Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: hälsa-och-sjukdomar
Läst 5549 ggr
Zvintos
0

Försäkringskostnad

Ja, vart har ni era godinga försäkrade och hur mycket betalar ni?

Jag kollade runt mycket innan vi skaffade Grim och det som jag gillade mest var IFs Stora Hundförsäkring, så den har jag till båda, med fast självrisk på 2500kr. Båda är livförsäkrade och Evi är dessutom avelsförsäkrad. Betalar strax över 650kr i månaden för båda. Har tack och lov inte behövt uttnyttja den, trots att Grim skar upp hasen förra sommaren och fick sy. Det blev såpass billigt att vi betalade det kontant.

LillyB
0

Låter ju väldigt bra det där! Glad

Själv har vi Agria. Jag bodde dock hemma och hade ingen egen ekonomi då jag skaffade Liston så min far ordnade med en försäkring. Eftersom Liston haft så många problem så vet jag inte om jag kan byta bolag så jag har bara fortsatt att betala in den nuvarande efter att jag flyttade hemifrån. Jag vet alltså inte så mycket om försäkringen men det står iallafall fast självrisk och rörlig självrisk på 25%. Vad den fasta självrisken ligger på vet jag dock inte, men då han fick sitt första epilepsianfall så gick det på 3000:- och vi betalade 1500:-.

En rörig beskrivning! Haha. Men om du har kollat mycket på försäkringar, vet du då om man kan byta försäkring på en hund som haft mycket problem? Eller blir den nya försäkringen väldigt dyr då? Om dom ens vill försäkra honom?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Zvintos
0

#1: Man kan, men man får då undantag för allt som försäkringen tidigare gått in och betalat för och ex skador eller annat som fanns innan. Dvs nya försäkringen gäller inte för det gamla.

LillyB
0

#2: Som jag trott då. Bara att hålla sig till Agria!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Chilli10
0

Chilli är försäkrad hos Folksam. Betalar 173 kronor per månad.
Då kan veterinärvården uppgå till 40.000 kronor per år. Livförsäkring på 5000 kronor (vilket är det högst möjliga hos Folksam för oregistrerad hund). Självrisken är 1500 + 20% i rörlig avgift.

Har lyckligtvis inte behövt utnyttja den ännu.

Kalli
0

Jag har också Folksam, 40.000 kr veterinärvård, 0 kr på livförsäkring, självrisken 1500 + 20% och för det betalar jag 164 kr/månaden för Trams. Har (ta i trä) inte behövt använda hans försäkring. Däremot har jag använt Blues försäkring utan problem.

Chalin3
0

Har Sveland via Trygg Hansa. vet 40'000 liv 10'000 (blev ingen skilnad i premien på 0 eller 10'000)

Självrisk + 20% (tror jag det var) Betalar ca 3000 per år, fast betalar med autogiro varje månad.

Maliiin
0

Jag har min boerboel försäkrad i IF.

Jag betalar 230 kr i månaden har jag för mig så runt 2700 per år. Jag gillar IF för att de har fast självrisk på 2500 kr. Detta är jag väldigt tacksam över då min vovve redan var uppe i över 21 000 kr i veterinärkostnader när hon var drygt ett halvår.

Så hennes försäkring har verkligen betalat sig, flera gånger om! Aldrig haft några problem med If heller. Utan de har varit bra att ha och göra med.

thilda-
0

jag har agria på både häst och hund.. 280 kr för vovven.. 14.000 liv och veterinär tror jag va på 20 eller 30.000 kommer inte ihåg :) eller om de va högre

Kalli
0

Jag kan ju berätta hur jag tänkte också. Jag valde Folksam för att de, enligt mig, hade de bästa avtalen i jämnförelse med premien. Gillade även IF men de var alldeles för dyra för mig för att jag skulle överväga dem. På My Dog gav Dina Försäkringar bort reflexvästar mot att de fick ringa med lite information så antar att de hör av sig snart. Tycker deras försäkringar verkar vettig, har dem på andra försäkringar just nu.

