Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 2395 ggr
mejamylove
0

skydd för vintern? :)

Hejsan! har ni täcke/jacka eller tom. skor på era hundar nu när de är så kallt?

ja har täcke o skor på den yngsta för annars haltar hon:)

och så har ja täcke på den äldsta :)

Zvintos
0

Båda har varsitt täcke och har övervägt att införskaffa skor till dem så att de åtminstone kan vara ute mer än 3 min när det är -15 eller lägre utan att få köldkramp i tassarna.

Mischa
0

Japp täcke och sockor…

≧◔◡◔≦

myra82
0

Har bara täcke på rottisen pga hennes skada i ryggen. Annars så har dom bra underull båda två så så länge vi håller oss i rörelse så funkar det bra.

Chilli10
0

Har täcke på Chilli. :) Tassarna har hon hittills inte visat att hon fryser om.

Loveradio
0

Täcke och sockar när det är -15 och kallare

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chalin3
0

Har täcke. Hartänktfixa ettpar tossor som han kan ha när han springerpå jobbet,bara för att när han springer där så skär snön hål på tassarna.

zickan
0

Min blandis(icke bull hund) är 50% kines. Har inge direkt hår på magen så han fryser lätt där. Inte hittat några täcken som täcker magen bra. Blev att jag gav mamma mått på hunden och fått ett par randiga stickade pippi tröjor som sitter perfekt slimmat på honom. Han älskar dom. Kan röra sig obehindrat och de värmer. Han har även fått ha sockor till och från. Är det riktigt kallt eller fuktigt har det även blivit en lite mellan tjock vatten tåligt täcke.

Bullterriern har ett täcke som jag brukar sätta på när jag tror hon kommer frysa. Funderar på ett par sockor till henne också. Har inte hunnit införskaffa något där.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lilllens
0

Har aldrig använt täcke eller sockor på Troja. Hon fryser aldrig. Skönt är väl det Glad

pius314
0

Nope, hittills har han (boxer) varken frusit ute elker haft problem med tassarna (ta i trä) :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
thilda-
0

har inget på honom

theraphosa
0

Vi har alltid täcke på våran amstaff astffe blandning, hon fryser när de är nollgradigt. Och nu när de är flera minus ute så halltar hon för de är så kallt om tassarna, så hon ska få strumpor hade vi tänkt =)

SamanthaJones
0

Jag har back on track på Prins (boxer) om han ska vara still i kylan, tex i bilen på träningen i likande. Även om det är riktigt kallt o vi ska gå ut o gå..
Jag försöker att inte ha det för ofta utan vill härda honom lite mot kylan oxå…

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Maliiin
0

Jag använder täcke på promenaderna när det är väldigt kallt. Men är det inte typ -15 klarar hon sig utan när hon är igång.

Däremot så har hon alltid täcke nästan i stallet då hon blir så kall när hon sitter på betonggolvet. Så då får hon ha sitt täcke på sig.

Whitesnow
0

Täcke använder vi men måste köpa sockor också då han för köldkramp när tempen börjar hamn runt -10