Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 2179 ggr
Pramfors
0

Behöver eran hjälp :)

Hej på er, jag är ny på den här sidan och äger egentligen ingen bullhund men jag avgudar alla dessa raser och har klart bestämt att skaffa en amstaff när jag har mer tid (pluggar nu), ska väl säga att jag har väldigt stor erfarenhet av hundar då jag både ägt ett flertal, haft jourhundar och jobbat på hunddagis, och är påläst ordentligt när det gäller just bullhundar, så ni inte får bilden att jag är helt vimsig och ska skaffa amstaff som första hund :P

Men tanken var inte att berätta om mig och mitt liv utan tänkte höra med er om ni vill dela med er av Eran erfarenhet av raserna, främst pitbull men även amstaff, staffe, dogo argentino, bullterrier osv, då jag gör mitt slutprojekt som handlar om dessa raser, med pitbull som utgångspunkt…projektet heter "Kamphundens verklighet" och handlar om just hur den s.k "kamphunden" är egentligen…bortsett från vad människan gör med den.

Alltså vill jag har tankar och erfarenhet ur andras synvinkel om Hur raserna egentligen är som t.ex sällskapshund eller bara allmänt hur dom uppfattas av personer med verklig erfarenhet.

Vore verkligen super om ni ville hjälpa mig, då jag liksom er vill få raserna mindre missbedömda, vore även snällt om jag kan låna bilder av någon/några, alla bilder och information kommer Endast synas på min presentation alltså kommer jag inte dela vidare dessa på internet.

Tack på förhand :)

[Howard]
0

Ifrån vilken sida har du tagit rasinformatinen om APBTn ? Det kan vara rätt så stora skillnader och felskrivningar beroende på vilka sidor man använder sig utav.

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Perro Dogo Mallorquin / ( Ca De Bou)

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

Zvintos
0
Olga RW
0

Finns en hel del bilder på AST i min blogg och på FB-sidan, bara att låna :)

http://ruffwood.blogg.se/

http://www.facebook.com/#!/pages/RuffWood/114019425296661

FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"