Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: övrigt-och-ot
Läst 1838 ggr
Memzo
2

nyhet på FB

En misstänkt skåpbil med utländska registreringsplåtar åker runt i Skåne och framförallt i Örkelljunga, bilen är försedd med ett tjugotal tomma hundburar.
En elev på hundgymnasiet i Västra Spång som var ute och rastade en hund, såg hur männen med bilen slog en lösspringande hund kraftigt över ryggen för att få in hunden i bilen som var försedd med ett 20-tal burar.
Bilen skall ha iakttagits ett flertal gånger utanför hundgymnasiet, men också på andra orter i Skåne skall männen ha rört sig.
VARNING - HÅLL ERA HUNDAR UNDER UPPSIKT!
Sprid budskapet till alla hundägare Du känner!

LillyB
0

Bra att sprida sånthär! Men hemskt är det verkligen! :( Det är ju också några som kommit fram för att klappa hundar och så har de ryckt kopplet ur handen på ägaren och sprungit iväg med hunden, eller om det bara var ett försök? Hur som helst, ha alltid uppsikt över hunden och håll hårt i kopplet!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[CaneCorso]
0

Usch vad läskigt !

Tur att jag bor längre upp, och har hundar som inte skulle låta sig tas av en främlig !

LillyB
0

#2: Ja, Liston vill inte ens hälsa på folk så jag släpper inte fram några. Skulle nån lyckas ta honom så gör dom det ganska bra.. :P

\\\\\\\\\\\\\\\\_

[Howard]
1

Ta inte dessa skrönor på allt för stort allvar heller, såna här historier har florerat på internet i flera år och dom är alltid snarlika med en viss ändring för att inte folk ska känna igen dom allt för mycket.

För något år sedan var det tex. en polskreggad skåpbil som sades locka dvärghundar med ostkrokar men ingen kunde någonsin uppge källa och media försökte få tag i folket som vittnat det hela, dock utan framgång.

Men såklart ska det varnas, utifall.

LillyB
0

#4: Ja, självklart går det mycket skrönor. Men det sker också mycket hundstölder så man bör vara på sin vakt. Bättre att varna en gång för mycket än en gång för lite. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Kalli
0

Här finns det lite i en artikeln i alla fall: http://hd.se/orkelljunga/2012/03/27/hundgymnasiet-varnar-for/

#1: Det var här i Göteborg och här är den artiklen: http://www.expressen.se/gt/par-forsokte-stjala-hund-fran-kvinna/

mejamylove
0

Tjejen som blev bestulen på sin hund har till och med skrivit det här på iFokus, tror hon fick tillbaks den sen

Grymt läskigt är det iaf :(

Viccan92
0

Fy vad hemskt sånt här är. Har börjat gå och hålla hårdare i kopplet när jag är ute med daghunden. Inte för att hon skulle följa med någon men väger man tio kilo har man inte mycket att säga till om. Min hund håller jag alltid hårt i kopplet för han går med sträckt koppel.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast