Grim & Evi, bildtråd.
Denna bildtråd är tillägnad våra två hjärtehundar Grim och Evi.
Vi börjar med en bild på Grim från han var liten.
Han är född 12 April 2010.
Grim har ärvt sin mors roliga öron och han såg väldigt knasig ut ett tag, med alldeles för stora öron.
Här på bilden är han lite drygt 4½ månad gammal.
Till slut växte han tack och lov i sina öron.
Bilden är tagen i Januari i år.
Och en relativt nytagen bild där han visar upp ett av sina favorittricks.
Sen går vi över till Evi. Henne träffade jag redan innan hon var född. Evi kommer nämligen från samma uppfödare som Grim. Detta är alltså Evis mamma Tarza, dräktig som ni kanske ser.
Evi träffade vi för första gången efter hon blivit 2 veckor gammal (hjälpte till att ta kort på samtliga valparna) och fick träffa henne en gång i veckan.
Så kom dagen när hon äntligen fick flytta hem till oss. Lillfröken är för övrigt född 3 Juni 2011 och vi har äran att vara fodervärdar åt henne. ♥
Evi blev Grims ständige följeslagare och han lärde henne allt han kan. 
Tiden har rusat iväg och Evi har nu hunnit bli hela 6½ månad gammal och en riktig liten "Fröken duktig". 
Första snön som ser ut att ligga kvar är för övrigt här, så förvänta er mer bilder inom de närmsta dagarna. 
Måste bara dela med mig av dagens händelse för övrigt. Hundarnas bästa kompis är en boxer vid namn Rambo och vi brukar träffas för att leka 1 gång i veckan. Idag var sista leken på ett tag, då de flyttar den 27:e. Grim är en riktig knähund och vill gärna sitta i knä när vi är där, samt vara hos deras 5 månader gamla dotter. Just idag kombinerade han båda. Jag brukar hålla i lillfröken medans Rambo rastas lite snabbt och hon fick sitta kvar en stund sen när de kom in. Jag har alltså henne ståendes i knäet. Helt plötsligt kommer Grim och sätter sig framför henne och ser helnöjd ut, medans lillfröken pillar i pälsen och öron. Den här bilden tog Bea på när både Grim och Kathy är i knäet på mig. Båda två ser helnöjda ut. ♥ Han gjorde verkligen skäl för rasens smeknamn.
http://www.flickr.com/photos/bennettboxers/6537822951/in/photostream
Bilden nedan är en gammal bild på när Grim knasar sig.
Ååh va vackra bilder!! En jätteduktig fotograf med jättefina hundar!
Och bilden där på slutet, haha! Så sött!! :D Sådär brukar det se ut hemma hos mig, men då har jag en 30kgs hund mot mig och en 5kgs katt som balanserar tappert längst ut på knäna. :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
#11: Man tackar. ^^
Ja, jag gillar verkligen sista bilden på Grim och bebisen. Han kommer bli överlycklig när det blir egna barn här hemma. 
#12: Haha förstår det! :D Liston har inte riktigt förstått vad min systers barn är för något tror jag, men han är väldigt glad och nyfiken på honom. Då han blir lite större och kan leka med Liston så får jag nog se en väldigt glad hund! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Jättefina bilder och hundar! De är verkligen för söta båda två :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Lite nya bilder, som passar väl in idag. God Jul på er!
Grim ligger och funderar på vad tomten kan tänkas komma med för spännande i år.
Åh så fina!!
God Jul på er också! 
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Igår stod julklappsöppning på schemat och Grim blev själaglad över att få slita sönder paketet. Evi rörde det inte ens, fastän jag lade det under nosen på henne. Tror det sitter i sedan hon fick sig en tillsägning när hon fick för sig att strimla reklamen (inkl hyran) en gång. Grim vet att om vi ger honom någonting, så är det fritt fram att demolera. Så han öppnade både sitt och Evis. 
Här ligger han och fundera när gästerna kommer.
Tar sig en vilopaus till i väntans stunder. Ser ut att ha jättelånga klor på bilden, men det är en synvilla. 
Mamma skojade och sa att Grim var precis som mig när jag var liten. Jag struntade fullständigt i vad som var i paketet, jag var mer intresserad av att riva papperet. 
Nöjda vovvar med varsin tuggring. Självklart dög inte deras egna, utan de sprang och bytte ett par gånger innan de var nöjda. 
Emellan varven sprang de också runt och pussades med alla. Här passar Grim på att stjäla en puss från min lillasyster.
Vårat kök är ganska litet, så man får bara plats en åt gången vid spisen. Jag var klar med potatisen och fisken (till mig och hundarna), så syrran värmde på köttbullar och prinskorv. Grim stod och övervakade så att allt gick rätt till.
Evi upptäckte att Grim fick små munsbitar när han var i köket och ganska snart satt hon där med.
Men åh vilka fina bilder! Och Grim och Evi är ju för fina 
Valle fick sina första klappar igår och det visade sig att det också bodde en liten demolerare i honom. ;)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Så lätt att få bild på fröken Evi utomhus.. inte. Hon kör på "fullt ös, medvetslös" när hon är lös ute, så någon vettig bild är inte alltid lätt. Detta är en av de bästa jag lyckades få. 
Evi är så fruktansvärt vacker! Grim är såklart en stilig pojke han också men hon är bara så fin! 
#39: Ja, vi får se vad domarna tycker om henne i år. Första är i Februari. 
Åh, hon är så fiin!! :D
#40: Gud va spännande!! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, de är så himla fina!
Jättefina bilder också!
Jag är smygkär i staffen och funderar lite lätt på om nästa hund ska få bli en staff. Din tråd hjälpte inte, nu är jag ännu mer sugen. :D
Haha ja, jag har tidigare inte varit förtjust i Staffen alls, men på senare tid har jag ägnat mer uppmärksamhet åt som och Ninnis fina bilder på sina otroligt söta hundar har gjort att även jag överväger att köpa mig en Staffe. :D De verkar lite lättsammare än Amstaffen i mentaliteten, tycker många Amstaffs är lite stressade, mm, men alla Staffar jag träffat har glatt traskat på bredvid husse eller matte och verkar inte ha några bekymmer i världen. :) De känns lite mer harmoniska men om den uppfattningen stämmer det har jag inte en aning om! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#44: Det är ungefär så jag upplever Staffarna överlag faktiskt. Sen är de ju individer, precis som alla andra. Men alla Staffar jag själv träffat har varit små glada clowner.
#45: Okej! :D Haha, nu blev jag ännu mer sugen på en Staffe då du säger att det stämmer (enligt din uppfattnig såklart). Får traska iväg på någon utställning och träffa lite fler Staffar och ägare! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Känner mig mer säker på att nästa hund blir en staffe. Fast jag lär väl inte vara ensam om att bestämma så länge till. Pojkvän på G. Vet inte vad han tycker om staffar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#47: Låt inte någon bestämma vilken hundras du ska ha! ;) Visst om man bor ihop och skaffar hund ihop, men skaffar man hund själv så ska man välja hund själv också och de runt omkring en får acceptera det - det är ju inte deras hund! ;) Så tycker jag iallafall! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#48 Jo det är liksom det som är tanken. Vi gillar båda hundar lika mycket. Han vill ha en hund så han letar lite just nu. Tror inte att hans ens tänkt på staffe. Så då blir det nog ihop vi skaffar.
Här kommer lite nya bilder, då jag håller på och lär mig min nya blixt. 

