Utställningar 2012
finns säkert massor av såna här trådar redan säkert men :)
hur många av er har hittat och planerat att ni ska åka till?
Själv så ska jag och akillez på alla dessa:
Off (Ras special) karlstad 1/4
inoff i Molkom 26/5
off i vänersborg 2/6
off i Ransäter 28/7
off i Askersund 11/8
off i Uddevalla 26/8
Så långt har jag planerat hittills men vissa ändringar kan ju hända med tanke på att jag har en starthäst med som ockå vill ut och tävla
För oss blir det bara två utställningar i år
9/6 Nationell i Vänersborg just för att vi bor där och att min systerdotter ska få prova att ställa.
10/6 Officiell också i Vänersborg, samma sak där - nära och bra samt att det är Svenska bergs- och herdehundsklubben som håller den. Mötte representanter från den klubben på en annan utställning och de ville gärna att vi skulle komma på någon av deras utställningar då de aldrig lyckatsn ha med tosa så vi får väl åka dit och visa upp oss. 
Som sagt så blir det bara dessa i år då det inte är någon större ide att åka på fler då Myra redan är champion och har flertalet CACIB (måste ju skryta lite
)
#1 Nej, då är det väl bara för att visa upp sig i så fall. :)
Om hunden har blivit champion, vad står det på resultatet då? tex om man kollar på hunddata på skk. Alltså hur förkortas det? :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
SE UCH = svenskt utställnings champion
#3 Okej. :)
Vet någon av er vad det här betyder "NORD JV-11"? Nordisk junior vinnare 2011? en vild chansing ;)
Sorry för trådkapning. ;) För att besvara din fråga så ska jag inte ställa ;)
#4 Ja precis det betyder det 
#5 Haha, se där 
#1 åh så roligt.. men då får du satsa lite på att ställa i norge då ;)
TS vad du i Karlstad i helgen på inoff uts? Tyckte jag såg en hund som liknade din :)
Jag ska själv ställa ut lite mer under sommaren då min valpis blir över 9mån.
#7 hade jag gärna gjort om dom var lagliga där. Tanken är att vi ska åka till Finland och ställa men det blir nog inte förren nästa år då hon ska ha valpar i år.
#10 åååh just ja! det glömde jag totalt bort 
men gud så roligt med valpar! :)
Nästa utställning blir ev i Västerås den 29 april, men inte fått svar från uppfödaren gällande den.
Annars de vi har planerat i övrigt är:
17 Juni - Avesta
12 Augusti - Askersund
16 December - Stockholm
Jag har två planerade utställningar än så länge..
25/3 Karlskoga
ev. 1/5 Örebro
Sen kommer jag nog bara gå på ringträningar och vänta in tills hon blir 9mån och får ställas i officiell klass :)
vi skulle åkt till norge 13 maj men det kmr krocka precis med parning, så det blev tyvärr inte, hade satsade på no uch då, men det kmr kanske fler tåg!
ska till sundsvall nu i april, sen var det västerås, sthlm och något mer, kmr inte ihåg datum, sen alla dagar i högbo såklart
#14 åh så synd att det krockade! Men norge har ofta utställningar tycker ja :) vi ska dit i sommar med planerar vi men vi har inte tittat vad det finns för utbud än som inte ligger 100mil bort :P