hårdhänt och Phoenix gå ifrån eller tjura till vilket gör att Thea(bullen) tjurat till, och bråket stigit från gråk till lek. Men i dag har de hållt på till och från ett par timmar i lugnt sansat lekande och Thea har varit respektfullt försiktig.
Har nu bullen snarkandes på en köksstol bredvid mig. Verkar som jag snart kommer få gå hem från jobbet.
Är så hemskt kallt ute, så ingen av hundarna vill ta någon längre promenad i denna kyla på kvällarna. Blir en tur runt området hem. Sedan träna bullen i vardags rummet och aktivera gubben lite på lek.
Rätt stolt över min Thea, kom rätt långt i går förmiddag på träningen hemma. Lyckats klara Tass och Sitt fint. Väldigt duktig med ögon kontakt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hemma efter utställningen och blev positivt överraskad över hur det gick för Evi. Hon blev automatiskt BIR valp då hon var enda staffevalp. Hon slutade sen BIG-3 valp och fick bra kritik. Blev slagen av en miniatyr bullterrier (BIG-2 valp) och en american staffordshire terrier (BIG-1 valp). Vi velade lite fram och tillbaka om Grim skulle ställas eller ej, då han faktiskt var sig själv och lite till kvällen innan. På morgonen var han energisk som få och "fit for fight", så att säga. Han fick i alla fall följa med och så fick vi se hur morgonen artade sig, eftersom vi hade såpass nära dit. Provade att ställa honom och han serenadade över hela hallen och blev överlycklig att hälsa på domaren.
Slutade som 2:a hane, av 3, och fick lovord från domaren.
#30: Sötnosar, vad roligt att det gick så bra!
Vi var ute sent, som de flesta nätter då matte är en nattuggla. Så vi har just stigit upp, ska äta frukost både jag och hundarna och sen är det dags för DW-träningen. 
#31: Ja, det var jättekul faktiskt! Nu ser jag fram emot att se hur hon står sig emot kullsystern när båda ställs i slutet på April. 
#28 Tack för tipset!
#30 Kul! 
#30 Vad roligt att det gick så bra! :)
Vi ska snart iväga på träning med Chilli. Blir lite DW, sen ska de andra köra vagn så då blir det mest socialträning för Chilli. :)
Vår sele är klar! :D Så första träningen med den! :D
Nyss hemkommen från träningen, tog en sväng förbi Arken också och vägde hundarna och My One och provade ett täcke.
Träningen gick ganska bra, det började med att det städades lite i vår container och efter det körde vissa WP medan andra körde backträningen. Vi gick däremot gick en runda och som vanligt hamnade jag sist. Inget fel med det förutom att den som är sist nästan alltid blir stoppad om någon skulle vilja fråga något. Ibland känns det roligt att jag som novis ska stå och svara på frågor.
Både jag och Trams fick i alla fall jobba lite mer idag, var nämligen inte lika halt som tidigare och på vissa ställen var det till och med barmarkvar. I vissa backar drog därför jag kedjan, eftersom det blir så stor skillnad mellan packad snö och grus och vi inte hunnit träna så mycket. Vill inte riskera att han överbelastar sig eller drar för tungt innan vi hunnit röntga.
En av killarna plockade till och med av en kedja från sin hund och la den på kanten efter vägen. Så när vi kommer tillbaka och han ska hämta den är den borta! Lyckligtvis är det så pass med lössnö att man ser hur någon dragit den 20 meter bort och kastat den i ett dike. Antagligen bara för att förstöra, vad är det för fel på människor?
Det var i alla fall vår 4:e gång alltså sista gången man får prova på gratis så blir till att betala in medlemsavgiften eftersom jag har bestämt mig för att fortsätta. Till och med pojkvännen verkar tycka att det är intressant och köper man en egen sele finns ju möjligheten att köra lite själv när man lärt sin grunderna. Vi kommer dock inte tävla i WP utan mest köra DW.
#35 Roligt att ni bestämt er för att fortsätta. :)
Idag och imorgon ska vi vara hundvakt åt en amstaff-pojke. Jag jobbar ju tyvärr till sex.. Men Anders är iväg på WP träning och ska ta med honom hem efter det. :) Ska bli kul att se hur Chilli reagerar med en annan hund hemma. Hon har träffat Prins innan och hittills har de kommit bra överens. :)
Händer något speciellt för er och era hundar i helgen?
Vovvarna vaknade precis och det är dags för en liten pinktur. Inget inplanerat i helgen, mer än att jag hade hoppats på bra väder så de ville vara ute lite. Men de verkar ha andra planer. 
#38 Skönt med lång sovmorgon :D
#39: Så lång sovmorgon blev det inte, de vaknade första gången kl 09:30 ungefär, ut på promenad och sen busa och vila. 
#40 Haha jaha :P Trodde att de sovit fram tills dess 
Inget nytt som hänt direkt… vi vaknade väl runt 8-halv 9 (sovmorgon!) och så gick jag ut med Gaia på en gång, då jag vet så väl att hon annars kissar inne någonstans på en gång. Duktig som hon alltid är på morgnarna så gjorde hon nummer 1 och 2, och sedan fick hon mat när vi kom in.
Gjorde några toarullar med några bitar godis i till henne så hon fick något att pyssla med medan jag gjorde morgonsurfen + morgonkaffet med min far, och hon älskar dessa rullar. Allt som är gjort av papper är det bästa som finns, tycker hon!
Sedan har vi väl varit ute och kissat/nummer två'at några gånger för att förebygga olyckor inomhus… och ja, lite bus här och där och en massa tupplurer i mattes sköna säng.
Nu har hon nyss vaknat och står och spanar in mössen litegrann. Och gnager på stolen… detta gnagande…
Ska hålla tummarna för att fröken lägger sig till ro med något mumsigt ben eller sådär så jag slipper vara hökmamma som håller stenkoll. Hon är en hejare på att hitta saker hon ABSOLUT INTE får ha.
En typisk dag hemma hos familjen Jonsson… 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
För bara några minuter sedan såg jag (och Wikus) en ung kille med munktröja gå förbi fönstret med en liten "Shitbullvalp", förmodligen bara åtta veckor gammal.
Hoppas verkligen mina fördomar bara är fördomar, och att den där lilla valpen inte är en kors-och-tvärsblandning med femtioelva olika kampraser i sig, köpt billigt på Blocket för att vara en statussymbol…
Tänkte bara meddela att hundvaktandet har gått bra. :) Lite lurigt att gå med två hundar när man inte är van bara. Speciellt när det är glashalt ute :P Men jag antar att man vänjer sig ganska snabbt när/om det blir dags för två hundar ;)
En bild på Chilli och Prince. :)
#44 Men åh vilken snygging! Vill se fler bilder 
En lite lagom chamig bild på honom :P
Och här ute på träning i sin manliga rosa fleece :D