Grim är ju så otroligt vacker!! Var kommer dina dogs ifrån? =)
#53: Båda två kommer ifrån Meder´s GoldDog. 
Jättefina bilder! :) Och jag säger det igen, fina vovvar 
#55: 

detta är ju livsfarligt………

Grim är ju så snygg och Evi är en riktig sötnos 
Båda är så otroligt söta!! 
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Vovvarna tackar för komplimangerna. 

#54 Ok, känner jag inte till, ska kollas upp ;)
Visade just en av bilderna för pappa och sa att en sån hund vill jag ha. Han sa bara psss och gick därifrån.
Tycker att bilderna är jättefina. Du är en duktig fotograf.
#61: Det är en ganska liten och relativt ny kennel, så kanske inte så konstigt. 
#62: Hade kunnat vara värre reaktion i alla fall.
Man tackar. ^^
Evi står och väntar på att "attackera" Grim. (P.S. Ignorera gärna klädhögen i bakgrunden).
"Hej matte!". Grim gör som han alltid gör när jag sitter på golvet - kommer och lägger huvudet på knäna.
"Matte, flytta på benen så jag kommer åt att överösa dig med pussar!"
Här syns att Evi är lite lite längre än Grim samt någon cm högre. Långbenta fröken.

jag gillar faktiskt inte att du lägger ut dessa bilder…….
//L
#73: 
Näe jag håller nästan med nr 73 

Dom är ju sååå fina!!
För min del får du gärna lägga ut fler bilder! :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Fler bilder kan jag garantera att det blir. 
Idag var vi till "fältet" och knasbollarna fick rusa fritt.
Såhär vacker blir man när man ägnat sig åt godissök.
Evi hittade en av godisbitarna och lyckades på något vis, har inte lyckats klura ut hur, lyckades hon göra så att godisbiten frös fast i isen. 

fnys…….
underbara hundar,,, men jag måste fnysa för att överleva.. ;-)
Ååh, va fina bilder!! :D Vill så gärna köpa en staffe, men funderar på bullterrier också så kan inte köpa hund fören jag funderat klart. Lutar dock åt staffe pga hälsan. Ska jag gå hundinstruktörutbildning så är det ju ett superbra tillfälle att ta en yngre omplacering, kan ju inte finnas något bättre sätt att lära känna och knyta ett band till den nya hunden som att träna flera timmar per dag i en grupp med duktiga hundmänniskor och hundar! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#91: 

Grim fick en "halsduk" av en jobbarkompis till sambon, så vovvarna fick posera med sina (Evi har en som det står Purina på).