Men kommer inte riskera några problem genom att byta försäkring. Mina båda hundar var nog gamla när de blev försäkrade för att försäkringsbolaget skulle kunna neka på grund av sjukdomar som redan fanns innan. Var lite orolig för det inför Blue´s diskbråk, pålagringar mellan kotor och så är ju inget som dyckyet upp på en kafferast. Men jag hade som sagt inga problem alls med Folksam :)

Memzo
0

Har agria på både häst och hund :)

Enzo kostar ca 2000:-/året. Självrisken ligger på 1900 + 20% om jag inte minns fel. 60.000 i vetvård samt liv på 5000

Susanna_w
0

Har folksam och har precias samma som Chilli (#4) Jag som då har haft mycket användning till den är mycket nöjd! Dom är trewvliga och tillmötesgående och jag har aldrig haft problem med dom! (peppar, peppar :D)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

axilur
0

Jag har IFs Stora Hundförsäkring på båda mina hundar men fick precis höra att de har undantag i försäkringen baserat på ras som jag inte fått läsa något om(?) 

Min chefs vän har haft problem med en Schäfer som hon inte fått en krona för från försäkringen p.g.a att det i avtalet på något sätt "inte gäller" den rasen. Jag är lite orolig då min ena hund är Schäferblandning, då vill jag ju betala för en försäkring som gäller henne även om hon kanske utvecklar en Schäferbunden sjukdom eller skada… Obestämd

/Anneli

Chilli10
0

#12 Jasså, det låter ju inte så bra.

Funderar ev på att byta till den, gäller att läsa det finstilta alltså..

zickan
0

Betalar runt 4500 per år för min bullterrier i agria och runt 2000 på blandras hanen i If. Har lagt ut runt 8000 på behandling för svamp, demodex, special shampo, salvor osv. Fick tillbaka 4500 från agria.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

axilur
0

#13 Jag hittade ingenting. Vet inte hur sant det är heller, eller exakt vad hon har för avtal eftersom jag inte känner till historien eller henne personligen. Men det låter ju inte så bra iallafall, om det stämmer.

Jag funderar på att byta till Folksam faktiskt. Hört bra om dem!

/Anneli

Kalli
1

#12: Många försäkringsbolag har undantag för vissa raser, det gäller nog inte bara IF så bäst att alltid läsa igenom villkoren noga. :)

Chilli10
0

#15 Okej.

Jag funderar på IF just för att man kan välja fast självrisk där.

axilur
0

Man ska ju alltid vara noga och kolla innan, men jag hade faktiskt inte en tanke på att de kunde ha så.

/Anneli

Wand
0

Folksam gäller här med. Efter att ha läst mycket om alla hundförsäkringar så var den absolut bäst, tycker jag. Har även hört massor av bra om folksam både då det kommer till hundförsäkringar och övriga försäkringar, så det känns "safe".

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

LillyB
0

Nu då jag börjat jobba med Folksams djurförsäkringar så har jag märkt vad bra de är, lite surt att jag inte kan byta bolag åt Liston. :( Byter jag bolag så får jag ju ingen ersättning för fler elipepsianfall, hudproblem, mm. Men kommer försäkra mina katter, min kommande hund och familjens djur där! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Loveradio
0

Har IF. Valde det för att jag hört så mycket gott om dom. Gillar den fasta självrisken och känns tryggt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Susanna_w
1

Folksam is the best! :) Och jag har nyss fått 2 hund/kattägare att byta till dom :P

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Rocky70]
1

Har Folksam 40 000 kr vet. 1000kr liv.Betalar 79 kr/mån.

LillyB
0

Någon här som kan svara på en Agria-fråga?

Liston var vet.vård för 25.000:- men jag skulle vilja höja den. Kan jag göra det utan att det blir så att ersättning för epilepsi/hudproblem/mm som han haft uteblir? Eller kan jag höja och fortfarande få ersättning om han tex får ett till epilepsianfall?

\\\\\\\\\\\\\\\\_