Åh du har verkligen så hiiiimla fina hundar :D Massa kärlek till våra bullhundar <3
#93: Man tackar. ^^
Hihi åh så sött! :D Funderar på att beställa en såndär fast i ylle åt Liston :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Enormt vackra, snygga, söta, charmiga hundar och lika fina bilder. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hahahahahah ja dom ser ju väldigt,,,, vad säger man,,, hehe nöjda ut.. ;-)
//L
#105 Haha vad otäck hon ser ut 
#107: Monster-Evi. 

#105 Hahahahaha! Snyggt!:D
Sambon fick hjälpa mig att ta bild på vovvarna idag i det härliga ljuset. Självklart med deras rosetter.
Såhär står det för övrigt på Grims domarutlåtande från utställningen igår: "Vältypad hane av utmärkt storlek. Kraftfullt men balanserat huvud. Tillräcklig hals. Bra skuldra och överarm. Liten bröstkorg. Bra rygglinje, bra svans och bakställ. Utmärkt päls. Rör sig kraftfullt."
Evi med sina 3 rosetter. Hon slutade ju BIG-3 valp och fick denna kritik: "Fin tikvalp med härlig attityd. Ser ännu ett något högställt uttryck. Utmärkt huvud och uttryck, utmärkt bett och tänder. Bra öron. Något kort hals, något öppna framvinklar. För åldern tillräcklig bredd fram. Utmärkt bröstkorg. Aningens lång länd. Bra bakställ. Rör sig sunt och parallellt. Utmärkt päls."
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är förresten en video som sambon filmade för någon timme sedan. Evi fick en pipleksak som legat och skräpat i bokhyllan ett tag nu. Först blev hon lite konfunderad över vad det var. När hon upptäckte att den pep blev hon helt nuts. 
Evi är väldigt förtjust i spegeln som sitter i hallen och hon speglar sig gärna i den. Grim däremot, undrar när hon ska inse att allt inte sitter i utseendet. 
#114 Haha, söta 

#114 Haha vilken underbar bild
#114 Hahaha, underbar! 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå 
Idag gick vi till fältet och kameran följde med.
Evi lärde sig inte att man inte ska hålla i snöret och skaka på huvudet. 
De är så fina! Jag blir alldeles sugen på att ltea upp första bästa kennel och hämta en staffevalp, men det får allt vänta ett par år;)
Jättevackra bilder på två jättevackra hundar! Och jag gillar Grims knasöron. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#135: Jag förstår dig, är själv grymt sugen på en till så småningom!
#136: Hehe ja, hans öron ger han en hel del karaktär. 
Fotograferade kaninerna på balkongen igår kväll och Evi var inte så nöjd över att balkongdörren inte var helt öppen. 
Självklart ville ju hon kunna komma och hälsa på sina kompisar.
Notera en till nyfiken vovve till höger. 
Var tvungen att mäta fröken idag, då jag tycker skillnaden mellan henne och Grim blivit lite större. Och mycket riktigt har hon blivit högre.. Den här gången mätte vi på annat sätt än vi brukar. Nu fick de stå emot väggen och så satte vi tumstocken i manken och sen en tejpbit där markeringen blev.
Baah, jag tycker Grim är så jäkla fin! 
Dom är ju verkligen jättefina. Man vill ju bara ta upp dem i flamnen, gosa in näsan och sen springa fort som tusan åt andra hållet 
#152: Haha. 
Jag kan inte låta bli att fråga, Ninni är det knähundar? Går det att lyfta upp dom och ha dom i knät?:D Det känns dom att staffar är så kompakta att det kan bli rätt tungt? Jämfört med mina i samma mankjöjd med med halva vikten, som är hur knävänliga som helst.
#154: Så tunga är dem inte, tycker jag. Mina ligger på 17kg vardera och sitter väldigt gärna i knäet. Båda får ju såklart inte plats samtidigt.
Sen behöver man sällan lyfta upp dem, utan de kommer självmant och försöker "smyga" sig upp i knäet.
Tungt tycker jag inte att det blir, men det är en smaksak. 
#155 Haha, jag anade att det var så, men det känns lite skumt att tänka sig att en hund med samma mankhöjd som mina väger dubbelt så mkt. Våra älskar att vara i knät, och jag anade ju att staffar oxå älskar att vara i knät;)
Måste nog lära känna någon staffeägare snart så jag kan gosa staffe snart. Vi kelade massor med de i staffemontern på My Dog men vi provade aldrig att lyfta dom.
#154 Alla hundar är knähundar bara de vill tillräckligt mycket. 
#157 Haha, det är sant;) och vem kan motstå…
#158 Hihi, ja precis! ;)
Grim & Evi är mina favoriter, de är så otroligt vacker och du tar så extremt fina bilder!
Jättefina, staffar klär så fint i svart :)
≧◔◡◔≦
#160: Man tackar. ^^
#161: Det gör de absolut. Även om jag själv är väldigt förtjust i pied och blått på staff. 
Pied är inte dumt heller, men vit päls är så vansinnigt opraktiskt när man har en mörk garderob
≧◔◡◔≦